مهارت قانون مداری در کودکان

مهارت قانون مداری در کودکان + قصه صوتی

رادیو قصه کودکانه برای کودکان شما انواع داستان ها را به صورت قصه های کودکانه و قصه صوتیو داستان کودکانه با صدای خاله سمینا آماده کرده است.

پدر و مادر همواره می خواهند کودکانی را تربیت کنند که در داشتن نظم و انضباط سرآمد دیگر بچه ها باشد. خیلی از والدین هم روش درست این کارها را نمی دانند.

بچه ها داشتن نظم و انضباط را مانند تمام کارهای دیگر در درجه اول از والدین خود یاد می گیرند. پس پدر و مادرها باید به این نکته مهم توجه خاصی داشته باشند که در گام اول خودشان انسان های منضبط و قانون مداری باشند تا بتوانند کودکان منظم و منضبطی نیز پرورش دهند . 

قانون مداری و نظم را از کودکی یعنی در ۷سال ابتدای زندگی به فرزندانتان آموزش دهید، تا در سال های بعدی رشد کودکان، روش های تربیتی نتیجه بخش باشد و در صورت عدم توجه به دوران ابتدایی زندگی کودکان باعث می شود تا آثار و نتایج منفی و جبران ناپذیری در زندگی فرزندانمان به دنبال داشته باشد.

آموزش قانون در خانواده:
رعایت قانون و مقررات در خانواده تأثیر زیادی در زندگی فردی و اجتماعی دارد، که از آن جمله می‌توان به پرورش حس مسئولیت پذیری در زندگی  وظیفه‌شناسی  جلوگیری از تنبلی  افزایش عزت نفس و.. اشاره کرد. قانون  زبان مشترک خانواده است که موجب جلوگیری از اختلاف نظرات می‌شود.

مهارت قانون مداری در کودکان + قصه کودکانه

در صورت وجود قانون در خانواده  افراد از یک الگوی مشترکی استفاده می‌کنند. در بحث مهارت فرزند پروری برای این که قانون در ذهن فرزندان به معنایی مثبت تبدیل شود. به والدین توصیه می‌کنیم سعی کنند به هر طریقی که می‌توانند  از بچگی قانون را به ذهنیتی دل نشین تبدیل کنند.

رادیو قصه کودک از طریق قصه های صوتی و داستان های کودکانه سعی دارد که شبی آرام برای فرزندان شما به وجود آورد.                                                                                                          

مثلاً باید طوری بهداشت و نظافت را به کودک خود بیاموزیم که برای نمونه وقتی او می‌خواهد دندان‌های خود را مسواک بزند  این کار را با اشتیاق و ذوق انجام دهد. دانستن این نکته بسیار ضروری است که باید در اجرای قوانین بسیار قاطع باشیم. قاطعیت و مهربانی در کنار هم  الگویی اساسی در مهارت فرزند پروری است.
 یکی از اصولی که اجرای آن بسیار مهم به نظر می‌رسد،  تلاش فرزندان برای به دست آوردن خواسته‌ها و نیازهای فردی است که این ویژگی مانع انتظارات بیجای فرزندانمان در آینده می‌شود.

به بیان ساده‌تر ما به کودکان خود می‌آموزیم هیچ‌چیز در دنیا به آسانی و بدون تلاش به دست نمی‌آید. والدینی که با محبت‌های افراطی در کودکی تمام  خواسته ها و نیازهای کودک خود را برآورده می‌کنند  باعث می‌شوند آن‌ها در بزرگ‌سالی پرتوقع بار بیایند.

داشتن قوانین ثابت:

قوانین و مقررات تان را تغییر ندهید. این وظیفه شماست که برای کودکتان کاملا واضح و ساده بگویید که چه کارهایی را باید انجام دهد و چه کارهایی را نباید انجام دهد.

مهارت قانون مداری در کودکان + قصه کودکانه

انتخاب زمان مناسب، برای شفاف سازی قوانین، به عهده شماست. زمانی که شما بتوانید با آرامش و واضح صحبت کنید و فرزندتان آمادگی شنیدن و فهم و درک آن ها را داشته باشد. اگر قوانین شما مشخص و واضح نباشد و یا فقط وقتی که کسی آن را زیر پا می گذارد وجودشان مطرح شود.کودک شما برای درک و رعایت آن را با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

از قبل به کودک اطلاع بدهید:

ناگهان و بی‏ مقدمه، قانون و محدودیت را برای کودک وضع نکنید، اجازه دهید کودکان قبل از رعایت محدودیت، از وجود محدودیت و مقرراتی که وجود دارد، آگاه باشند. چگونه ممکن است وقتی شما هیچ حرفی را به کودک نزده‏اید، فرزندتان پیشاپیش بداند که نباید در خیابان، دوچرخه‏سواری کند یا این که تا چه ساعتی می‏تواند بیرون از خانه باشد.

اولین شرط وضع قانون این است که کودکان نیز باید در تعیین مقررات و محدودیت ها حق صحبت داشته باشند و باید فرصتی به آنان داده شود، تا فکر و احساس خود را بازگو کنند، حتی یک کودک پنج تا شش ساله نیز می‏ تواند با شما صحبت و در وضع یک قانون منصفانه، کمک کند، اما شنیدن حرف‏ هایش به این معنا نیست که به طور حتم، سخنش را پذیرفته و از خواسته‏ های خود کوتاه بیایید.

بچه های نازنین برای شنیدنقصه های صوتی کودکانهوقصه شببا صدای خاله قصه گو سمینابرای گروه های سنی(الف، ب، ج) به سایت رادیو قصه کودک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *