آموزش آداب برخورد با دیگران به کودکان

آموزش آداب برخورد با دیگران به کودکان+ قصه شب

رادیو قصه کودک برای کودکان شما انواع داستان ها را به صورت قصه های کودکانه صوتیو قصه صوتی کودکانه و داستان کودکانه با صدای خاله سمینا آماده کرده است.

بسیاری از کودکان از رفتار و برخوردهای ناپسند خودآگاهی ندارند و باید به آن ها آموزش دهیم. آموزش آداب معاشرت به کودکان یعنی این که، نه تنها چه کاری را انجام ندهند، بلکه باید چه کاری را انجام دهند.آموزش آداب اجتماعی به کودک را هر چه زودتر شروع کنید، تا به شکل رفتاری خودکار در کودک درآید.

مثلا اگر یکی از دوستان شما با کودکتان صحبت می کند و او به کفش هایش نگاه می کند و توجهی  به دوست شما ندارد، معمولا این رفتار او ناشی از خجالت اوست.

پس از رفتن آن دوست، جمله ای کوتاه به کودک خود بگویید: « عزیزم ! هر وقت بزرگ تری با تو صحبت می کند، مؤدبانه این است که به چشم ها یش نگاه کنی و در جوابش هم چیزی بگویی، وقتی خانم همسایه , از کفش های نوی تو تعریف می کرد، می توانستنی بگویی سپاس گزارم، پدرم تازه آن ها را خریده است. مردم دوست دارند که جوابشان این طور داده شود».

آموزش آداب برخورد با دیگران به کودکان+ قصه کودکانه

رفتارهای درست را از همان ابتدا به فرزندتان آموزش دهید:

حدودا بعد از سه سالگی است که روابط اجتماعی کودکان شروع می شود. لذا آموزش رفتارهای مناسب و مثبت نیز باید از همین دوران آغاز گردد. برای مثال پدر و مادر می توانند برای آموزش رفتار مثبت به کودکان خود از مدل سازی استفاده کنند.

بچه های نازنین برای شنیدن قصه های صوتی کودکانه و قصه شب با صدای خاله قصه گو سمینا برای گروه های سنی (الف، ب، ج) به سایت رادیو قصه مراجعه کنید.

یکی از مهم ترین این الگوها خود والدین هستند. به این معنا که والدین باید به رفتارهای خود در هنگام خشم و عصبانیت و ناراحتی و یا به طور کلی در ارتباطات خود با اطرافیان، توجه کنند. کودکان به طور پیوسته شاهد و ناظر رفتار آن ها بوده و رفتار و برخورد آن ها را الگو قرار می دهند. این یکی از بهترین روش ها برای آموزش دادن رفتار مثبت به کودکان است.

آداب معاشرت و استفاده از زبان مودبانه:

یادگیری استفاده از کلمات و عبارات مودبانه و محترم، پایه ای برای داشتن سایر رفتار و برخوردهای خوب و مناسب ایجاد می کند. ساده ترین راه برای آموزش دادن به بچه ها در استفاده از عبارات ” لطفاً”، ” از شما متشکرم”، ” خوش آمدید” و ” خواهش می کنم”، این است که آن ها هر روز و در شرایط مختلف استفاده از این کلمات توسط خود شما را ببینند.

آموزش آداب برخورد با دیگران به کودکان+ قصه کودکانه

البته این بدین معنا نیست که آن ها همیشه این کار را به یاد خواهند داشت و گاهی شما می توانید به کودکتان یادآوری کنید. بنابراین اگر شما خودتان الگوی مناسبی برای کودک باشید، در نهایت فرزند شما نیز استفاده از کلمات مودبانه را سرلوحه رفتار خود قرار خواهد داد.

کودکان را تشویق کنید که در برخورد با افرادی که می شناسند ادب را رعایت کنند.

یک نکته قابل تامل برای آموزش دادن به کودکان این است که بسیاری از این آداب معاشرت در طی بازی کردن و یا کتاب خواندن به آن ها آموزش داده شود. زمانی که کودکان در حال بازی با سایر هم سن و سالان خود هستند سعی کنید اصول و رفتارهای مهم را به آن ها گوشزد کنید. در ضمن کتاب های آموزشی خوبی برای تربیت و آموزش کودکان در بازار وجود دارد. تهیه و خواندن این کتاب ها برای آموزش آداب اجتماعی به کودکان بسیار مهم و تاثیر گذار است.

رادیو قصه از طریق قصه های صوتی و داستان های کودکانه سعی دارد که شبی آرام برای فرزندان شما به وجود آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *