نمیدونم چی بازی کنم

سوپرایزی متفاوت
برای سفارش قصه اختصاصی صوتی که کودکتان در آن نقش اول را ایفا میکند همین حالا به ما پیام بدهید
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
اسم قصه: نمی دونم چی بازی کنم
قصه گو : سمینا❤️
نویسنده: آرزو امین خندقی?
تنظیم: رویا مومنی?
گروه سنی : ۱ تا ۷ سال
آدرس کانال تلگرام?
? @childrenradio

متن داستان
کوثر کوچولو ناراحت یک گوشه نشسته بود.مامان و بابا داشتن با هم صحبت می کردند.بابا گفت موش موشک چرا ناراحتی؟کوثر گفت نمی دونم چی بازی کنم؟
مامان گفت دخترم کلی اسباب بازی داری.عروسک،کتاب،خونه سازی،مدادرنگیای کوچیک و بزرگ،کتاب رنگ آمیزی.قیچی و چسب و کاغذرنگی هم داری.
با همه اینا می تونی بازی کنی.کوثر گفت آخه با کدوم بازی کنم؟بابا گفت با هر کدوم دوس داری.
کوثر بازم اخماش تو هم بود و ناراحت بود.یه دفعه ای گفت اصلا کاش من یک خواهر کوچولو داشتم که می تونستم باهاش بازی کنم.و بعد زد زیر گریه و جیغ کشید.

چند روز بعد بابا داشت تو محل کارش کاراشو انجام می داد.مامان هم داشت درسای دانشگاهشو می خوند.کوثر هم داشت یه فیلم بچگونه نگاه می کرد.وقتی فیلم تموم شد کوثر اومد پیش مامان و گفت مامان میای با هم بازی کنیم؟
مامان گفت دخترم امروز تا شب باید درسمو بخونم و تکلیفمو تموم کنم.شما خودت بازی بکن شب که درسمو خوندمو تموم شد باهم اون چیه و اون چی چیه یا چیستان بازی می کنیم.کوثر گفت نه همین الان.اما مامان گفت نه دخترم الان نمی تونم.

کوثر به محل کار بابا رفت.بابا داشت با یک وسیله ی برقی کار می کرد.کوثر به بابا گفت بابا میای با هم بازی کنیم؟بابا گفت دخترم امروز یک مشتری میاد که کارشو تحویل بگیره.باید هر چه زودتر کار مشتری رو کامل و آماده کنم.وقتی مشتری رفت می تونیم با هم بازی کنیم.
شایدم با هم رفتیم پیاده روی و از اونجا هم سر راه چنتا از نونوایی نون خریدیم.کوثر گفت بابا کار مشتری رو انجام نده.بیا بازی کنیم.

بابا گفت دخترم من به مشتری قول دادم.اگه بیاد ببینه کارش آماده نیست خیلی ناراحت میشه.
کوثر گفت پس من چی کار کنم؟بابا با خنده گفت خب معلومه خودت بازی کن.
کوثر گفت من تنهایی بازی نمی کنم.بعدم دوباره با ناراحتی رفت پیش مامان.
مامان وقتی دید کوثر ناراحته گفت دخترم موافقی اسباب بازیاتو به بچه هایی که اسباب بازی ندارن هدیه بدیم؟کوثر با تعجب پرسید اسباب بازیای منو؟مامان گفت آره دخترم.کوثر گفت اما اونا مال منن.
من اسباب بازیامو دوسدارم.مامان گفت آخه تو که باهاشون بازی نمی کنی.
همه اسباب بازیات تک و تنها و ساکت و بیصدا تو اتاقت نشستن اما تو نه بهشون سر می زنی نه باهاشون بازی می کنی.کوثر گفت من اسباب بازیامو دوسدارم فقط دوسدارم یکی با من باشه با هم با اسباب بازیام بازی کنیم.
مثلا با بابا یا با مامان یا با یک خواهر کوچولو.مامان گفت دخترم بازی برای بچه ها بهترین چیز دنیاست.بچه ها عاشق بازی کردن هستن.

مخصوصا اگه با خواهر برادر یا بابا مامان یا دوستا و همبازیا باشه.اما بعضی وقتا هیچکدوم از این آدما نیستن.مثلا بعضی بابا مامان بیرون از خونه کار میکنن یا بعضی بچه ها مثل شما خواهر برادر کوچیکتر یا بزرگتر ندارن.حتی بعضی بچه ها هستن که هیچی اسباب بازی ندارن.یعنی همه بچه هایی که اینجوری هستن باید گریه کنن؟باید ناراحت باشن؟کوثر گفت پس چیکار کنم؟با چی بازی کنم؟

مامان گفت دختر گلم من و بابا هر کدوم تو فرصت ها و وقتای مختلف با تو بازی می کنیم.گاهی با بابا یا با من به پارک و پیاده روی یا گردش و مهمونی میری.تو مهمونیا با دوستا و بچه ها بازیهای مختلف می کنین و صدای شادی و خنده تون تا آسمونا میره.
درسته؟کوثر گفت آره مامان.خیلی هم خوش میگذره و کیف میده.
مامان گفت خیلی خوبه.خب بعضی وقتا هم هست که مامان یا بابا گرفتارن یا کار دارن.بچه های دیگه هم نیستن.فقط خودتی و اسباب بازیات.به نظرت کدوم کار بهتره؟
هر دفعه با یک کتاب یا نقاشی یا اسباب بازی خودتو سرگرم و مشغول کنی بهتره یا همش بگی چیکار کنم و چی بازی کنم و ناراحت باشی؟کوثر گفت بازی کردن بهتره.مامان گفت آفرین دخترم.شاید تنهایی بازی کردن کیفش از بازی با مامان و بابا یا دوستات کمتر باشه اما به نظر من تو بازیای تنهایی هم می تونی کلی چیز جدید یاد بگیری.
مثلا می تونی کتاباتو ورق بزنی و تماشا کنی.یا می تونی عروسکتو بخوابونی و براش قصه بگی یا می تونی با کاغذرنگیات کاردستای قشنگ درست کنی.

اینجوری هم بازی کردی هم مامان و بابا فرصت پیدا میکنن تند تند کاراشونو بکنن تا بتونن زمان بیشتری با تو باشن.حالا هم بیا این سیب خوشمزه رو بگیر و بخور و بعدم یه نقاشی خوشگل برای من و بابا بکش.
کوثر سیبو خورد و رفت تو اتاقش تا یه رنگین کمون قشنگو برای مامان و بابا بکشه و بهشون هدیه بده.آخه کوثر رنگین کمونو خیلی دوسداره.

رادیو قصه کودک
خاله سمینا
قصه صوتی کودکانه




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *