ترس و قصه صوتی کودکانه

مقدمه
وقتی کودکی به دنیا می آید ترسو نیست اما عواملی باعث می شوند تا ترسو بار بیاید . ژنتیک، نگرانی از وقوع یک حادثه ی بد، تهدید از طرف دوستان و والدین به خاطر بازیگوشی که انجام داده است از اصلی ترین عوامل هستند که باعث بروز ترس در کودک می شوند . ترس آنقدر در درون کودک رخنه می کند که موجب دیدن خوابهای پریشان می شود و کودک ازنگرانی و ترس از اجرایی شدن تهدید از طرف دوستان و والدین نمی تواند بخوابد و خوابی راحت داشته باشد . ترس کودک آنقدر مشهود است که والدین را نگران می کند و آنها را در پی حل این رفتار وادار می کند . در این مقاله به چگونگی برخورد با کودک ترسو و کاهش ترس در کودک می پردازیم.

پارمیدا کوچولو

پارمیدا کوچولو چهار ساله ست و همراه مامان و بابا زندگی می کند . پارمیدا کوچولو مدتی بود که رفتارعجیبی از خود بروز می داد. رفتار پارمیدا کوچولو، ترسیدن بود .هر صدایی که می شنید نگران می شد، می ترسید،داد می زد و گریه می کرد. مامان و بابای پارمیدا کوچولو ازرفتار پارمیدا کوچولو نگران شده بودند و دنبال راه حلی بودند تا مشکل پارمیدا کوچولو را حل کنند.‌یک روز مامان یک دکتر روانشناس کودک را با پرس و جو پیدا کرد و وقت گرفت تا پارمیدا کوچولو را پیش او ببرد. روزی که پارمیدا کوچولو همراه مامان و بابا به مطب خانم دکتر رفت ، خانم دکتر با مهربانی و لبخند علت ترس پارمیدا کوچولو را پرسید . پارمیدا کوچولو جواب داد ((توی مهدکودک از دوستم اجازه گرفتم و مداد رنگی بنفششو برداشتم تا نقاشی بکشم. وقتی نقاشی می کشیدم یهو مدادرنگی شکست و دوستم دعوام کرد که باید مدادرنگی برام بخری وگرنه میرم به خاله نهال میگم که پشت سرش گفتی خر. هرروز بهم این حرفو میزنه ))
خانم دکتربا همان لحن مهربان پرسید (( خاله نهال کیه ؟ برای چی به خاله نهال گفتی خر؟))
در همین موقع اشکهای پارمیدا کوچولوروی گونه هاش غلطید و جواب داد (( خاله نهال ، مربی مونه . یه روز با صدای بلند توی کلاس حرف زدم و خاله نهال بهم گفت بلند حرف نزن .منم بهش گفتم خر))


خانم دکتر دوباره پرسید (( خاله نهال شنید که تو گفتی خر ؟))
پارمیدا کوچولو اشکهایش را با دستمال کاغذی پاک کرد و جواب داد (( نه ..یواش گفتم .فقط ستایش شنید ))
خانم دکتر پرسید (( ستایش همون دوستته که مداد رنگی شو شکستی ؟))
پارمیدا کوچولوسرش را به علامت تایید تکان داد و جواب داد (( بله))
خانم دکتر ، پارمیدا کوچولو را بیرون فرستاد و با مامان و بابا صحبت کرد و دلیل ترس پارمیدا کوچولو رابه آنها توضیح داد.سپس پیشنهاد کرد (( قصه های صوتی کودکانه سمینا رو از رادیو قصه کودک برای پارمیدا جون دانلود کنید و هرشب برای پارمیدا بگذارید تا گوش بدهد .کم کم ترس و دیدن خوابهای پریشانش از بین میره . ضمنا با خاله نهال صحبت کنید و از او عذرخواهی کنید واز ستایش بخواهید از این به بعد پارمیدا جون و دوستاشو تهدید نکنه))
همان شب پارمیدا کوچولو قصه شب صوتی کودکانه سمینا را از رادیو قصه کودک گوش داد و به خواب راحتی رفت . فردای آن روزپارمیدا کوچولو همراه مامان و بابا به مهدکودک رفت و از خاله نهال عذرخواهی کرد و از ستایش دیگر نترسید .

قصه شب صوتی کودکانه ، ترس را کاهش می‌دهد .

والدین عزیز با ترس کودک خود به درستی رفتار کنید و به محض دیدن کوچکترین ترس از او به فکر راه حل باشید . هیچ وقت کودک ترسوی خود را سرزنش نکنید حتی اگرتنها راه حل فرستادن کودک دلبندتان به مطب دکتر روانشناس کودک است ، دریغ نکنید وبه پیشنهاد دکتر روانشناس کودک گوش دهید. سپس قصه های صوتی کودکانه سمینا رااز رادیو قصه کودک به کودک دلبندتان پیشنهاد دهید.

حرف آخر

برای کاهش ترس کودک ،هیچ نگران نباشید و قصه های آموزنده و شاد صوتی کودکانه سمینا را از رادیو قصه کودک دانلود کنیدو هرشب برای کودک دلبندتان بگذارید تا گوش دهد . مسلما کودک ترسوی شما با شنیدن قصه های شب کودکانه سمینا شاد و سرحال شده و به خواب راحتی رفته و دیگر از چیزی یا کسی نمی ترسد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *