قوانین خواب کودکان

قوانین خواب کودکان + قصه کودکانه

در مورد این که بچه ها را باید دور از والدین خواباند یا در کنار والدین، بحث های زیادی شده است و به نظر می رسد کم عارضه ترین راه حل برای رفع این مشکل این است که کودک را پس از تولد با جدا شدن بند ناف از مادر سر جای خودش خواباند.

مراقبت های شبانه:

نوزاد نباید در کنار و در بغل مادر بخوابد. در واقع مادر باید مراقب فرزندش باشد، اما خواب او را برهم نزند. برخی مادران به دلیل اضطرابی که دارند، مدام به فرزندشان سر میزنند. کافی است مراقب باشیم تا مشکلی برای نوزاد پیش نیاید، مثلا راه تنفسی اش بسته نشود.

قوانین خواب کودکان + قصه صوتی

توصیه می شود از همان ابتدای تولد اتاق کودک جدا باشد، اما مراقبت و نظارت وجود داشته باشد. یک قانون وجود دارد و آن این که کودک ۵-۶ماهه که دارای وزن مطلوبی هست، می تواند در طول شب۵-۶ ساعت بدون نیاز به تغذیه بخوابد و نیازی نیست که با کوچک ترین نق زدن او به کنارش بروید.

 اگر با نق زدن کودک، والدین سریع واکنش نشان دهند، کودک بدعادت می شود و یاد می گیرد برای خوابیدن مادر و پدر باید کنار او باشند. با توجه با این که ریتم خواب کودکان با بزرگسالان فرق دارد، با هر نق کودک، نباید به او سر زد یا نهایتا او را از خواب بیدار کرد. این رفتار طبیعی است و والدینی که با هر غرغر کودک او را بغل می کنند، مشکلاتی نظیر اختلال در خواب برای کودک فراهم میکنند.

راه حل مناسب:

قوانین خواب کودکان + قصه شب

یک نوزاد در هر سه ساعت یک بار باید تغذیه شود اما یک کودک ۵-۶ماهه اگر با هر غرغر کوچکی به وسیله مادر تغذیه شود، متقابلا دفع ادرار بیشتری خواهد داشت، این کار نیز علتی برای بر هم زدن خواب کودک میسر می کند.

اگر کودک نق زد او را از دور نظاره کنید تا از دور بودن خطرات احتمالی نسبت به او مطمئن باشید. شاید حشره ای در تخت کودک است( برای رفع این مشکل می توانید پرده ای برای تخت او نصب کنید) یا مشکل دیگری پیش آمده اما اگر یک نق نق معمولی است کمی صبر کنید تا کودک دوباره بخوابد.

مداخله در خواب کودک مسبب احتیاج همیشگی و وابستگی دائمی فرزند به والدین خود برای خواب می شود. برخی والدین به بهانه این که جای جداگانه برای کودک خود ندارند، او را در کنار خود می خوابانند، حتی اگر یک اتاق دارید قسمتی از اتاق را به کودک خود اختصاص دهید و والدینی که از همان ابتدا اقدام به فرزند آوری می کنند، بهتر است به تمامی شرایط خود بیاندیشند و اگر نمی توانند فضای مناسبی را به فرزند خود اختصاص دهند، برای آن ها فرزند آوری کار صحیحی نمی باشد.

بچه های عزیز برای شنیدن قصه های صوتی کودکانه  با صدای خاله سمینا برای گروه های سنی (الف، ب، ج) به سایت رادیو قصه کودکانه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *