کودکانی که زیاد گریه می کنند + بخش دوم

گریه زیاد کودکان+قصه شب

معمولا کودکان برای نشان دادن خواسته های خود از گریه کردن استفاده می کنند، پس به خودی خود گریه کودک بد نیست و در بسیاری از موارد می تواند مفید باشد. زیرا متوجه می شویم که مشکل کودک چیست و در صدد رفع آن بر می آییم و باید انواع گریه های کودک را بشناسیم و به آن واکنش نشان دهیم.

کودکانی که زیاد گریه می کنند + بخش اول

خواسته های کودک را به موقع تامین کنید:

در بعضی موارد مادران در خانه، مشغول تلوزیون دیدن و یا در حال آشپزی هستند و وقتی که کودکشان از آن ها خواسته ای دارد، به دلیل این که کار دارند و دستشان بند است کودک را نادیده می گیرند. در این هنگام وقتی کودک خواسته اش بر طرف نمی شود، شروع به گریه کردن می کند. و مادر در اصل به خاطر گریه کودک است که در هر شرایطی می رود تا کودک آرام شود و نیاز او برطرف شود.

اما این کار مادران، اشتباه است چون باعث می شود کودک یاد بگیرد که تنها اگر گریه کند، مادر خواسته ی او را برطرف می کند. لذا سعی کنید قبل از این که کودکتان به گریه بیفتد، خواسته اش را بر آورده کنید.

چند روش برای آرام کردن گریه های بی دلیل کودکان:

موسیقی: هنگام گریه کودک برای او لالایی بخوانید یا برای او موسیقی پخش کنید. شما می توانید انواع موسیقی ها را امتحان کنید تا متوجه شوید که کدام نوع موسیقی مورد علاقه کودکتان است و او را آرام می کند. رقصاندن کودک در آغوشتان باعث می شود کودک کمی ورزش کند و به آرامش برسد که ممکن است منجر به خواب کودکتان شود.

به کودکتان نزدیک شوید: چه کودک گریه کند و چه گریه نکند او را بسیار در آغوش بگیرید و او را تکان دهید و نوازش کنید. حتی اگر کودک به راحتی می تواند شیشه ی شیر خود را نگه دارد اما هنگام شیر خوردن او را در آغوش بگیرید. برای کودکان بزرگتر کتاب بخوانید و یا موسیقی پخش کنید. کودکان، نیازمند نوازش، نزدیکی و در آغوش گرفته شدن هستند، تا احساس کنند که آن ها را دوست دارید.

گریه زیاد کودکان+قصه شب

والدین عزیز برای آگاهی از روش های تربیتی درست به سایت رادیو قصه به قسمت تعلیم و تربیت کودک و برای کودکان خود به قسمت قصه کودکانه صوتی مراجعه کنید.

حواس کودکتان را پرت کنید: هر زمان که احساس کردید کودکتان در حال طغیان احساسی است، از او بخواهید فعالیت هایی را انجام دهد تا احساس او را منحرف کند و او را آرام تر کنید. پرت کردن حواس کودک به او کمک می کند تا توجه اش به چیزهای دیگری متمرکز شود.

هوای تازه: گاهی باز کردن درب خانه و پنجره و ایستادن کودک در مسیر جریان هوا به ساکت و آرام شدن کودکان کمک می کند. اگر این روش پاسخگو بود می توانید او را در بالکن و یا کنار پنجره در آغوش بگیرید و با او صحبت کنید.

حرکت دادن کودک: در آغوش گرفتن و یا قرار دادن کودک در کالسکه و راه بردن او در بعضی موارد منجر به آرامی او می شود. و یا می توانید از صندلی های محرک و یا تاب استفاده کنید و کودک را بر روی تاب قرار دهید و آن را تکان دهید.

آب گرم: همچون هوای تازه، آب گرم می تواند موجب آرامش و ساکتی کوک شود. حتی زمانی که کودک را به حمام می برید او را زیر دوش آب گرم بگیرید و اجازه دهید آب گرم روی بدن او حرکت کند.

 روش ماساژ شیر خوار: ماساژ کودکان شیر خوار به آرامش و بهبود دل درد کمک می کند، و باعث افزایش ارتباط والدین با کودک می شود. در ابتدا دست هایتان را بشوید و آن ها را گرم کنید، ماساژ باید بسیار نرم و بدون هیچگونه فشار باشد. از انگشت شصت استفاده کنید و بعد به آرامی پیشانی را لمس کنید و بعد گردن و سپس شانه ها را به آرامی ماساژ دهید. به  چشمان کودک نگاه کنید، لبخند بزنید و با او حرف بزنید و از بالای ران تا پایین را با حرکات چرخشی لمس کنید. هنگام ماساژ می توانید از روغن بچه و یا روغن نارگیل استفاده کنید.

شما می توانید برای شنیدن قصه کودکانه صوتی و قصه شب با صدای خاله سمینا به سایت رادیو قصه کودک مراجعه کنید.

کودکانی که زیاد گریه می کنند + بخش اول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *