مهارت ارتباط موثر در کودکان

مهارت ارتباط موثر در کودکان + قصه شب

رادیو قصه کودکانه برای کودکان شما انواع داستان ها را به صورت قصه های کودکانه و قصه صوتیو داستان کودکانه با صدای خاله سمینا آماده کرده است.

هدف از این مهارت این است که کودک بتواند پیام و حرف های خود را به دیگران منتقل کند. اگر کودک بتواند پیام خود را به دیگران تفهیم کند، افکار و ایده‌های کودک به طور مؤثر منتقل خواهد شد.

عدم موفقیت در این مهارت، شکست اهداف فردی یا حرفه‌ای به دنبال خواهد داشت. با استفاده از این توانایی، کودک می‌تواند به صورت کلامی و غیرکلامی خود را مطابق با فرهنگ جامعه عرضه کند.علاوه بر آن، می‌تواند نیازها، خواسته‌ها، ترس‌ها و عقاید خود را بیان کند. همچنین، این توانایی کودک را قادر می‌سازد که به هنگام نیاز، از دیگران درخواست کمک کند.

کسب این مهارت به کودکان و نوجوانان می ‏آموزد برای درک موقعیت دیگران چگونه به سخنان آنان فعالانه گوش دهند و چگونه دیگران را از احساس و نیازهای خودآگاه نمایند.  تا ضمن به دست آوردن خواسته های خود طرف مقابل نیز احساس رضایت نماید.

مهارت ارتباط موثر در کودکان + قصه شب

برای تقویت ارتباط مؤثر، هم افراد بزرگسال و هم کودکان باید به مهارت‌های ارتباطی خاصی مجهز باشند. مهم‌ترین این مهارت‌ها عبارتند از: مهارت‌های گفتاری، نوشتاری، سلام کردن، پیش قدم شدن در گفتگوها، درک احساس شنونده، همدلی کردن، یافتن نقاط مشترک، پیش‌بینی کردن، کنترل خشم ، حرف زدن‌های مثبت با خود، شیوه حل مسأله و عذرخواهی.

مهارت های ارتباطی کودکان:                        

کودکان از همان بدو تولد قادر به برقراری ارتباط هستند.با گریه کردن، صدا در آوردن، حالت چهره، تماس چشم، لبخند، حرکات دست و پا… و وقتی کمی بزرگتر شدن با اشاره کردن با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند.

رادیو قصه از طریق قصه های صوتی و داستان های کودکانه سعی دارد که شبی آرام برای فرزندان شما به وجود آورد.

کودکان زبان مادری را در دوران حساس ۵ تا ۶ سال اول زندگی یاد می‌گیرند. آموزش مهارت های ارتباطی به کودکان خصوصا در سنین پیش دبستانی یک مرحله خیلی مهمی است و آن ها را برای دوران مدرسه و بقیه مراحل زندگی در آینده آماده می‌کند. کودکان با ارتباطات خوب، دوران تحصیل موفق‌تر و شادتر هستند و در آینده برای پول در آوردن به آن ها برای رسیدن به نتیجه مطلوب کمک می‌کند. یک مهارت ضروری و حیاتی هست.

با داشتن مهارت های ارتباطی قوی راحت‌تر می‌توانند مشکلاتشان را حل کنند و در توانایی بحث کردن و دلیل آوردن در ارتباطات با دیگران خبره‌تر عمل می کنند.

برقرار کردن ارتباط از طریق کلام، حالت چهره، علائم… انجام می‌شود. کسب مهارت های ارتباطی باعث افزایش عزت نفس شده و کودکان قادر هستند احساسات و نظراتشان را به راحتی ابراز کنند و در بهبود تفکر انتقادی وقدرت حل مسئله و تصمیم گیری به آن ها کمک می‌کند.

مهارت ارتباط موثر در کودکان + قصه شب

در مهدکودک ها یا توسط والدین و مراقبین فعالیت‌های زیادی در جهت بهبود مهارت شنیداری و ادراکی کودکان می‌توان انجام داد. بهترین راه برای یاد دادن این مهارت ها به کودکان بازی و تفریح هست.

 تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد، مادران بیشترین تاثیر را در اجتماعی کردن کودکان دارند تا به آنجا که می‌توان گفت نقش وی در این زمینه ۹۰درصد است اما تاثیرگذاری پدر در این زمینه بسیار کمتر است. شاید دلیل آن حضور بیشتر مادر در کنار کودک و احساس وابستگی باشد که افراد در این گروه سنی خود به مادرانشان دارند. در واقع پدران و مادران نخستین مدل رفتاری برای کودکان خود هستند. نا‌توانی آن ها در برقراری مراودات اجتماعی می‌تواند نتیجه نا‌مطلوبی را در شکل‌گیری این توانمندی در کودک داشته باشد.

بچه های عزیز برای شنیدن قصه های صوتی کودکانه و قصه شب با صدای خاله سمینا برای گروه های سنی (الف، ب، ج) به سایت رادیو قصه کودک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *