صبحانه مناسب کودک + بخش اول

سلامت کودک+ انواع صبحانه

صبحانه سالم از مهمترين وعده هاي غذايي است و از چاق شدن كودكان جلوگيري مي كند و در بالا بردن قدرت يادگيري و تمركز آن ها نقش مهمي دارد.

 صبحانه سالم از چاق شدن كودكان جلوگيري مي كند و در بالا بردن قدرت يادگيري و تمركز آن ها نقش مهمي دارد.

با عادت دادن كودكان به خوردن صبحانه مي توانيم آنها را از بيماري هايي چون ديابت سرطان و بيماري هاي قلبي دور مي كنيم. با قرار دادن تركيباتي از فيبر، كلسيم، پروتئين و مقداري چربي مي توانيد كامل ترين صبحانه را براي كودك فراهم كنيد.

چند پيشنهاد براي صبحانه كودكان:

پنكيك خانگي

پنكيك خانگي آسان ترين و مقوي ترين صبحانه براي كودكان است. شما مي توانيد با مخلوط كردن مقداي آرد، شيرو تخم مرغ يك صبحانه عالي و مغذي براي كودكتان درست كنيد و براي خوشمزه تر شدن آن روي پنكيك ها را با شيره خرما، عسل و يا ميوه هاي فصل تزيين كنيد.

سیب پخته با دارچین، خامه و گردو 

چند عدد سيب را پوست بگيريد و بگذاريد كمي نيم پز شود و بعد از سرد شدن سيب هاي پخته شده را در ظرف بچينيد و با گردو و كمي دارچين و یك قاشق خامه تزيين كنيد.

کورن فلکس  همراه مغزها

كودكان علاقه زيادي به كورن فلكس ها دارند. اين صبحانه خيلي راحت و آسان آماده مي شوند. براي اينكه اين صبحانه مغذي تر شود مي توانيد كشمش يا انواع مي وه هاي خشك شده را به آن اضافه كنيد.

سیب

سیبها حاوي کوارستین هستند،

کوارستین آنتی اکسیداني است که از سلولهای مغز محافظت می کند خوردن يك عدد سيب با پوست داراي حجم زيادي از كوارستين است .

اسنك كره بادام زميني

كره بادام زميني را بر روي دو تكه نان تست بماليد و حلقه هاي موز بين آن ها قرار دهيد .

ماست تزيين شده با مربا

براي اين روش مي توان يك ليوان ماست را با يك قاشق غذا خوري مربا، يك قاشق چايخوري عسل و دوقاشق غذا خوري بادام بوداده مخلوط كنيد وبه كودك بدهيد.

كلمات كليدي: صبحانه سالم, سلامت كودك, راديو قصه

فوق توصيف: صبحانه سالم از مهمترين وعده هاي غذايي است و از چاق شدن كودكان جلوگيري مي كند و در بالا بردن قدرت يادگيري و تمركز آن ها نقش مهمي دارد.

بخش دوم

بخش سوم

شما مي توانید ما را از طریق رادیو قصه کودک برای شنیدن قصه شب و قصه صوتی کودکانه با صدای خاله سمینا دنبال کنید. برای مطالعه مطالب بیشتر در مورد سلامت کودک نیز به بخش مشخص شده مراجعه کنید.

تحريريه: نوشين صحبتي

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *