مهارت های مقابله با استرس و اضطراب در کودکان

راه های مقابله با استرس و اضطراب در کودکان + قصه شب

رادیو قصه کودک برای کودکان شما انواع داستان ها را به صورت قصه های کودکانه صوتیو قصه صوتی کودکانه و داستان کودکانه با صدای خاله سمینا آماده کرده است.

همه ما انسان ها در طول زندگی، ترس و استرس را به عنوان دو هیجان طبیعی و اصلی تجربه می کنیم. ترس ها و اضطراب ها, انسان ها را بر آن وا می دارد، که از خود رفتارهایی برای بقاء خود نشان دهند، محرک هایی که در افراد استرس و اضطراب ایجاد می کند در طول جریان رشد نیزتغییر می کند، می توان گفت ترس و اضطراب جزیی از زندگی طبیعی کودکان محسوب می شود مگر آن که خللی به زندگی کودک وارد کند.

استرس و اضطراب یکی از عوامل مهم اختلالت خلقی و عاطفی در کودکان است، استرس می تواند موجب افت تحصیلی و اختلال در ارتباط بین کودک و اطرافیان او شود و در دراز مدت در او ایجاد اضطراب و افسردگی کند.

امروزه بسیاری ازخانواده‌ها و والدین با این معضل مواجه هستند که موجب این موضوع زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی در بزرگسالی خواهد بود، که برای جلوگیری از این بیماری در بزرگسالی ، والدین باید هر چه زودتر اقدام کنند.

استرس در کودکان:

 تشخیص استرس در کودکان توسط پدرو مادر کمک می‌کند تا آن‌ها هر چه زودتر عامل استرس زا را حذف کرده و سلامت فرزند خود را تضمین نمایند. استرس، یکی از مکانیسم‌های بدن برای کنترل و سازگاری بدن با رویدادهای دشوار و موقعیت‌های مشکل زاست.

راه های مقابله با استرس و اضطراب در کودکان + قصه شب

این هیجان در همه افراد، حتی در کودکان وجود دارد. وجود مقدار کمی از استرس در کودکان مفید می‌باشد، اما استرس منفی، در دراز مدت منجر به آسیب‌های جسمی و روانی در او می گردد. استرس در کودکان از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد.

بچه های نازنین برای شنیدن قصه های صوتی کودکانه و قصه شب با صدای خاله قصه گو سمینا برای گروه های سنی (الف، ب، ج) به سایت رادیو قصه مراجعه کنید.

کودکان، بسیار بیشتر از بزرگسالان از استرس و اضطراب رنج می‌برند، به خصوص کودکانی که هنوز به ثبات محیطی نرسیده و به طور مداوم در معرض محیط‌های جدید و گیج کننده قرار می‌گیرند. همین مسئله، باعث شدیدتر شدن استرس در دید کودکان خواهد شد.

ارزش‌های کودکان به انتظارات بزرگسالان و هم سالان وابسته بوده و رفتارشان تحت تاثیر واکنش‌های آن‌ها قرار دارد. بنابراین، اگر عزت نفس و اعتماد به نفس آن ها توسط بزرگسالان ضربه بخورد، فشار زیادی تحمل خواهند کرد.

شناخت و بررسی استرس در کودکان:

کودکان به ویژه خردسالان شاید بدانند که احساس ناراحتی یا خشم و عصبانیت دارند، اما ممکن است ندانند که احساس استرس یا اضطراب دارند. با کودک خود صحبت کنید و از او درباره آنچه احساس بد نامیده می‌شود، مثل دل درد یا سر درد سوال کنید و سپس به او کمک کنید تا زمان شروع این احساس را تشخیص دهد و به شما بگوید. پس از تشخیص این احساسات بد باید به فرزندتان کمک کرده و او را نیز راهنمایی کنید تا استرس و نگرانی‌اش را کنترل کند.

ممکن است این کار در ابتدا برای کودک سخت باشد، اما به مرور زمان آسان‌تر خواهد شد. فقط سعی کنید با شناختن استرس کودکتان به او کمک کنید و از او حمایت و محافظت نمایید. وقتی کودک بتواند به شما تکیه کند و بداند که مورد حمایت شما قرار خواهد گرفت، قطعا احساس شادی و خوشحالی خواهد کرد.

راه های مقابله با استرس و اضطراب در کودکان + قصه شب

انجام دادن فعالیت های آرامش بخش:
شما به عنوان والدین نمی توانید تمامی اضطراب های کودکانتان را از بین ببرید اما می توانید توسط فعالیت های آرامش بخش مقداری از استرسآن ها را کم کنید. برای مثال در پارک بازی کنید، به کلاس های یوگا بروید، و یا هر نوع فعالیت آرامش بخشی که هر دو با هم می توانید انجام دهید به کودکتان آموزش دهید و آن را با هم انجام دهید و از انجام آن لذت ببرید.

رادیو قصه کودک از طریق قصه های صوتی و داستان های کودکانه سعی دارد که شبی آرام برای فرزندان شما به وجود آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *