اهمیت مهد کودک

اهمیت مهد کودک+قصه صوتی

در جامعه امروزی والدین برای مراقبت و پرورش فرزندان زحمات زیادی می کشند. با کوچک تر شدن خانواده ها، فاصله آن ها از هم زیاد تر شده و کم تر کسی می تواند از مادربزرگ، پدربزرگ یا دیگر اعضای خانواده برای نگهداری از بچه ها کمک بگیرد. پس تمام مسئولیت ها ومشکلات بچه ها به دوش خود پدر ومادر می باشد. بسیاری از والدین با شنیدن اسم مهد کودک یاد پدرو مادرهای شاغلی می افتند که برای رسیدن به کارشان فرزندشان را برای چند ساعت به افرادی می سپارند تا کارشان را انجام دهند. اما در یه کلام باید گفت که مهد کودک صرفا جایی نیست که سرپرستی کودکان را بپذیرد بلکه جایی است برای یادگیری و اجتماعی شدن او.

بهترین زمان برای فرستادن کودکان به مهدکودک:

روانشناسان معتقد هستند که اگر آموزش های مهد کودک متناسب با سن کودک و به شکل اصولی باشد باعث بالا رفتن مهارت های ذهنی در کودکان می شود، آن ها می گویند که این کودکان ذهن توانمند تر داشته و همچنین روابط اجتماعی بهتری نیز خواهند داشت. بهتر است که کودکان تا پایان ۲ سالگی در خانواده و پیش والدین خود باشند. تا احساس وابستگی های عاطفی و امنیت روانی اولیه به صورت درست و طبیعی در خانواده شکل بگیرد. ولی از دوسالگی به بعد کودکان به تجربه های اجتماعی نیز نیاز دارند. و این تجربه ها را از طریق ارتباط داشتن با بچه های هم سن و سال خود و آموختن بسیاری از مفاهیم می توان از طریق اجتماع و همسالان برای فرزندان مهیا کرد. بهترین سن برای فرستادن کودکان به مهد دونیم  تا سه سالگی است، البته این موضوع هم به نیروهای شناختی کودک بستگی دارد. وکودکانی که قدرت محبت کردن بهتری دارند یا یاد گیریشان بهتر است و زود تر به این توانایی می رسند که بفهمند چیزهایی که نمی بینند وجود دارند و به نوعی می توان گفت حالت چسبندگی آن ها نسبت به مادرشان کم تر می شود. و اطمینان پیدا می کنند که در صورتی که از مادر جدا شوند دوباره آن را می توانند ببینند او از بین نرفته است و می توان آن ها را به کسی دیگر سپرد.

مهم ترین فواید فرستادن کودکان به مهد:

مهم ترین فایده مهد برای کودکان صلح جو شدن آن ها است. به طوری که اگر محیط مهد متناسب با نیاز های اساسی کودکان باشد  در فضای مناسب به بازی با همسالانشان بپردازند به رشد متعادل و صلح جویی دست می یابند.

والدین عزیز، شبی به یاد ماندنی را با سایت رادیو قصه کودکانه برای شنیدن قصه شب و قصه صوتی کودکانه برای فرزندان دلبندتان به وجود آورید.

اهمیت مهد کودک +قصه شب

ویژگی های مهد کودک خوب چیست:

۱-محیط مهد کودک شاد و بزرگ باشد: هنگام انتخاب مهد کودک به این موضوع دقت کنید که مهد دارای حیاط مناسب و نسبتا بزرگی باشد، وضیعیت ظاهری اسباب بازی ها و وسایل آموزشی هم مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

۲-مربیان با تجربه وآموزش دیده: مربیانی که دوره های خاصی را برای آموزش کودکان گذرانده اند. برای کودکان تجربه های بیش تری دارند.

۳-جمعیت مهد کودک زیاد نباشد: اگر می خواهید که مربیان زمان بیش تری را صرف کودک شما کنند پس باید کودکان را به مهدی ببرید که تعداد کودکان در آن کمتر باشد.

قبل از ثبت نام محیط مهد کودک را به کودکتان نشان دهید:

بهتر است که چند باری از مهد کودک بازدید کنید و کودک را نیز با خود ببرید تا فضاهای مختلف آن را ببیند، و با آمادگی بیش تری وارد مهد شود.

نکاتی که والدین درباره فرستادن کودکان به مهد باید بدانند:

والدین کودکان باید فرزندانشان را به موقع از مهد تحویل بگیرند. چون اگر کودک زمان زیادی را در انتظار آمدن والدینش باشد ممکن است که فکر کند که والدینش او را فراموش کرده اند و دیگر دنبالش نخواهند آمد. بنابراین باید کودک را به موقع به مهد بسپاریم و به موقع آن را تحویل بگیریم. برای آمادگی کودکان قبل از ورود به مهد، دقیقا آنچه را در مهد می گذرد برای آن ها شرح دهیم.

شما می توانید ما را از طرق رادیو قصه کودکانه برای شنیدن قصه صوتی کودکانه و قصه شب با صدای خاله قصه گو سمینا دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *