کودکان فراموش کار + فراموشی در کودکان

کودکان فراموش کار+قصه شب

آیا به تازگی احساس می کنید که فرزندتان دائم لوازم شخصی اش را گم می کند و اصلا یادش نیست که آن ها را کجا گذاشته است. این پیشامد که نهار خوردن را فراموش کنیم و یا چیزی را گم کنیم امری طبیعی است. که بعضی از ما به این کارها عادت کرده ایم. کودکان نیز مستعد فراموشی هستند این یک رویداد طبیعی است اما کلافه کننده و وقت گیر و گران است.

پس بهتراست هر چه زودتر جلو این گم کردن و فراموشی را بگیرید. یک الگوی سازنده و یک برنامه برای عمل ترتیب دهید که روند استقلال و مسئولیت پذیری را افزایش می دهد.

والدین گرامی شبی به یاد ماندنی را با سایت رادیو قصه کودکانه برای شنیدن قصه شب و قصه صوتی کودکانه برای فرزندان عزیزتان به وجود آورید.

کودکان فراموش کار+قصه شب

چند روش موثر برای پرورش حس مسئولیت پذیری در کودک فراموش کار:

۱-  از تحسین استفاده کنید. وقتی که کودک به دنبال چیزی میگردد و آن را در سر جای مشخص خود پیدا نمی کند او را برای قراردادن شی در سرجای خودش تحسین کنید.

۲-هنگامی که لباس هایش را به جالباسی آویزان می کند و یا اینکه وسایل شخصی اش را در سرجای خودشان قرار می دهد، نکاتی را درباره ی بازدهی کارش و اینکه چقدر دفعه بعد می تواند آن ها را آسان تر پیدا کند به او بگویید.

۳-به او برنامه ریزی کردن درباره کارهایش را آموزش دهید. به کودک یک تقویم بدهید در بعد از ظهر روزهای آخرهفته برنامه هفته آینده را مرور کنید و به او در درست کردن فهرست چیزهایی که باید به یاد داشته باشد کمک کنید. ساعت و روز های قرار ها و مهمانی ها را برروی تقویم ثبت کنید. گاهی نیز می توانید یک فهرست برنامه روزانه تهیه کنید و این فهرست را درجاهایی مانند روی یخچال، آینه یا کتابچه اش بچسبانید و به او یاد آوری کنید که به او نگاه کند.

چگونه روش های یاد آوری را به کودک بیاموزیم:

روش های زیادی وجود دارد که می توانید از طریق آن ها به کودک به خاطر آوردن چیزهایی که فراموش کرده است را بیاموزید. این کار را می توانید به او از طریق بازی کردن، تمرین مثبت و الگو قراردادن آموزش دهید.

۱- پرسش درنگیده: به کودک خود بگویید که هنگامی که از خانه می خواهد خارج شود در مقابل در توقف کند و تاده بشمارد و از خودش سوال کند چیزی را جای نگذاشته است؟ این کار را با وادار کردن کودک به جستجوی بدنی خودش کامل کنید.

۲-جستجوی اطراف: به کودک یاد بدهید که به محیط اطرافش نگاه کند و توجه کنید که آیا او می تواند با چشم وسایلی را که جای گذاشته است پیدا کند. به او یاد دهید از چیز هایی که می بیند برای به خاطرآوردن چیزهای دیگر استفاده کند.

۳-فراموش کردن را برای او مشکل ساز کنید. اگر او وسیله ای را فراموش کرد که در کجا گذاشته است هیچ گونه کمکی در پیدا کردن آن وسیله به او نکنید.

۴- بلافاصله اشیا گم شده را تهیه نکنید. کودک را مجبور کنید که با انجام دادن کارهای بیشتر در منزل بهای آن را بپردازد یا از پس انداز یا پول توجیبی اش حداقل اندکی از بهای آن را بپردازد.

شما میتوانید مارا از طریق رادیو قصه کودکانه برای شنیدن قصه شب و قصه کودکانه صوتی با صدای خاله قصه گو سمینا دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *