مهارت افزایش اعتماد به نفس در کودکان

مهارت افزایش اعتماد به نفس در کودکان+ قصه شب

رادیو قصه برای کودکان شما انواع داستان ها را به صورت قصه های کودکانه صوتیو قصه صوتیو داستان کودکانه با صدای خاله سمینا آماده کرده است.

اعتماد به نفس برای کودکان سلامتی روان و شادی اجتماعی را به ارمغان می‌آورد، هم چنین عاملی برای خوشبختی فرزند شما و کلید موفقیت او در بزرگسالی‌ است. فرقی نمی‌کند چند سال داشته باشید، احساسی که نسبت به خودتان دارید بر رفتار شما تأثیر مستقیم می‌گذارد. اگر احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید، آسان‌تر با دیگران همراه می‌شوید و نسبت به آن ها هم احساس خوبی خواهید داشت. 

اعتماد به نفس مناسب، سلاح کودکان شما در برابر روبه رو شدن با چالش های دنیاست. کودکانی که احساس خوبی در مورد خودشان دارند، راحت تر می توانند با مشکلات محیط پیرامون مقابله کنند.

فرزندتان را دوست داشته باشید:

فرزندان شما نیاز به احساس پذیرش و دوست داشتن دارند، از خانواده شروع کنید و به گروه های دیگر مانند دوستان، همکلاسی ها، تیم های ورزشی و جامعه گسترش دهید. اگر شما در مقابل فرزند خود، فریاد زدید یا او را نادیده گرفتید یا اشتباه دیگر والدین را انجام دادید، کودک خود را بغل کنید و به او بگویید که از این واکنش خود متاسف هستید و او را دوست دارید. عشق بدون قید و شرط، پایه ای قوی برای اعتماد به نفس در کودک ایجاد می کند.

اعتماد به نفس در كودكان وقتي شكوفا مي‌شود، كه نوعي علاقه بي قيد و شرط را ببيند، عشقي كه مي‌گويد «دوستت دارم، هركه باشي و هرچه را که انجام بدهي». وقتي كودكتان را صرف نظر از توانايي هايش، مشكلاتش، اخلاقش، يا قدرتش مي‌پذيريد، به او بيشترين كمك را مي‌كنيد. بنابراين، او را در عشق و محبت خود غرق كنيد.

از اتفاقات مثبت تجليل كنيد:

همه افراد  تشويق پذير هستند، بنابراين سعي كنيد رفتارها و کارهای خوبي را كه كودكتان در روز انجام مي‌دهد با صداي بلند اعلام كنيد. مثلا به پدرش بگوييد «علی امروز در امتحان خود بهترین نمره را آورد». با اين كار او را در معرض  تحسين و تشویق خود و پاسخ دلگرم كننده‌ي پدرش قرار مي‌دهيد.

اعتماد به نفس کودکان+ قصه کودکانه

بچه های نازنین برای شنیدن قصه های صوتی کودکانه و قصه شب با صدای خاله قصه گو سمینا برای گروه های سنی (الف، ب، ج) به سایت رادیو قصه مراجعه کنید.

کلمات را واضح و مشخص بيان كنيد. به جاي اين كه بگوييد « خوب بود» بگوييد «ممنون كه ميز شام را چيدي و به من کمک کردی». اين دركِ انجام كار و ارزش فردي را در او بالا مي‌برد و به او اجازه مي‌دهد دقيقا بداند چه كاري را درست انجام داده است.

به كودكان خود كمك كنيد در تجربيات سازنده، مشاركت كنند: 

فعاليت‌هايي كه كودك را به جاي رقابت به همكاري تشويق كند، باعث پرورش اعتماد به نفس او مي‌شود. مثلا وقتي يك كودك بزرگ‌تر به كودك كوچك‌تر کتاب خواندن را مي‌آموزد، اعتماد به نفس او شكل مي‌گيرد.

اگر شما در مورد پايين بودن اعتماد به نفس كودكتان شك داريد، مي‌توانيد از كمك متخصصان و مشاوران در اين زمينه استفاده كنيد. مشاوران كودك و خانواده مي‌توانند عوامل پنهاني را كه موجب شده كودك راجع به خود احساس خوبي نداشته باشد، بيابند.

مهارت افزایش اعتماد به نفس در کودکان+ قصه شب

با درمان مناسب و به موقع مي‌توان به كودك ياد داد كه راجع به خود و دنياي اطراف، ديدگاه کاملا مثبتي پيدا كند. وقتي كودك خود را از ديد واقع‌بينانه‌اي نگاه مي‌كند، مي‌تواند بپذيرد كه واقعا كيست.

ایجاد مهارت در کودک:

اصولاً نیرومندی و توانایی در امور خود ، گامی اساسی برای پیشرفت مقاصد و دستیابی به اهداف خود در زندگی است. بسیاری از افراد نمی‌توانند اعتماد به نفس داشته باشند، چون برای زندگی و یا وظیفه‌ای که شما برایشان معین کرده‌اید مهارت کافی کسب نکرده‌اند.

به این ترتیب آموزش و مهارت و راه و رسم کار ، و روش کسب موفقیت و پیروزی در امور ، خود از عوامل رشد است. به کودکان خود مهارت بیاموزید، یادش دهید که چه کند تا موفق باشد ، چه شیوه‌ای را به کار گیرد تا در زمینه خاص و مورد نظرتان توفیقی حاصل کند. 

استعداد و علاقه‌ی کودک‌تان را پرورش دهید:

برای ایجاد اعتماد به نفس در کودکان، استعداد و علاقه‌مندی کودک را بشناسید و دست‌کم یک مورد را تقویت کنید. اگر کودک‌تان عاشق والیبال است اما علاقه‌ای به درس ندارد، به او نشان دهید که از والیبال بازی کردن او لذت می‌برید و هم‌زمان او را تشویق به درس خواندن کنید. با تقویت والیبال که برداشتی است که او از خودش دارد، اعتماد به نفس او تقویت می‌شود و به تدریج در درس‌هایش پیشرفت می‌کند. یک استعدادِ ویژه‌ی فرزندتان را بشناسید و آن را تقویت کنید، خواهید دید استعدادهای دیگر او هم یکی پس از دیگری شکوفا می‌شوند.

رادیو قصه کودک از طریق قصه های صوتی و داستان های کودکانه سعی دارد که شبی آرام برای فرزندان شما به وجود آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *