معرفی کتاب کودک + جوراب های بوگندو

معرفی کتاب+جوراب های بوگندو

كتاب جوراب هاي بوگندو كتابي است كه رابرت مانش براي كودكان ۳-۷ سال نوشته است. اين كتاب را پروانه فتاحي و عرفان اتابكي ترجمه كرده اند؛ و در ۳۲ صفحه توسط انتشارات پرتقال منتشر شده است.

كتاب جوراب هاي بو گندو در مورد كودكي است بنام توني، كه جوراب هاي تازه اش را خيلي دوست دارد؛ و اصلا حاضر نمي شود آنها را از پايش در آورد. ولي وقتي كه جوراب هاي دوست داشتني توني بو مي گيرد دوستانش تدبيري مي انديشند كه جوراب ها را از پاي توني در بياورند.

اين كتاب مصور چون به زبان ساده نوشته شده است دوستداران زيادي دارد و موقع خواندن لبخن را به لب خواننده مي آورد. نكته اي كه از داستان توني درك مي شود مهم دانستن تميزي است و به كودكان ياد مي دهد اگر تميزي را انتخاب نكنند باعث آزار اطرافيان مي شوند.

معرفی کتاب+ جوراب های بوگندو

رابرت نورمن مانش در يازدهم سال ۱۹۴۵ در پیتسبورگ پنسیلوانیاي كانادا زاده شد. وي نويسنده ادبيات كودك است و فارغ التحصيل رشته انسان شناسي با مدرك فوق ليسانس است.

مانش در ابتدا تصميم داشت كشيش شود ولي بعد ها منصرف شد و در زمينه ادبيات كودك فعاليت كرد و در سال ۱۹۷۳ موفق شد با مدرك فوق ليسانس رشته ادبيات كودك از دانشگاه دانشگاه گوئلف فارغ التحصيل شود. دوسال بعد به كاندا مي رود و در مهد كودك دانشگاه گوئلف مشغول مي شود در همان دانشكاه در بخش كالج مطالعات خانواده  استاديار مي شود و داستان هايش را كه براي كودكان نوشته بود چاپ مي كند.

معروفترين كتاب مانش كتاب تا ابد دوستت دارم است.

طبق گفته هاي مانش او مبتلا به بيماري دوقطبي بود و اعتياد هم داشت در سال ۲۰۰۸ سكته مغزي باعث مي شود اختلالاتي در حافظه اش ايجاد شود. وي در آن زمان بازنشسته شد و بكار نويسندگي ادامه داد. در سال ۲۰۱۰ بعد از اينكه اعتيادش را ترك كرد دچار افسردگي مي شود.

داستان هاي مانش با اغراق در كلماتي كه در داستان هايش جود دارد معروف شده است. او داستان هايش را در برابر مخاطبش مي نويسد و با تكرار زياد ويرايش مي كند.

رابرت نورمن مانش در فستيوال هاي كودكان و مدارس ابتدايي نمايش اجرا مي كرد. داستان چند تا مانش  دز سال ۱۹۹۱ هم به فيلم تبديل شده است.  

كلمات كليدي: جوراب هاي بو گندو, ادبيات كودك,  انتشارات پرتقال , رابرت نورمن مانش, معرفي كتاب

فوق نوصيف: كتاب جوراب هاي بوگندو كتابي است كه رابرت مانش براي كودكان ۳-۷ سال نوشته است.

شما می توانید ما را از طریق رادیو قصه کودک برای شنیدن قصه شب و قصه صوتی کودکانه با صدای خاله سمینا دنبال کنید.

تحريريه: نوشين صحبتي

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *