قصه صوتی کودکانه و تاثیر آن بر کودکان

قصه صوتی کودکانه و تاثیراتش+قصه شب

برخی اوقات می شنویم که بعضی والدین از رفتار های نادرست کودک خود رنج می برند از راه های مختلفی بهره برده و حتی گاهی اوقات دست به تنبیه او زده اند، اما این روش اشتباه ترین کاریست که شما می توانید انتخاب کنید.

گاهی قصه ها می توانند تاثیر شگرفی بر اخلاق، رفتار و آینده کودک شما بگذارند، علاوه بر این در ادبیات و فرهنگ نیز تاثیر بسزایی به جا میگذارند. قصه های خوب همواره قهرمانانی در خود با ویژگی های مثبت دارند که می توانند الگوی خوبی برای کودک شما باشند. بعضی کودکان در دنیای خیال خود را جای شخصیت قهرمان خود می گذارند و حتی ممکن است، تمایلات و آرزو های خود را با آن فرافکنی کنند، از این فرصت طلایی بهره بگیرید و پند های خود را در قالب شخصیت مورد علاقه او در قاب قصه های صوتی بازگو کنید.

رادیو قصه برای کودکان شما انواع داستان ها را به صورت قصه های کودکانه صوتی با صدای خاله سمینا آماده کرده است.

بهترین راه حل:

شاید شغلی پر مشغله دارید یا دوست ندارید کودک شما همواره وقت خود را وقف تلویزیون و تبلت کند و یا در جاده هستید و کودک بی تابی می کند و شاید می بایست ساعت ها در مکانی مانند مطب منتظر بنشینید یا نیاز به کمی آرامش دارید.

قصه صوتی کودکانه و تاثیراتش+قصه شب

در این شرایط چه چیزی بهتر قصه صوتی برای کودک شما که موسیقی متن، افکت های صوتی و راوی مجرب آن، دنیای کودکانه اش را رنگین تر میکند، وجود دارد؟ اگر شما یکی از هواداران طبیعت و قطع نکردن درختان باشید، علاقه مند به قصه های صوتی نیز می شوید. داستان صوتی می تواند از هزینه های گزاف خریدن کتاب داستان نیز جلوگیری کند.

تاثیرات قصه های صوتی:

از جمله مزیت های کتاب های گویا برای کودکان یادگیری تلفظ صحیح و  معنی احتمالی کلماتی که معنی آن ها را نمی دانند هست.

یکی دیگر از این ویژگی های خاص برای کودکان بی حوصله، کم رو و خجالتی هست که سوالات خود را مطرح نمی کنند. این روش کودک را فردی کتاب خوان، خلاق و هوشمند می سازد، همان مزیت های کتاب خواندن اما با هزاران مزیت بهتر که در حال و آینده کودک شما تاثیر می گذارد.

هم چنین بهترین راه برای سرگرم کردن، آموزش و استفاده بهینه از وسایل ارتباطی است. کودکان قصه های صوتی را، راحت تر درک می کنند. اگر از دست کودک پرخاشگر یا خجالتی خود عصبی هستید، این راه می تواند بهترین انتخاب باشد.

ممکن است فکر کنید که چگونه یک داستان می تواند باعث رفع پرخاشگری یا خجالتی بودن کودک شما شود، اشتباه نکنید حس پس از گوش کردن به یک داستان خوب برای کودکان مانند حس تاثیر گذاریست که ما پس از یک فیلم خوب در خود لمس می کنیم و از آن ها پند می گیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *