تولد گرفتن برای کودکان

تولد گرفتن برای کودک+قصه صوتی

روز تولد همیشه یادآور شروع زندگی یک فرد است. از هر پدر یا مادری که در مورد لحظه تولد فرزندشان بپرسید، آن ها داستانی برای گفتن یا حتی نوشتن خواهند داشت. چرا که آن ها به خوبی آن روز خاص را در یاد خود دارند، روز تولد دختر یا پسرشان. اما مهمانی یا جشن تولد هم همینطور است و یک قسمت مهم از زندگی افراد است که هر سال تکرار می‌شود. پیر یا جوان فرقی نمی‌کند، معمولا همه از یادآوری خاطرات جشن تولد کودکی‌شان لذت می‌برند.

در مورد تولد گرفتن برای کودک تحقیقات نشان می دهد که کودکان به عجیب ترین چیز ها  فکر می کنند. آن ها می پندارند که اگر جشن تولدی برای آن ها برگزار نشود در همان سن باقی می مانند.

دانشمندان در نتیجه تعریف سه داستان و پرسش از۹۹ کودک به این مسئله پی برده اند. داستان ها عبارت اند از: ۱-کودکی که هرگز برایش تولد گرفته نمی شد. ۲-بچه ای که هر بار برایش دو تولد گرفته می شد. ۳- بچه ای که سه ساله می شد.

از هر کدام از کودکان سن تقریبی شخصیت هر کدام از داستان ها را پرسیدند همه کودکان در مورد سن کودکی که برای او دو بار جشن می گرفتند دچار سردرگمی شدند.

تولد گرفتن برای کودک+قصه صوتی

پژوهشگران ذهن کودکان را درباره علت بالاتر رفتن سن بزرگتر ها نیز به چالش کشیدند، با نشان دادن عکسی از آن ها این گونه پرسیدند : این یک خانم است، او یک دبیر است، نظر شما او چند سال دارد؟ فردا تولد اوست، اما او نمی خواهد پیر شود. او می خواهد تا آخر عمر در همان سن باقی بماند. این خانم می تواند در همان سن باقی بماند و پیر نشود؟ حتی اگر این خانم نخواهد باز هم پیر می شود؟ ٪۷۱ از کودکان پایین سه سال پاسخ دادند که این خانم می تواند جوان بماند اما کودکان بزرگ تر( حدود۵ سال) عملکرد بهتری داشتند. ما باید وارد دنیای کودکانه آن ها شویم.

زمان درست برای تولد:

کودکان زیر ۴ سال توانایی ضبط خاطرات ارزشمند خود را ندارند، بنابراین بهتر است جشن های آن ها را در جشن های کوچک خانوادگی بدون هزینه های گزاف بگیرید و با گرفتن عکس هایی آن روز را برای کودکتان به یادگار بگذارید. در تولد سال های بعدی می توانید با یک برنامه دقیق آن روز را به یکی از شیرین ترین روز ها تبدیل کنید.

تاثیرات تولد بر روی کودکان :

مهم ترین جشن کودکان که در همان روز تولد برگزار می شود، سبب افزایش اعتماد به نفس و بهبود در روابط اجتماعی می شود. برگزار کردن جشن تولد در روز مورد بحث در روحیه خود باوری فرزند شما تاثیر دارد، زیرا متوجه حضور ارزشمند خود برای خانواده می شود. برخی والدین نیز به جای ایجاد محیط دوستانه با هم سن و سالان کودک خود، تولد او را با هدایای گران قیمت و مختلف پر می کنند که کاملا اشتباه است. کودکان در این فرصت اجتماعی سعی در اثبات خود دارند و در کار های گروهی مشارکت دارند. این جشن باعث تقویت روابط بین اعضای خانواده نیز می شود.

شما می توانید ما را از طریق رادیو قصه برای شنیدن قصه کودکانه صوتی و قصه شب با صدای خاله سمینا دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *