خطرات تلفن همراه برای کودکان + بخش دوم

خطرات تلفن همراه برای کودکان + قصه شب

رادیو قصه برای کودکان شما انواع داستان ها را به صورت قصه های کودکانه صوتیو قصه صوتی کودکانه و داستان کودکانه با صدای خاله سمینا آماده کرده است.

خطرات تلفن همراه برای کودکان + بخش اول

این دستگاه کوچک باعث شده در هر زمان و مکانی قابل دسترس باشیم. استفاده از تلفن همراه هر روز بیش از پیش در جوامع امروزی رواج می یابد و امروزه بسیاری از افراد از این پدیده نوین ارتباطی به طور مؤثر استفاده می کنند و انواع گوشی های همراه با جدیدترین فناوری ها در بازار عرضه می شود. 

دنیای امروز عصر تلویزیون، ماهواره، کامپیوتر، اینترنت و تلفن همراه است. موارد فوق چنان با سرعت وارد زندگی بشر شده و راه نفوذ خود را ادامه می دهند که نمی توان از کنار آن ها با بی تفاوتی گذشت؛ بلکه باید با آن ها به روش صحیح برخورد نمود تا بیشترین سود و استفاده از آن حاصل آید.

نکته قابل ذکر آن است که گرچه اثرات مثبت تکنولوژی در کیفیت زندگی ما قابل انکار نیست، ولی در صورت عدم مدیریت صحیح در استفاده از آن ها نیز ممکن است اثرات مضر آن بر زندگی کودکان و نوجوانان ما غیرقابل جبران باشد. تلفن همراه امروز تبدیل به یک اسباب بازی جدید برای بچه ها شده که کارشناسان از آن به عنوان اسباب بازی خطرناک و مضر یاد می کنند.

خطرات تلفن همراه برای کودکان + قصه  صوتی

خوابیدن کودک:
وقتي ما بچه بوديم برايمان لالايي يا قصه مي‌گفتند تا خوابمان ببرد. نسل بعد از ما عروسک و خرس پشمالويشان را بغل مي‌گرفتند و مي‌خوابيدند اما کودکان امروزي بدون آيفون و تبلت زير پتو نمي‌روند.

رادیو قصه از طریق قصه های صوتی و داستان های کودکانه سعی دارد که شبی آرام برای فرزندان شما به وجود آورد.

مطالعاتي که به تازگي انجام گرفته حاکي از آن است که تبلت‌ها و تلفن‌هاي همراه هوشمند به‌ويژه اگر کودک بلد باشد با استفاده از آن براي ديگران پيامک بفرستد يا پيامک‌هاي دريافتي را بخواند، الگوي خواب او را مختل مي‌کند و اين مساله نه فقط بر هوش کودک شما  بلکه حتي بر رشد جسمانی او نيز تاثير منفي خواهد داشت.

محدود شدن یادگیری:

متخصصان در دانشگاه سوئیس یادآوری می‌کنند که مغز کودکان در طول دوره یک سالگی با سرعت بالایی در حال توسعه و رشد است. کودکان در سن پایین از تعامل با محیط بسیار بیشتر و بهتر یاد می‌گیرند تا محدود شدن دنیایشان به یک صفحه نمایشگر.
لازم است کودکان در تعامل با دیگران درگیر شوند و حتی نکات جزئی مثل برقرار کردن تماس چشمی را در این تعاملات بیاموزند. یادگیری این مسائل در این سن ضروری است و بعدها نمی‌توان آن را جبران کرد.

چه بلایی سر کودکان می آید:

آموزش الکترونیکی و بازی ها اصلا برای کودکان بخصوص در سنین پایین مناسب نیست. در واقع می توان گفت که کودکان هنگام کار با وسایل الکترونیکی هیچ چیزی نمی آموزند. آن ها در عوض با بازی کردن و خواندن و شنیدن مطالب، چیزهای بیشتری می آموزند. کودکان باید در سنین پایین اجتماعی شوند و آن ها این کار را با تقلید از رفتار والدین خود انجام می دهند. اما اگر قرار باشد که مدام به گوشی و تبلت خیره شوند، دیگر زمانی برای یادگیری در آن ها باقی نمی ماند.

خطرات تلفن همراه برای کودکان + قصه  صوتی
علاوه بر این موارد به مهره های گردن، توانایی های کلامی، شور و شوق اجتماعی، میزان تمرکز و روابط عاطفی کودکان آسیب فراوانی وارد می شود.  اوتیسم نیز یکی دیگر از عواقب احتمالی استفاده بیش از حد وسایل الکترونیکی است. بنابراین، اگر دفعه بعد خواستید برای ساکت کردن کودک خود، به او گوشی یا تبلت بدهید حتما به عواقب آن فکر کنید؛ شاید نیاز باشد در تصمیم خود تجدیدنظر کنید.

مشکلات بهداشتی

به علت نزدیک شدن دهان به تلفن همراه، بسیاری از میکروب ها از این طریق وارد دهان کودک شده و منجر به بروز بیماری می شوند. اگر کودکان و نوزادان خود را دوست دارید و برای سلامتی آن ها اهمیت قایل هستید، هرگز اجازه ندهید که تلفن همراه را به سمت دهان خود ببرند.

اگرچه تلفن همراه یکی از آلوده ترین وسایلی است که در اطراف ما وجود دارد و بسیاری از انواع میکروب های بیماری زا در گوشی وجود دارد، به کار رفتن عنصر بیسفنول در ساخت تلفن همراه هم مزید بر علت شده  و معایب آن را برای استفاده کودکان چند برابر می کند.

بچه های نازنین برای شنیدن قصه های صوتی کودکانه و قصه شب با صدای خاله قصه گو سمینا برای گروه های سنی (الف، ب، ج) به سایت رادیو قصه مراجعه کنید.

خطرات تلفن همراه برای کودکان + بخش اول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *