خطرات تلفن همراه برای کودکان + بخش اول

خطرات تلفن همراه برای کودکان+ قصه صوتی

رادیو قصه کودک برای کودکان شما انواع داستان ها را به صورت قصه های کودکانه صوتیو قصه صوتی کودکانه و داستان کودکانه با صدای خاله سمینا آماده کرده است.

خطرات تلفن همراه برای کودکان + بخش دوم

بسیاری از تکنولوژی هایی که بشر همواره با پیشرفت علم به آن ها دست پیدا می کند، مانند چاقوی تیزی است که هم می توانند مفید باشند و هم آسیب رسان. تلفن همراه هم از این قاعده مستثنا نیست، اگرچه باید اعتراف کرد امروزه بدون استفاده از تلفن همراه بسیاری از کارها به کندی انجام می شود، اما باید دانست که استفاده بیش از حد از تلفن همراه آسیب های فراوانی را برای سلامتی فرد به وجود خواهد آورد.

خیره شدن به صفحه نمایشگر:
خود نمایشگر شاید مسئله اساسی نباشد. زیرا پیش از گوشی و تبلت کودکان به تلویزیون عادت می کنند. بنابراین نمایشگر گوشی و تبلت چیز عجیبی نیست. مشکل زمان استفاده از آن است. انجمن متخصصین اطفال آمریکا می گوید که کودکان پیش از دو سالگی نباید از به هیچ نمایشگری نگاه کنند. اما تقریبا ۹۰ درصد کودکان تا قبل از دو سالگی به طور منظم تلویزیون نگاه می کنند. زمان مشاهده تلویزیون نیز به تدریج  در آن ها بیشتر می شود.

 
برای دیدن تاثیر این رویه مخرب نیازی نیست جای دوری بروید؛ کافی است نوجوانان امروزی را نگاه کنید. نوجوانان امروزی نمی توانند روابط خوبی را در دنیایی واقعی به وجود آورند. آن ها به جای این که به صورت حضوری با دوستانشان حرف بزنند، در حال صحبت با گوشی شخصی خود هستند که در اغلب موارد امری غیرضروری است.

 خطرات تلفن همراه برای کودکان+ قصه صوتی

هوش هیجانی کودک کاهش می‌یابد:

محققان غیر از بهره هوشی به هوش هیجانی افراد نیز توجه دارند. هوش هیجانی بخش مهمی از هوش در انسان‌هاست که می‌توانند با استفاده از آن، زندگی را مدیریت کنند.

تحقیقات دانشگاه یو‌سی‌ال‌ای در سال ۲۰۱۴ نشان داد گوشی‌های هوشمند، باعث کاهش توانایی کودکان در برقراری ارتباط با دیگران و فعالیت‌های اجتماعی‌شان می‌شوند و آن ها نمی‌توانند تحلیل و واکنش مناسبی در ارتباطاتشان با دیگر افراد داشته باشند. به عبارتی، با کاهش هوش هیجانی مواجه هستند.

بچه های نازنین برای شنیدن قصه های صوتی کودکانه و قصه شب با صدای خاله قصه گو سمینا برای گروه های سنی (الف، ب، ج) به سایت رادیو قصه مراجعه کنید.

کودکان کمتر از ۲ سال اصلا نباید به گوشی تلفن‌همراه یا تبلت نگاه کنند. کودکان ۳ تا ۶ ساله فقط روزی یک ساعت و کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۷ ساله فقط روزی ۳ ساعت مجاز هستند با تبلت یا گوشی‌های تاچ‌اسکرین بازی کنند.

پایین آمدن کیفیت خواب در کودک:

زمانی که افراد به گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های خود در تاریکی نگاه می‌کنند، طول موج کوتاه نور آبی منجر به تأخیر در ترشح ملاتونین می‌شود و پیرو آن، فرآیند خواب را سخت‌تر می‌کند.

به گفته ی یکی از محققان: «دستگاه‌های الکترونیکی نظیر تبلت و گوشی همراه سطح هورمون خواب را کاهش و کیفیت خواب را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند.»

 خطرات تلفن همراه برای کودکان+ قصه صوتی

متخصصان دانشگاه هوستون در مقاله ای می‌گویند: «هزینه‌های پایین آمدن کیفیت خواب به خصوص در کودکان بسیار بیشتر از خستگی و خواب‌آلودگی است؛ عدم داشتن خواب منظم با خطر بالایی از افسردگی، چاقی، حمله قلبی، سکته مغزی و دیابت مرتبط است.»

آسیب جسمانی:

 امواج الکترومغناطیس این دستگاه برای کودکان کمتر از ۱۰ تا ۱۲ سال خطرناک است. هر چند که هنوز ارتباطی بین استفاده از این وسیله و ابتلا به سرطان ثابت نشده ولی تحقیقات بعضی از دانشمندان نشان داده که ارتباط احتمالی در مورد استفاده از تلفن همراه و ابتلا به برخی سرطان های مغز وجود دارد.

چاقی کودکان:
محققان آمریکایی با بررسی داده‌های بیش از هزار کودک چاق اظهار کردند: «با فراگیر شدن  استفاده از تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند چاقی کودکان بیش از قبل شیوع پیدا کرده است که در پی آن بیماری‌های متعدد دیگری نیز شکل می‌گیرند.»
زل‌ زدن کودکان به صفحه نمایشگر وسایل الکترونیکی، نشستن‌های مداوم، بی‌تحرکی‌های زیاد، پایین آمدن کیفیت خواب و حتی غذا خوردن در هنگام بازی به چاقی کودکان دامن زده است.

رادیو قصه از طریق قصه های صوتی و داستان های کودکانه سعی دارد که شبی آرام برای فرزندان شما به وجود آورد.

خطرات تلفن همراه برای کودکان + بخش دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *