حساسیت های فصلی در کودکان + بخش دوم

حساسیت های فصلی در کودکان+ قصه کودکانه

رادیو قصه برای کودکان شما انواع داستان ها را به صورت قصه های کودکانه صوتیو قصه صوتی کودکانه و داستان کودکانه صوتی با صدای خاله قصه گو سمینا آماده کرده است.

حساسیت های فصلی در کودکان + بخش اول

حساسیت‌ فصلی در طول فصل زمستان شیوع کمتری دارد، اما این امکان هم وجود دارد که در تمام طول سال علائم آن وجود داشته باشد. گیاهان مختلف، گرده‌هایشان را در زمان‌های گوناگونی از سال پراکنده می‌کنند. شاید شما بیشتر از یک فصل، دچار حساسیت شوید، که بستگی به محل زندگی و عامل حساسیت‌تان خواهد داشت.

در فصل زمستان، بیشتر آلرژن‌های بیرون خانه، به خواب زمستانی می‌روند، در نتیجه سرد شدن هوا برای بسیاری از افرادی که حساسیت دارند، آرامش و آسودگی به همراه دارد. اما همین سرمای هوا باعث می‌شود زمان بیشتری در داخل خانه سپری شود. اگر حساسیت فصلی دارید ممکن است به آلرژن‌های داخل خانه مانند کَپَک، موی حیوانات خانگی، یا سوسک حمام واکنش نشان دهید.

انواع حساسيت ها شامل حساسيت هاي غذايي، دارويي، حشرات، شوره جانوري، غبار و گرده درختان و گياهان هستند. آلرژي و حساسيت مي تواند باعث علائم تنفسي چون آلرژي بيني يا رينيت آلرژيک، پوست مثل اگزما يا مشکل روده اي شود.

بر اساس تحقيقات انجام شده ۴٫۵ درصد از کودکان زير ۱۸ سال دچار حساسيت غذايي و ۱۰٫۷ درصد دچار حساسيت پوستي و ۱۶٫۶ درصد دچار حساسيت هاي تنفسي هستند.
براي کودکاني که زياد دچار حساسيت های فصلی مي شوند، ممکن است عوامل گوناگونی در طول روز وجود داشته باشد و براي کودک ايجاد حساسيت کند. تخت خواب، تشک ها و بالش و نوع پارچه آن ها و الياف داخل آن ها و حيوانات خانگي از جمله اين عوامل هستند.

 حساسیت های فصلی در کودکان+ قصه کودکانه

عوارضی که ممکن است در اثر حساسیت فصلی به وجود آید:

۱-پایین آمدن کیفیت زندگی، حساسیت فصلی باعث می شود کودک نتواند از فعالیت‌های خود لذت ببرد و خلاقیت و ابتکار او کاهش یابد. در بسیاری از کودکان، علائم حساسیت فصلی باعث عدم حضور کودک در مدرسه می‌شود.

۲- عفونت گوش در کودکان، حساسیت فصلی اغلب باعث عفونت گوش میانی می‌شود.

۳- ایجاد مشکل در خواب طبیعی کودکان، علائم حساسیت فصلی باعث می‌شوند کودک از خواب بیدار شده یا به خواب نرود و در نتیجه احساس خستگی و کسالت داشته باشد.

۴- تشدید بیماری آسم، حساسیت فصلی باعث تشدید علائم و نشانه‌های بیماری آسم در کودکان می‌شود.

رادیو قصه از طریق قصه های صوتی و داستان های کودکانه سعی دارد که شبی آرام برای فرزندان شما به وجود آورد.

بیشتر به کودکان امگا ۳ بدهید:

امگا ۳ یک اسید چرب است و در مواد غذایی مانند ماهی، تخم مرغ، گردو، روغن آفتابگردان، تخم کدو، تخم کتان، کنجد و فندق وجود دارد. امگا ۳ به اندازه‌ای مفید است که مصرف آن در هر سنی پیشنهاد می‌شود و از آن جایی که دارای خصوصیات ضدالتهابی نیز هست، برای افراد دارای حساسیت فصلی باید به طور جدی‌تری مصرف شود. می‌توانید قرص روغن ماهی را هم به‌صورت آزاد ولی به میزان مشخص مصرف کنید.

از خوردن میوه‌های آلرژی‌زا اجتناب کنید:

مصرف برخی میوه و مواد غذایی می‌تواند آلرژی‌زا بوده و علائم حساسیتی را تشدید کند. مصرف این خوراکی‌ها موجب خارش گلو و علائمی مانند عطسه و آبریزش بینی می‌شود. حساسیت به مواد غذایی به این دلیل حاصل می‌شود که پروتئین موجود در آن ها مشابه پروتئین موجود در دانه گرده است.

افراد حساس به گرده افشانی گیاهان، ممکن است به خوراکی‌هایی مانند هویج، مغز آجیل، کرفس و هلو هم علائم نشان بدهند. کسانی که به سبزه و چمن حساسیت نشان می‌دهند، بعد از مصرف گوجه فرنگی، خربزه و طالبی، پرتقال و موز دچار علائم حساسیت فصلی می‌شوند.

 حساسیت های فصلی در کودکان+ قصه کودکانه

بیماران باید از خوابیدن در روز و در معرض باد سرد قرار گرفتن پرهیز کنند و تا حد امکان سر خود را با پوشش مناسب بپوشانند. حتی بهتر است در این ایام هنگام خواب، سر نسبت به بدن در موقعیت بالاتری قرار بگیرد تا مواد به راحتی از مسیرهای خروجی دفع شده و در سر نمانند.

 استفاده از گلاب به صورت موضعی خارش را کاهش می‌دهد، با این حال نباید از این مسئله غافل بود که استفاده از آب سرد برای کاهش خارش، موجب طولانی شدن بیماری می‌شود.

بچه های نازنین برای شنیدن قصه های صوتی کودکانهوقصه شببا صدای خاله قصه گو سمینا برای گروه های سنی(الف، ب، ج) به سایت رادیو قصه مراجعه کنید.

حساسیت های فصلی در کودکان + بخش اول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *