حسادت و قصه صوتی کودکانه

حسادت و قصه صوتی کودکانه

نویسنده : نوشین فرزین فرد

مقدمه: 

وقتی کودکی به دنیا می آید هیچ چیز از دنیا نمی داند. کودک پاک به دنیا می آید. نه حسادت می کند نه پرخاشگر است نه لجباز است نه بی ادب اما وقتی به سن دو سالگی می رسد، رفتارهای اطرافیان بخصوص والدینش را می بیند و از آنها تقلید می کند و فکر می کند بهترین رفتار را والدینش انجام می دهند اما اگر والدینی حسود داشته باشند، ناخودآگاه کودک فرقی نمی کند دختر یا پسر باشد حسود می شود.

نسبت به همسالان خود احساس حسادت را در خود پرورش می دهد از بدترین ویژگی های یک انسان حسادت به همنوع است و این ویژگی در دراز مدت باعث از بین رفتن دوستی ها و دور شد ناطرافیان از یکدیگر می شود. حسادت عارضه ای ست که اگر از دوران کودکی ریشه کن نشود، در بزرگسالی عواقب دشواری را در پی دارد.

لازم به ذکر است برای از بین بردن ویژگی حسادت در ابتدا این والدین هستند که ریشه حسادت را در قلب خودریشه کن کنند و بعد در پی راه حلی برای فروکش کردن حسادت در کودک شان باشند. در این مقاله به چگونگی فروکش کردن حسادت در کودک می پردازیم سارا و ملیکا دو دوست همسن و سال و پنج ساله هستند و در همسایگی همدیگر زندگی می کنند.

سارا هرروز به خانه ی ملیکامی رود تا با او خاله بازی کند. سارا دختری مهربان است و عروسک خودرا به ملیکا می دهد تا بازی کند اما ملیکا به عروسک سارا حسادت می کند. با وجود اینکه سارا، عروسکش را در اختیار ملیکا قرار می دهد تا برای ساعتی با آن بازی کند اما ملیکا دوست دارد عروسک را برای خودش داشته باشد و سارا هر روز با گریه به خانه برمی گردد به تدریج رفت و آمد سارا به خانه ی ملیکا برای خاله بازی کمتر می شود.

سارا دیگر دوست ندارد با ملیکا همبازی شود و یکروز به مادرش می گوید: ملیکا حسوده دیگه خونه شون نمیرم. مادر پیشنهاد می دهد که هر دو به خانه ی ملیکا رفته و با ملیکا صحبت کند. مادر سارا به ملیکا می گوید: ملیکا جان !!! تا به حال قصه های سمینا رو گوش دادی ؟ ملیکا با تعجب می پرسد: قصه های سمینا دیگه چیست؟ مادر سارا جواب می دهد: قصه های سمینا هر شب از رادیو قصه کودک پخش میشن.

سارا هرشب قصه های سمینا رو گوش میده و به راحتی می خوابه .سارا می گوید 《 قصه های سمینا خیلی قشنگن 》ملیکا علاقمند می شودقصه های سمینا را گوش دهد. فردای آن روز ملیکا، سارا را به خانه شان دعوت می کند و قصه های سمینا را برای سارا تعریف می کند. از آن روز به بعد سارا و ملیکا با همدیگر دوست می شوند و ملیکا حسادت نمی کند.

قصه گویی می تواند حسادت را ریشه کن کند اگر کودکی حسود است و به موقعیت خواهر یا برادر یا فرزندان فامیل و یا همسایه حسادت می ورزد و به هیچ عنوان بانصیحت والدین، این عارضه را در خود فروکش نمی کند، می تواند با گوش سپردن به قصه های صوتی کودکانه حسادت را در خود ریشه کن کند چگونه قصه های صوتی کودکانه، حسادت را فروکش می کنند ؟ قصه صوتی کودکانه بهترین گزینه برای ازبین بردن حسادت است.

برای این منظور قصه های سمینا را به کودکتان معرفی کنید، قصه های سمینا، قصه هایی سرشار از مهر و عطوفت و کمک و یاری و به دور از کینه و کدورت و بر اساس آموزه های اخلاقی خوب به گویندگی خاله سمینا طراحی شده اند تا همه کودکان را به گوش سپردن به قصه هایش دعوت می کند و آرامش و امیدواری را هدیه می دهد.

حرف آخر برای کودک خود قصه های سمینا را از رادیو قصه کودک دانلود کنید و به او بگوئید گوش دهد و بعد قصه را برای خواهر یا برادر یا فرزندان فامیل و همسایه که حسادت می ورزد تعریف کند. با قصه گویی کودک حسود برای کودکی که حسادت به او می ورزد، دوستی و محبت و نزدیکی ایجاد شده و از حسادت دور می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *