تاثیر رنگ ها بر روی کودکان

تاثیر رنگ ها بر روی کودکان+ قصه شب

رادیو قصه برای کودکان شما انواع داستان ها را به صورت قصه های کودکانه صوتیو قصه صوتی کودکانه و داستان کودکانه با صدای خاله سمینا آماده کرده است.

دنیای رنگ ها دنیای بسیار عجیبی ست و هر کدام تاثیر خاص خود را بر ما می گذارد . بعضی رنگ ها آرامش بخش و موجبات آرامش فکر و روح را فراهم می کند . دنیای رنگ ها حتی در نوع عادات غذایی و میزان اشتها و میل ما به غذا خوردن موثر است و می تواند در رژیم های چاقی و لاغری تاثیر گذار باشد . از همین رو به دلیل اهمیت این مساله باید نوع رنگ بدی در اتاق نوزادان رعایت شود چرا که بر شخصیت آن ها اثر می گذارد .

رنگ ها تاثیرات گوناگونی بر روی احساسات و ذهن ما می گذارند. هر رنگ حس خاصی را در کودک ایجاد می کند. ذهن کودک در برابر رنگ ها بسیار انعطاف پذیر تر است. کودکان علاقه ی زیادی به رنگ ها دارند و رنگ ها نیز به راحتی در ذهنشان نفوذ کرده. مغز کودک نسبت به بزرگسالان واکنش سریع تری به رنگ ها نشان می دهد.

ارجحیت رنگ ها ارتباط نزدیکی با جنسیت دارد. تحقیقات بسیار زیادی نشان می دهد که اغلب دخترهای کوچک رنگ صورتی بنفش و بنفش کم رنگ را ترجیح می دهند و پسرهای کوچک رنگ سیاه و رنگ های تیره را بیشتر از دختران دوست دارند.

تاثیر رنگ ها بر روی کودکان+ قصه شب

 تاثیر رنگها بر روی خلاقیت:

رنگ ها الهام بخش خلاقیت و ابتکار هستند و باعث می شوند دانش آموزان و دانشجویان ایده های نو و جدیدی به نظرشان برسد. استفاده از رنگ ها نه تنها به پروژه های هنری کمک می کند، بلکه حس خلاقیت و نوآوری برای نوشتن داستان را نیز در آن ها تحریک می کند و به آن ها کمک می کند که راحت تر به سؤالات پاسخ دهند و مورد ارزیابی قرار گیرند.

رادیو قصه از طریق قصه های صوتی و داستان های کودکانه سعی دارد که شبی آرام برای فرزندان شما به وجود آورد.

رنگ های گرم:
رنگ های گرم شامل: زرد – نارنجی – قرمز
خاصیت رنگ‌های گرم معمولا کودکان را پر انرژی و ذهنشان را فعال می‌کند. این رنگ‌ها فضا را بزرگ و احساس امنیت به کودک می‌دهد. با وجود این رنگ‌های آرام بخشی نیستند. بنابراین برای خواب مناسب نیستند، به خصوص که تاثیر آن ها روی انرژی کودک زیاد است و به احتمال زیاد باعث بدخوابی و بیخوابی کودک می‌شود.
قرمز از آن رنگ هایی است که به هیچ وجه برای اتاق کودکانتان پیشنهاد نمی‌شود. به این دلیل که این رنگ ارتباط زیادی با خشونت و تحریکات عصبی و مانع تمرکز می‌شود و حتی باعث سردرد می‌گردد. اما اگر این رنگ به درستی با رنگ‌های دیگرترکیب شود، تاثیرات مثبتی مثل افزایش انرژی و حتی افزایش تمایلات ورزشی می‌شود.

تاثیر رنگ ها بر روی کودکان+ قصه شب

رنگ قرمز محرك اشتها، ضربان قلب و تنفس است. قرمز مي‌تواند سبب ايجاد ترس و اضطراب در نوزاد شود.
رنگ نارنجی گرم و دلنشین ارتباطات اجتماعی کودک را تقویت می‌کند. اما استفاده زیاد از این رنگ در اتاق خواب ممکن کودکتان را به یک کودک پیش‌فعال تبدیل کند. نارنجي، رنگي گرم و رضايت‌بخش است.
زرد هم از آن دسته رنگ‌های گرم است که نور اتاق را زیاد و احساس شادی را بیشتر می‌کند. بستگی به میزان پررنگی و یا کم‌رنگی رنگ زرد پر‌رنگ یا لیمویی تمرکز را بالا می‌برد درحالی که زرد کم‌رنگ عملکرد حافظه را بهتر می‌کند.

رنگ های سرد:
رنگ های سرد شامل آبی، سبز بنفش سفید سیاه قهوه ای
رنگ های سرد برخلاف رنگ‌های گرم یک فضا آرام و ساکت ایجاد می‌کنند. اگر میزان آن زیاد باشد باعث ایجاد حس افسردگی و دلتنگی می‌شود.
آبی برخلاف قرمز رنگ آرام بودن است. فشار خون را پایین می‌آورد و خشونت را کم می کند. اگر در آب و هوای گرم زندگی می‌کنید رنگ آبی خنکی بیشتری به اتاق می‌دهد. همچنین رنگ آبی برخلاف قرمز و نارنجی اشتها را هم کم می‌کند و مانع پرخوری می‌شود. رنگ آبی را با سفید ترکیب کنید تا اتاق بیش‌از حد افسرده و سرد نباشد.

تاثیر رنگ ها بر روی کودکان+ قصه شب

سبز رنگ آرام و دلپذیر است که کم پیش می‌آید در مورد آن اشتباه کنید. رنگ سبز با طبیعت و سلامتی گره خورده و احساس خوب و آرام بخشی به بدن می دهد. سبز تمرکز را بالا می‌برد و برخی مطالعات نشان داده است که رنگ سبز تمایل به یادگیری و خواندن را بیشتر می‌کند. این رنگ برای اتاق کودک گزینه بسیار مناسبی است اگر بخواهید یک کودک زرنگ و درس خوان و عاشق طبیعت داشته باشید.

بنفش به نسبت آن که به آبی و یا قرمز نزدیک باشد خصوصیات آن ها را منتقل می‌کند. این رنگ همچنین یک حس رویا و جادو به انسان ‌می‌دهد و اگر به دنبال فضای جادویی هستید. بنفش همان رنگ است. این رنگ با وفاداری و وظیفه‌شناسی ارتباط دارد. بنفش روشن و یاسی حس آرامش دارد و بنفش تیره فضای اتاق را لوکس و تجملی می‌کند.

بچه های نازنین برای شنیدن قصه های صوتی کودکانه و قصه شب با صدای خاله قصه گو سمینا برای گروه های سنی (الف، ب، ج) به سایت رادیو قصه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *