کم رویی و قصه صوتی کودکانه

مقدمه

کودکی که به دنیا می آید هیچ چیز از دنیا نمی داند و طبیعتا تا وقتی آموزش نبیند و یا رفتارمثبت دیگران به خصوص والدین خود را نبیند و از آنها تقلید و الگو برداری نکند ، نمی تواند رفتار معقول و قابل پسندی را از خود بروز دهد. یکی از رفتارهایی که در کودکان بار منفی از نظر دیگران ندارد ، کمرویی است .وقتی کودکی کمرو در دور همی های فامیلی حضور داشته باشد ، از نظر آنها جالب و شاید جذاب از این نظر که مودبانه نشسته ، جواب بزرگترها را نمی دهد و بازیگوشی نمی کند ، باشداما از نظر کودک و و والدینش و همسن و سالانش با وجود سعی و تلاشی که برای کاهش کمرویی انجام داده اند اما به نتیجه ای نرسیده اند ، کمرویی عذاب آور است . در این مقاله به چگونگی برخورد با کودک کمرو و ریشه کن کردن کمرویی در کودک می پردازیم .

عرشیا و سهیل

عرشیا و سهیل دو دوست صمیمی و شش ساله هستند و هرروز عصر در پارک محله شان به همراه مادرشان همدیگر را می بینند و باهم بازی می کنند. بعضی اوقات عرشیا و سهیل با گروه بچه های پارک ، فوتبال بازی می کنند. سهیل بیشتر از عرشیا فوتبال دوست دارد و ارتباط خوبی با بچه های پارک برقرار می کند اما عرشیا ، کمرو است و در برقراری ارتباط با بچه های پارک مشکل دارد تا آنجایی که اگر بچه های پارک با او بخواهند صحبت کنند ، عرشیا از صحبت کردن با آنها دوری می کند و در بازی کردن ، اگر یکی از بچه های پارک بدون دلیل و قلدری نوبت عرشیا را بگیرد ، عرشیا بدون مقاومت، نوبتش را واگذار می کند .عرشیا همیشه مضطرب است و بیشتر اوقات سکوت می کند و از بچه های پارک کناره گیری می کند . یک روز سهیل از رفتار عرشیا ناراحت می شود و می گوید (( عرشیا ! چرا توی بازی کردن نوبت تو میدی به یکی دیگه ! مگه زبون نداری ! ))
عرشیا جواب می دهد (( نمی دونم))
سهیل فکری می کند و می گوید
(( فهمیدم . تو باید قصه های صوتی کودکانه سمینا رو گوش بدی ))
عرشیا با تعجب به سهیل نگاه می کند و می گوید
(( چی ! چیو گوش بدم ؟))
سهیل جواب می دهد
(( قصه های صوتی کودکانه سمینا رو از رادیو قصه کودک دانلود کن و هرشب قصه شب صوتی کودکانه سمینا رو گوش بده . من هر شب گوش میدم. قصه های صوتی کودکانه سمینا قصه های خوب و آموزنده ای داره هم شاد میشی هم کمرویی ات از بین میره ))
عرشیا آدرس کانال تلگرام رادیو قصه کودک و سایت رادیو قصه کودک را از سهیل می گیرد و همان شب و در شبهای دیگر با گوش سپردن به قصه های صوتی کودکانه سمینا ، به تدریج کمرویی اش کاهش پیدا می کند و توانست ارتباط خوبی با بچه های پارک پیدا کند.

کمرویی را با قصه شب صوتی کودکانه کاهش دهید

کودکان کم روعلاقه ای به فعالیتهای گروهی ندارند واگر با آنها صحبت کنید ، با تُنِ صدای پایین صحبت می کنند و دائما مضطرب و نگران هستند و در دوست یابی مشکل دارند.تپش قلب دارند و عرق زیاد می کنند. شما والدین عزیز برای کاهش کمرویی در کودک دلبندتان در ابتدا ، کمرویی را در خود از بین ببرید واز سرزنش کردن کودک دلبندتان با جمله (( ما کمرو هستیم تو کمرو نباش…یا برو حق تو بگیربی عرضه…خدایا این چه بچه ای بود که به ما دادی …از خودمون کم روتره ….)) و جملات مشابه پرهیز کنید . کمرویی کودک دلبندتان با شنیدن جملات سرزنش آمیز برطرف نمی شود چه بسا افسردگی و بیماری های دیگر را در درون کودک دلبندتان بوجود می آورد. سپس قصه های صوتی کودکانه سمینا را به کودک دلبندتان پیشنهاد کنید.

حرف آخر

به عنوان والدین کودک کمرو و برای کاهش کمرویی در کودک دلبندتان، قصه های شب صوتی کودکانه سمینا را از رادیو قصه کودک دانلود کنید و هر شب برای کودک دلبندتان بگذارید تا گوش دهد. با گوش سپردن به قصه های صوتی کودکانه سمینا که قصه هایی آموزنده هستند علاوه بر کاهش کمرویی ، اعتماد به نفس و رو در رویی و ارتباط خوب با همسن و سالان در کودک دلبندتان تقویت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *