تاثیرات اسباب بازی بر روی کودکان + بخش اول

اسباب بازی و کودک+قصه شب صوتی

دنیای اسباب بازی ها دنیای عجیبی است که کودکان با آن سرگرم می شوند. دنیای آرزوهاو رویاها، دنیای رنگی اسباب بازی ها، دنیایی که درآن خود را به جای قهرمان داستان یا فرد شجاعی که به جنگ دشمنان میرود قرار می دهد.دنیای این کودکان سر شار از فانتزی های کارتونی است که روح و روان آن تحت تاثیر خود قرار می دهد.

بازی چقدر برای کودکان مهم است:

بازی مهم ترین بخش زندگی کودکان را تشکیل می دهد و اسباب بازی ها و ابزار و وسایلی هستند که برخی از مهارت های زندگی کردن را به کودکان آموزش می دهند استفاده از اسباب بازی مناسب برای کودک باعث توانمندی جسمی و ذهنی کودک شده و آن را برای زندگی آینده و پذیرش نقش های اجتماعی آماده می کند.

کودک برای بازی کردن نیاز به اسباب بازی و وسایلی داد که، وسایل و ابزار او را برای استفاده از حواسش کمک می کند و به او مهارت می آموزد.

لازم به ذکر است که منظور از اسباب بازی، اسباب بازی های گران و لوکس نیست. بلکه اسباب بازی های عامیانه و معمولی و در دسترس است. مهم این است که کودک با ابزار کم خلاقیت خودش را نشان بدهد و بازی های جدید بیافریند و خود را برای حضور در اجتماع آماده کند.

نقش بازی در رشد شخصیت کودک:

۱- رشد هوشی: بازی، رشد هوشی کودک را افزایش و سرعت می بخشد. کودکانی که اسباب بازی ندارند و یا امکانات بازی آن ها محدود است از لحاظ شناختی نسبت به سایر کودکان عقب تر هستند. و باید این را بپذیرند که بازی در رشد هوشی کودک اهمیت زیادی دارد. کودک در زمان بازی سه چیز را می آموزد: ۱- شناخت خود   ۲- شناخت جهان و پیرامون اطرافیان خود  ۳- شناخت و حل مسائل پیش آمده

والدین گرامی، کودکان خود را برای داشتن شبی آرام برای شنیدن قصه شب و قصه صوتی کودکانه از سایت رادیو قصه به ما بسپارید.

تاثیر اسباب بازی بر کودک+قصه کودک

۲- رشد اجتماعی: بازی در رشد اجتماعی کودکان نیز اهمیت زیادی دارد. کودکان اغلب برای اولین بار از طریق بازی یاد می گیرند که چگونه یک دیگر را قبول داشته باشند و بپذیرند.

 درباره قوانین بازی به توافق برسید و به صورت گروهی به بازی بپردازید چون مفهوم بازی و پیروزی بر رقیب وشکست را اغلب در بازی های جمعی و گروهی به رشد لازم می رسد.

۳- رشد تربیتی: کودک در هنگام بازی کردن است که با ارزش های انسانی مانند نیکی، امانتداری و راستگویی و…آشنا می شود.

۴- تاثیر درمانی بازی: کودک می تواند از طریق بازی کردن انرژی های تحت فشار خود را بیرون بریزد. کودک می تواند احساسات و عواطف خود را از قبیل ترس، شادی و نگرانی و… خود را آن طور که دوست دارد در قالب شخصیت های دلخواهش بیان نماید و کدورت های درونی خود را نیز از بین ببرد.

تاثیرات مثبت، کم تر بودن اسباب بازی بر کودکان:

کودکی که اسباب بازی کم تری دارد، باعث می شود خلاق تر باشد. این کودک با با اشیا اطراف خود، حتی یک تکه چوب و پارچه توانایی خیال پردازی پیدا می کند، و آن را وسیله ی بازی خود قرار می دهد. کم بودن اسباب بازی های کودک باعث می شود که بیشتر قدر داشته هایش را بداند. زمانی که برای کودک خود زیاد اسباب بازی بخریم، اون می داند که در هنگام خراب کردن وسایلش دوباره برایش وسیله جدیدی تهیه می شود. پس ارزش زیادی برای داشته هایش قائل نمی شود.

پس در نتیجه وقتی اسباب بازی هایش کم باشد، به بهترین نحو از آن نگه داری و اجازه نمیدهد به راحتی خراب شود. چون می داند بلافاصله برای آن وسیله جدیدی تهیه نمی شود.

کودکی که نسبتا اسباب بازی های کم تری دارد، تمام خوشحالی و خوشبختی را در وجود اسباب بازی ها نمی بیند و اشتیاق بیشتری به یادگیری شان می دهند.

شما می توانید ما را برای شنیدن قصه های صوتی کودکانه و قصه شب با صدای خاله سمینا برای گروه های سنی (الف، ب، ج) از طریق رادیو قصه دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *