بالا بردن قدرت یاد گیری و تمرکز کودکان + بخش دوم

تمرکز کودکان+قصه صوتی کودکانه

کودکان به طور طبیعی بسیار پر انرژی و فعال هستند.همین فعالیت آن­ها باعث، عدم توجه و تمرکز در آنان می شود. آنان دوست ندارند یک جا ثابت بنشینند و کاری انجام دهند، چون این کار برایشان کسل کننده است.

کودکان از طریق بازی کرن خیلی سریع تر و بهتر کار را می آموزند، پس بهتر است، کاری کنیم که فعالیت آنان بیشتر شبیه به بازی باشد. چون در این صورت توجه بیشتری به مسائل دارند و یادگیری و درک آنان نیز افزایش می یابد.

تاثیر برنامه ریزی در بالا بردن تمرکز:

همه ما انسان ها نیاز به منظم بودن داریم، تا به یک آرامش برسیم. پس در کودکان نیز این مورد اهمیت بسزایی دارد. مهم است که کودک برنامه ریزی داشته باشد، تا طبق آن به کارهای روزمره خود رسیدگی کند. برنامه ریزی، مدیریت زمان را کاری آسان جلوه می دهد. و همچنین ذهن کودک را طوری برنامه ریزی می کند که بداند چه وقت درس بخواند بهتر است.

و در نتیجه باعث افزایش تمرکز می شود، که خود یک عامل یادگیری و درک بهتر است.

تقسیم کارهای بزرگ به کارهای کوچک:

خواندن یک فصل کامل از یک درس، به صورت یکباره برای کودک کار سختی است، و باعث خستگی او می شود. پس بهتر است فصل را به صفحه ها و پاراگراف هایی تقسیم کنیم که کودک پس از اتمام آن صفحه و پاراگراف احساس موفقیت کند و همین باعث ایجاد انگیزه در کودک شده و با شوق بیشتری به درس خواندن خود ادامه می دهد.

این کار فقط مختص به درس خواندن نیست، بلکه از این روش در بسیاری از موارد می توان استفاده کرد، مثلا در انجام کارهای خانه و تمیز کردن اتاق خودش.

روش های یادگیری کودک خود را پیدا کنید:

هر کودکی روش متفاوتی برای یادگیری دارد. بعضی از کودکان با دیدن اطلاعات آن را بهتر درک می کنند، برخی با شنیدن راحت تر هستند و بعضی دیگر نیز، وقتی یاد می گیرند که از اطلاعات استفاده عملی کنند و آن را لمس کنند.

پس بهتر است، در این مورد اطلاعات لازم را نسبت به فرزند خود به دست آورید و بدانید کودک شما اطلاعات را از چه طریقی بهتر درک می کنند و یادگیری او بلند مدت تر است. در بعضی دیگر از کودکان نقاشی به درک بهتر از مسائل به آن ها کمک می کند.

یادگیری کودکان+ قصه شب صوتی

والدین گرامی برای ساختن شبی زیبا برای کودک خود به سایت رادیو قصه کودکانه برای شنیدن قصه صوتی کودکانه و قصه شب مراجعه کنید.

تعیین اهداف کوتاه برای تمرکز بیشتر:

یک زمان کوتاه و محدود را برای یک هدف در نظر بگیرید. مثلا اگر در حال درس خواندن و مطالعه است به او بگویید تا بیست دقیقه ی دیگر این تعداد صفحه را می خوانی، که من ازت سوال می پرسم.

البته توجه داشته باشید که متوسط  زمان برای یک فرد بالغ که به طور کامل تمرکز داشته باشد ۴۲ دقیقه است. پس یک ربع و بیست دقیقه برای یک کودک زمان معقولی است.

در نظر داشته باشید در حالی که بعضی از کودکان این زمان تعیین شده را زمان رشد خود می داند و سعی برای به اتمام رسیدن کار خود در این زمان مشخص می کنند، در مقابل برخی از این کودکان تحت فشار و استرس واضطراب قرار گرفته که خود باعث از دست دادن تمرکز می شود.

استفاده کارآمد از انرژی:

بعضی از کودکان در هنگام صبح انرژی بیشتری دارند و بعضی دیگر در عصر انرژی آن ها بیشتر می شود. مطالعه و درس خواندن و یا انجام کارهایی که نیاز به تمرکز بیشتری دارد باید در زمانی باشد که انرژی کودک بالاست.

با کاهش انرژی، تمرکز کودک بر روی مسائل نیز کم تر شده، پس بهتراست به سراغ فعالیت های سبک تری برود. این کار باعث افزایش تمرکز در کودکان می شود.

تمرکز را نیز می توان مانند مهارت های دیگر با روش های مناسب بهبود ببخشیم و آن را به صورت خودکار انجام دهیم.

شما می توانید شبی آرام را برای کودکان خود از طریق شنیدن قصه شب و قصه صوتی کودکانه با صدای خاله سمینا از سایت رادیو قصه کودکانه فراهم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *