بابانوئل و بچه ها

بابانوئل

بابانوئل یک پیرمرد مهربان و چاق، با ریش بلند سفید و لباس مخصوص قرمز است. که معمولا یک کیسه پر از جایزه به همراه دارد، که در روز کریسمس یا شب قبل از آن به بچه ها می دهد. این عقیده وجود دارد که بابانوئل، بچه ها را به دسته خوب و بد تقسیم می کند، و برای بچه های خوب که در طول سال رفتار مناسبی داشته اند هدیه می آورند.

بابانوئل در پیوندی نزدیک با کریسمس قرار دارد و تداعی کننده ی سال نو و هدیه و جایزه برای کودکان است. حضوربابانوئل در کریسمس، حضور انسان نیکوکار است، که حامی فقرا است و لبخند را برای کودکان تهیدست به ارمغان می آورد.

کریسمس یک تعطیلات جادویی برای تمامی انسان ها، به خصوص یک زمان ویژه برای بچه هاست. بیدار ماندن در شب کریسمس و با اشتیاق در انتظار رسیدن بابانوئل، یکی از هیجان انگیز ترین چیزهایی است که هر کودکی می تواند تجربه کند.

بابانوئل کیست؟

بابانوئل در واقع یک کشیش مسیحی به اسم سنت نیکولاس بوده که در سده ی چهارم میلادی در منطقه ی ترکیه امروزی زندگی می کرده است. او به دلیل اینکه با کودکان رفتار بسیار مهربانی داشت در آن زمان شهرت پیدا کرد. و همین رفتار او باعث شد تا در میان مسیحیان این عقیده به وجود بیاید که شب سال نو، سنت نیکولاس که امروز او را بابانوئل می نامند، بیاید و برایشان هدیه و کادو بیاورد.

در میان کودکان این عقیده با قوت بسیاری وجود دارد و آن ها شب سال نو جوراب های بلندی را به درخت کریسمس آویزان می کنند و بعد می خوابند به امید این که صبح کریسمس این جوراب ها از هدیه های جالب و جذاب پر است…

کادوهای خوراکی، یکی دیگر از هدیه های کریسمس به کودکان:

شکلات و شیرینی یکی از بهترین و جالب ترین هدیه های کریسمس است. بیشتر قنادی ها به مناسبت کریسمس، کیک و شکلات با نماد های این روز را تهیه می کنند. اغلب شکلات های کریسمس به شکل خرگوش، قلب، تخم مرغ و بابانوئل هستند. این شکلات ها بهترین و خوشمزه ترین هدیه کریسمس برای بچه هاست که باعث خوشحالی آنان می شود. هدیه کریسمس بدون شکلات معنایی ندارد.

پدر و مادر عزیز کریسمس کودکان خود را با قصه شب و قصه صوتی کودکانه از رادیو قصه گرم تر و دل نشین تر کنید.

بابانوئل

آیا کودکان به وجود بابانوئل باور دارند؟ سوال کودک در مورد بابانوئل!

باور کودکان به وجود بابانوئل، از ۳-۴ سالگی شروع می شود و از ۸ سالگی به بعد این باور رو به افول است. در یک تحقیق زمانی از کودکان خواسته شده که سوالات شخصی خود را از قصه بابانوئل بپرسند، بچه‌های کوچکتر سوالات ابتدایی و ساده ای را بیان کردند، ولی بچه های بزرگتر سوالات منطقی تر و منتقدانه‌تری را پرسیدند.

تغییر در نحوه سوالات کودکان حاکی از تغییرات در تفکر و نگاه آنان به پدیده های پیرامون است.

خیال بافی بخشی از مراحل رشد کودکان و امری کاملا طبیعی است. کودکان ۵ تا ۸ ساله بخشی زیادی از زمان خود را به خیال بافی اختصاص می دهند. خیال بافی از حدود ۷ تا۹ سالگی در کودکان کاهش می یابد.

پس طبیعی است که با بزرگ ترشدن کودکان، اعتقاد آن ها نسبت به وجود بابانوئل از بین رفته و متوجه این افسانه که از قدیم بوده است که جوراب هایشان را بابا نوئل از هدیه پر می کند، می شوند.

صدایی که به گوش می رسد صدای سال جدید است، سالی که کلی اتفاق و ماجرا با خودش می آورد. آرزو و خواست ما از خدا برای شما این است، هدیه بابانوئل برای شما شادی و سلامتی و آرامش در کنار خانواده باشد. این ها را که داشته باشید همه چیز مهیا می شود…

شما می توانید ما را از طریق رادیو قصه برای شنیدن قصه شب و قصه صوتی کودکانه با صدای خاله قصه گو سمینا دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *