ایجاد انگیزه در کودکان

ایجاد انگیزه در کودکان+ قصه شب

رادیو قصه برای کودکان شما انواع داستان ها را به صورت قصه های کودکانه صوتیو قصه صوتی کودکانه و داستان کودکانه با صدای خاله سمینا آماده کرده است.

دلایل زیادى براى انگیزه نداشتن کودکان و نوجوانان وجود دارد، البته نوجوانان براى انجام كارهایى كه والدین شان از آنان مى خواهند، انگیزه و اشتیاق کافی ندارند، اما براى كارهایى كه خودشان دوست دارند (مثل گفت و گوى تلفنى با دوستانشان، مهمانى دوستانه، بازى با دوستان و …) با انگیزه عمل مى كنند.

انگيزه واقعي و بلند مدت برخواسته از درون انسان هاست كاملاً واضح است كه نمي توانيد با اجبار و زور ايجاد انگيزه كنيد. دفعه بعد كه خواستيد کودکتان كاري را انجام دهد اين را به خاطر داشته باشيد. و به جاي استفاده از روش عامه براي واداركردن كودك به انجام كاري از روش خاص خود استفاده كنيد روشي كه شور و شوق فرزند شما برانگيخته مي شود و وظايف خود را با لذت بيشتري انجام مي دهد.

درباره آن چه یاد می گیرد سوال کنید:

به جای این که کودکتان را برای نمرات پایینش تنبیه کنید، از او بپرسید که چه چیزی در مدرسه یاد گرفته است و آن ها را به شما یاد دهد. اگر در جایی اشتباه کرد، او را اصلاح کنید. هنگامی که او با زبان خودش به شما تدریس می کند، درس هایش را برای خودش تکرار می کند و لذا به یادگیری بهتر او کمک خواهد کرد و در نتیجه انگیزه اش هم بیشتر می شود.

 ایجاد انگیزه در کودکان+ قصه شب

برای ایجاد انگیزه به موفقیت فرزندتان تاکید کنید:

موفقیت انگیزه درونی در افراد به وجود می‌آورد. وقتی رئیس شما از کار شما تمجید می‌کند احساس موفقیت کرده و دوست دارید به سخت‌کوشی و تلاش خود همچنان ادامه بدهید.

می‌توانیم از موفقیت برای ایجاد انگیزه درونی در کودک خود استفاده کنید. برای این منظور به رفتارها و تصمیم‌گیری‌های خوب کودکتان اشاره کرده و آن ها را برجسته کنید تا احساس موفقیت کند.

بچه های نازنین برای شنیدن قصه های صوتی کودکانهوقصه شببا صدای خاله قصه گو سمینا برای گروه های سنی(الف، ب، ج) به سایترادیو قصه مراجعه کنید.

بسیاری از کودکان بر این عقیده هستند که توان موفق بودن را ندارند. این نتیجه شکست‌های مکرر می‌باشد و یا نتیجه انتظارات بالا. بنابراین انتظاراتی از کودک خود داشته باشید که بتواند منجر به موفقیت گردد. متاسفانه کانون توجه والدین رفتارهای بد کودکان است. در حالی که والدین بایستی بر رفتارهای درست و صحیح کودکان خود تاکید و تمرکز کنند.

شوخ طبع باشید:

کودکان و نوجوانان از شوخی خیلی بیشتر از نصیحت و نق زدن خوششان می آید. اشتباهات و کوتاهی های آن ها را با رفتار یا دستورات طنز آمیز به آن ها گوش زد کنید. قطعا از سرکوفت زدن و تخریب کردن جواب مثبت تری خواهید دید.

 ایجاد انگیزه در کودکان+ قصه شب

انگیزش از طریق مشارکت:

یادگیری عاملی موثر در ایجاد انگیزه در کودکان و نوجوانان است. سعی کنید برای فرزندانتان چالش ایجاد کنید و پس از انجام صحیح هر چالش، مهارت جدید را به او یاد بدهید یا سطح بالاتری از مهارت قبلی را در اختیار او بگذارید.

سعی کنید در این مورد بسیار حساس و با دقت عمل کنید، هر شکست به منزله نا امیدی است. پس سعی کنید چالش ها را نسبت به توانایی فرزندتان طراحی کنید تا عطش یادگیری در او زنده بماند.

از قانون «هر وقت تو» استفاده کنید:

به جای این که با عباراتی همچون «یا فلان کار را انجام می دهی یا دیگر …» کودکتان را تهدید و یا از او باج خواهی کنید، از عباراتی همچون «هر وقت درست را تمام کردی، می رویم به زمین بازی تا فوتبال بازی کنیم» استفاده کنید. شما پس از هر کاری که انجام می دهد، به او پاداش دهید، که باعث می شود انگیزه بیشتری برای انجام کارهایشان پیدا کند.

رادیو قصه از طریق قصه های صوتی و داستان های کودکانه سعی دارد که شبی آرام برای فرزندان شما به وجود آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *