چگونه کودکانی شاد داشته باشیم

چگونه کودکانی شاد داشته باشیم+ قصه شب

رادیو قصه کودک برای کودکان شما انواع داستان ها را به صورت قصه های کودکانه صوتیو قصه صوتی کودکانه و داستان کودکانه صوتی با صدای خاله قصه گو سمینا آماده کرده است.

اگر مادران کودک درون‌شان شیطنت کند، زندگی در خانه جریان می‌یابد، اگر خنده، اگر شادی، اگر شوخی، اگر بازی کنند همه اهل خانه را به زندگی نوید می‌دهند. انتقال شادی از پدران و مادران به کودکان میسر است. کودکان همین چند سال را برای شادی و بازی وقت دارند، کودک شاد امروز، انسان موفق و خوشبخت فرداست.

بازی خوب باعث رشد و شکوفایی کودکان می‌شود آن ها با بازی کردن به شادمانی می‌پردازند و این شادمانی خلاقیت را در وجودشان برمی‌انگیزد و احساس لذت و موفقیت را در کودک به وجود می‌آورد. محیط امن و سالم بازی‌ها را به سمت سازندگی می‌برد، محیط ناامن بازی را تخریب می‌کند کودک باید بدون ترس و اضطراب، بدون تحمیل و نگرانی به بازی بپردازد و لذت ببرد، پدر و مادر می‌بایست دورادور حامی کودکان در بازی‌ها باشند.

به کودکتان عشق بورزید :
اولین راز پرورش کودکی شاد تمجید از اوست. عشق مطلق پدر و مادر مهم ترین عامل در شادی کودکان است. وقتی کودکان بزرگ می شوند دانستن این که علایق، عقاید، خصوصیات و استعداد هایشان با ارزش تلقی می شود پایه گذار شادی سال های بعدی زندگی شان خواهد بود.

البته پذیرش کودک به معنای چشم پوشی همیشگی از خطاهایش نیست. یاد بگیرد که عملکرد کودک را نقد کنید نه شخصیت اورا . همچنین آنچه را که از کودک می خواهید به او بگویید نه آنچه را که نمی خواهید.

 چگونه کودکانی شاد داشته باشیم+ قصه شب

 

داشتن کودکی شاد و بااستعداد:

۱-به کودک خود اجازه دهید علائق خود را کشف کند. به بازی‌ها و فعالیت هایی که او انتخاب می‌کند توجه نشان دهید. این گونه بازی‌ها می‌تواند اطلاعات بسیاری درباره استعدادهای نهفته فرزندتان در اختیار شما قرار دهد.

۲- کودک را مجبور به یادگیری نکنید. این امید که برای پیشرفت و رشد دادن استعدادهای کودکان، باید هر روز درس های خاصی را به آنان آموخت، ممکن است آنان را مضطرب یا دلزده سازد.

۳- در انجام کار‌ها، کودک خود را هم سهیم کنید. بگذارید او با انجام کار‌ها موفقیت را در ذهن خود مجسم کند. بگذارید ببیند که شما درگیر فعالیت های معنادار هستید و به او اجازه دهید درگیر این فعالیت‌ها شود.

۴- برای فعالیت هایی نظیر خواندن، گوش دادن به موسیقی و صحبت کردن برنامه زمانی منظم در نظر بگیرید.

۵- به صحبت های کودک خود گوش فرا دهید. چیزهایی که او به آن‌ها اهمیت بسیاری می‌دهد، می‌تواند سرنخی از استعدادهای خاصی باشد که از آن‌ها برخوردار است. 

۶- کاری کنید که کودکتان به کامپیو‌تر خانه، مدرسه یا یک کتابخانه عمومی دسترسی داشته باشد.

۷- کودکتان را به صحبت درباره آینده‌اش تشویق کنید. از دیدگاههای او حمایت کنید بدون آنکه به سمت حیطه یا رشته‌ای خاص هدایتش نمایید.

رادیو قصه از طریق قصه های صوتی و داستان های کودکانه سعی دارد که شبی آرام برای فرزندان شما به وجود آورد.

 کودکانی که درک درستی از شوخی دارند، نسبت به دیگر همسالان خود، شادتر هستند و از اعتماد به نفس بیشتری برخوردارند. این کودکان عکس العمل مناسب تری در برابر چالش ها و مشکلات از خود نشان می دهند و به خوبی می توانند مشکلات خود را بدون دخالت شخص بیرونی حل و فصل کنند.

 چگونه کودکانی شاد داشته باشیم+ قصه شب

تحقیقات علمی حاکی از آن است، افرادی که بیشتر می خندند، از لحاظ روحی و جسمی سالم ترند یعنی هم احتمال افسردگی در این افراد پایین تر است و هم بدن این افراد در برابر بیماری های جسمی مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد. در واقع شوخی و خنده فشار روانی را کم می کند و توان سیستم ایمنی بدن را بالا می برد.

شادی را در جعبة یادگاری ها ذخیره کنید:
اشیای مورد علاقه کودکتان، عکس ها، کارت پستال ها، یادگاری ها، کاردستی هایی را که یاد آورد خاطرات شاد برای کودک هستند داخل جعبه ای قرار دهید. هرگاه کودکتان بیمار است یا غمگین و لبخندی ساده نیاز دارد ،‌آن ها را از جعبه بیرون آورید و به کودک نشان دهید .

تعامل پدر و مادر و کودکان، تاثیر عوامل محیطی، در نظر گرفتن خلق و خوی کودکان، شرایط مکانی، جوی، زمانی همه به داشتن یک محیط شاد برای کودکان ضروری است. با دست‌های خالی نیز می‌توان به کودکانمان لبخند و شادی را هدیه داد. بیایید کودکان خود را در آغوش بگیریم و به آن ها مفهوم عشق و امید به فردا را یاد بدهیم.

کودکان مالکان فردای ما هستند، انسان‌های درستکار، واقعی، با وجدان، انسان‌دوست، هم نوع‌گرا، شاد و سرزنده تحویل جامعه بدهیم. جامعه ما نیاز به تربیت انسان‌های پویا، شاد، متفکر، خلاق و سازنده دارد چرا ما به عنوان یک انسان از این وظیفه انسانی خویش که خداوند هدیه داده سرباز زنیم. به امید داشتن فردایی بهتر با انسان‌های سازنده.

بچه های نازنین برای شنیدن قصه های صوتی کودکانهوقصه شببا صدای خاله قصه گو سمینا برای گروه های سنی(الف، ب، ج) به سایت رادیو قصه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *