نحوه تدریس به کودکان

والدین نقش مهمی در آموزش دادن به کودکان دارند. و با در نظر داشتن روش های صحیح می توانند سریع تر و بهتر موضوعات گوناگون را به کودکشان بیاموزند.

روش های درست آموزش دادن به کودکان:

۱- تدریس در خانه: پدرو مادرها نقش مهمی را در یادگیری کودکشان در مدرسه ایفا می کنند. اولین نکته مهم در تدریس در خانه این است که قاطع باشید.قسمتی از آموزش شامل یادگیری فرزندتان می شود،لازم است که موارد زیادی را برای این کار رعایت کنید.

۲-تشویق کردن و پاداش دادن به کودک:

همه انسان ها برای بهترین بودن در کاری نیاز به نوعی تشویق وتایید دارند، کودکان نیزهمین طور هستند، کودک میتواند پیشرفت کند اگر تشویق شود. درواقع دانش آموز میتواند پس از انجام  تکالیف به خود پاداش دهد به عنوان مثال تماشای فیلم مورد علاقه و رفتن به رستوران. تشویق کردن کودکان در قالب پاداش، کودکان را وادار به مطالعه با تمرکز و موثر تر می کند.

آشنا شدن با ویژگی های سبک یادگیری کودکان:

از آن جایی که هر شخص سبک یادگیری خودش را دارد پس تحمیل کردن سبک یادگیری خود به کودکان کاری اشتباه است، پس سعی کنید با سبک یادگیری فرزند خود آشنا شوید. یادگیری انواع مختلفی دارد در ادامه به آن ها می پردازیم:

۱- یادگیری جنبشی: یادگیرندگان جنبشی افرادی هستند که از طریق حرکت یاد می گیرند. این دقیقا همان چیزی است که به عمق چیز ها مربوط می شود، به دقت بررسی کردن،تحقیق کردن و پرسیدن سوالات زیادی مثل چگونه این اتفاق افتاد؟ چرا آسمان آبی است؟چرا آب شور است؟ و…

۲-یادگیری شنوایی: یادگیری از راه گوش نیز نامیده می شود،این افراد صوت و موسیقی رابهتر به خاطرمی آورند. اما آن ها از مطالعه کردن لذت نمی برند. از آن جایی که این کودکان تجسم نیافته اند، فقط با یاداوری واقعیت های مهمی که قبلا شنیده اند به یاد می اورند. یادگیرندگان شنیداری این قابلیت را دارند که پس از گذشت سالیان دراز صدای افراد را فراموش نکنند.

۳-یادگیری تصویری: در این نوع یادگیری کودک با استفاده از نگاه کردن به تصاویر یاد می گیرد.افرادی که یاد گیری تصویری دارند، حافظه ی خیلی خوبی دارند و به آسانی تصاویر را به یاد می آورند. واین تصاویر هیچگاه از حافظه آن ها پاک نخواهد شد. به طور حیرت آوری ۴۰ درصد از کودکان یادگیری تصویری دارند.

والدین عزیز، شبی آرام را با سایت رادیو قصه کودکانه برای شنیدن قصه شب و قصه کودکانه صوتی برای فرزندان دلبندتان به وجود آورید.

قصه صوتی+نحوه تدریس

فعالیت زیر را جهت شناختن شیوه ی یاد گیری کودکتان انجام دهید:

از کودک بپرسید که هنگام شنیدن اسم سگ یا گربه یاد چه می افتد؟ کودکانی که تصویر سگ را به یاد می اورند یاد گیرنندگان بصری هستند و آن هایی که هنگام شنیدن اسم سگ صدایش را به یاد می اورند یاد گیرندگان شنیداری هستند و دسته ای هم ممکن است که هنگام شنیدن اسم سگ به یاد دندان های تیز و جنس پوست سگ  بیفتند دکه در این صورت از یادگیرندگان جنبشی هستند.

چگونه در آموزش به کودک مشارکت داشته باشیم:

۱- هر روز زمان کافی را برای صحبت کردن با فرزندتان بگذارید.

۲-از تلاش هایشان برای یاد گیری قدر دانی کنید.

۳-با معلمان و والدین دوستان فرزندتان در ارتباط باشید.

۴-اهمیت و ارزش تحصیل کردن را برای او بگویید.

۵-برای حل تمامی مسائل مدرسه اش وقت بگذارید.

شما میتوانید ما را از طریق رادیو قصه کودکانه برای شنیدن قصه صوتی کودکانه و قصه شب با صدای خاله قصه گو سمینا دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *