مهارت شاد بودن در کودکان

مهارت شاد بودن در کودکان + قصه صوتی

رادیو قصه کودکانه برای کودکان شما انواع داستان ها را به صورت قصه های کودکانه و قصه صوتیو داستان کودکانه با صدای خاله سمینا آماده کرده است.

برای شاد و سرحال بودن نیازی به ثروت و دارایی های بسیار نیست بلکه می‏توان با ساده‌‏ترین و پیش پا افتاده‌‏ترین وسایل و امکانات نیز کودکان را شاد و خوشحال کرد. بچه‏‌هایی که بتوانند احساسات و عواطف شاد درونشان را بشناسند و آن ها را درک کنند، به طور یقین می‏توانند آن را در سراسر زندگی خود حفظ کنند.

شادی کودکان موجب تقویت روحیه، انگیزه‏، اعتماد به نفس و پایداری آنان می‏شود. والدین می‏توانند با استفاده از روش‏‌های ساده‏، شادی و نشاط را در وجود کودکان خود زنده نگهدارند.

روابط کودکان:
مطمئن‌ترین راه برای رواج احساسی خوب که کودک شما را در تمامی مراحل زندگی‌اش دنبال کند، کمک برای ترویج برقراری روابطی احساسی و عاطفی با شما، اعضای خانواده، دوستان، همسایگان است.

مهارت شاد بودن در کودکان + قصه صوتی

احساساتی از قبیل دوست داشته شدن، درک شدن ومورد توجه دیگران قرار گرفتن، بهترین محافظان در برابر استرس، افکار منفی و رفتارهای خطرناک هستند.

اگر کودک فردی را داشته باشد که بدون هیچ قید و شرطی به او عشق بورزد، این امر در شرایط سخت و مشکلات برای او مایه آرامش و آسایش خواهد بود. از طرفی تنها عشق ورزیدن به کودک کافی نیست، این امر باید به گونه‌ای باشد که کودک متوجه آن شده و حمایت شما را احساس کند.

رادیو قصه از طریق قصه های صوتی و داستان های کودکانه سعی دارد که شبی آرام برای فرزندان شما به وجود آورد.                                                                                                                                          

تا جایی که امکان دارد کودک خود را در آغوش خود گرفته، هنگامی که گریه می‌کند با او با ملایمت برخورد کرده و برای او کتاب بخوانید.

مهارت شاد بودن در کودکان + قصه صوتی

برای فرزندتان موقعیت‌هایی برای برقراری ارتباط و دوست داشتن دیگران فراهم کنید. تحقیقات نشان می‌دهند، روابط اجتماعی یکی از مهم‌ترین عوامل شاد بودن در کودکان است.

موقعيت شوخي و تفريح را فراهم كنيد:

هرچند تفريح و بازي دائمي يا خوردن بستني به جاي شام آرزوي همه كودكان است. اما عاملي كه مي تواند موجب به وجود آمدن بيشترين شادي در كودكان شود، آن عامل خود شما هستيد. توجه به اين نكته مهم ترين مرحله براي شاد و خوشحال كردن كودك است. با آن ها ارتباط مناسب برقرار كنيد؛ با آن ها بازي كنيد. اگر شما با آن ها تفريح كنيد، آن ها هم واقعا تفريح مي كنند. اگر شما بتوانيد فضايي مناسب فراهم كنيد كه فرزند شما در دوران كودكي دلبسته به والدين باشد، بهترين گام را براي تضمين شادي كودك خود برداشته ايد.

مهارت شاد بودن در کودکان + قصه صوتی

بازي مي تواند موجب شادي کودک شود، اما همچنين كودك شما از طريق بازي مهارت هاي ضروري براي شادي در دوران هاي بعدي زندگي اش را فرا مي گيرد. مثلا او مي تواند با بلوك هاي اسباب بازي يك بُرج بسازد؛ با عروسك هايش بازي كند و اين بازي ها نهايتا مي تواند او را به سمت حرفه و شغلي راهنمايي كند كه براي او مانند يك بازي مادام العمر و سراسر تفريح و شادي باشد. در واقع كلاس هاي موسيقي، ورزش هاي منظم و ديگر فعاليت هاي ساخت يافته و پرمحتوا را نمي توان “بازي” دانست. كودكان هنگامي “بازي” مي كنند كه بتوانند ابتكار داشته باشند، بسازند و روياپردازي كنند.

بچه های نازنین برای شنیدن قصه های صوتی کودکانه و قصه شب با صدای خاله قصه گو سمینا برای گروه های سنی (الف، ب، ج) به سایت رادیو قصه کودک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *