دستاورد های انقلاب

دستاورد های انقلاب + قصه صوتی

انقلاب در ۲۲ بهمن سال۱۳۵۷با شرکت گروه های مختلف مردم انجام پذیرفت و نظام پادشاهی پهلوی را سرنگون ساخت و نظام جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی را فراهم کرد. علاوه بر اسلام گرایی، انقلاب اسلامی ایران، نهضتی بزرگ، شکوهمند و تاثیر گذار است، اما همان گونه که آیت الله خامنه ای رهبر این انقلاب میفرمایند: این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست. این روز ها، روزهایی فراموش ناشدنی در تاریخ ملت بزرگ ماست، روزهای پیروزی انقلاب اسلامی است، انقلابی که رساترین فریاد تاریخ، یعنی امام امت، آن را رهبری کرد و به فرجام رساند و برای حفظ آن با تمام وجود تلاش کرد. انقلابی ک الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود، ک در آن عده ای کم با اعتقادی راسخ، نیروهای کفر و باطل را شکست دادند و چشم قدرتمندان را خیره ساختند.

انقلابی بی همتا:

نقش امام خمینی (ره) در رهبری خیزش عظیم مردم ایران آنچنان برجسته بود که پیروزی آن، بدون هدایت ها و رهنمود های آینده نگرانه و هوشمندانه ایشان ممکن نبود ب همین دلیل است که اتفاقات مربوط به امام خمینی به عنوان بخشی مهم از حوادث انقلاب در تاریخ شده است. به ویژه رویدادهایی چون دستگیری و تبعید ایشان در سال ۱۳۴۳ و همچنین بازگشت آن رهبر مردمی و روشن بین به میهن در۱۲بهمن، ۱۳۵۷ این بازگشت پیروزمندانه  تاثیر شگرفی بر پیروزی انقلاب اسلامی ایران در فاصله ی۱۰روز بعد یعنی۲۲بهمن داشت.

والدین گرامی شبی دلنشین را با رادیو قصه کودکانه برای شنیدن قصه شب و قصه کودکانه صوتی برای فرزندان دلبندتان به وجود آورید.

دستاورد های انقلاب + قصه صوتی

دستاورد های انقلاب اسلامی:

۱- دستاورد های ارزشمند در حوزه ی نانو، لیزر و …از آثار پیشرفت های علمی و فناوری ایران بعد از انقلاب است. علم نانو تحولات بزرگی را در جهان ایجاد کرده است و در ایران این نوع علم از جایگاه و موقعیت خوبی برخوردار شده است. باتوجه به حوزه های کاربرد نانو از قبیل تولید و انباشت دارو، تشخیص بیماری ها، سم زدایی از آب. افزایش بهره وری در کشاورزی، انباشت و نگهداری از محصولات کشاورزی و مواد غذایی، کنترل آفات و سالم سازی هوا، در آینده آثار این دستاوردها در زندگی مردم قابل لمس خواهد بود، ایران اکنون رتبه  ۱۲ را در حوزه  نانو دارد.

۲-جمهوری اسلامی ایران، در حال تبدیل شدن به قطب پزشکی در غرب آسیا می باشد. در دوران قبل از انقلاب اسلامی، از یک طرف پزشکان خارجی حتی در شهر های بزرگ فراوان بودند و از طرف دیگر بسیاری از بیماران برای درمان راهی کشور های غربی و حتی سرزمین های اشغالی می شوند، بنابر این امروز از یک طرف دیگر، بیمارستان های پیشرفته ایران، پذیرای بیماران از دیگر کشور های منطقه برای درمان و انجام پیشرفته ترین عمل های جراحی می باشند.

۳-دانش پزشکی در ایران خصوصا در حوزه هایی همچون سلول های بنیادی، ترمیم ضایعات نخایی، تولید دارو های راهبردی، شبیه سازی حیوانات و …پیشرفت های چشمگیری داشته و ایران در ردیف اولین ها قرار گرفته است.

۴-ورود ب باشگاه فضایی جهان از دیگر آثار و نتایج دستاورد های علمی و فناوری کشور در دوران پس از انقلاب است.

شما می توانید ما را از طریق سایت رادیو قصه کودکانه برای شنیدن قصه شب و قصه کودکاته صوتی با صدای خاله قصه گو سمینا دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *