خرید لباس کودک برای عید نوروز

لباس دخترانه+لباس دخترانه نوروز

بهار نزدیک است و بوی عید را می توان از جنب و جش مردم و حال و هوای کوچه و خیابان ها استنشاق کرد. خرید لباس عید برای بچه ها در این روزها بسیار لذت بخش است ولی در عین حال دشوار است. که باید شما به عنوان والدین نکات مهمی را در هنگام خرید لباس عید برای کودکتان رعایت کنید. در این مطلب مجموعه خوبی از انواع لباس کودک، لباس کودک پسر، لباس کودک دختر، لباس نوزاد و … برای شما به نمایش گذاشته و به روز خواهد شد.

خرید لباس برای بچه ها با خرید لباس برای بزرگترها تفاوت های زیادی دارد. کودکان مثل بزرگترها نیستند که بتوان هر لباس شیکی را برای آن ها خرید به هوای اینکه حتما در آن راحت خواهند بود و تحملش می کنند. تحمل کردن بچه ها به اندازه بزرگترها نیست بنابراین زیبایی لباس جز آخرین فاکتور انتخاب آن است.

راهنمای خرید لباس عید برای کودکان از نوزادی تا بزرگسالی:

صفر تا۶ماه: حتی اگر کودک شما تازه متولد شده و هنوز دوره ی نوزادی را می گذراند بازهم به لباس عید نیاز خواهد داشت. به خاطر پوست لطیف و حساس بچه ها در این سن، جنس لباس بسیار اهمیت دارد، لباس نوزادان باید حتما نخی باشد و ایجاد حساسیت نکند. زیاد به فکر پایین بودن قیمت لباس نباشید. این تنها سنی است که به خاطر سلامت کودک حتما برای بچه، لباس با جنس خوب بخرید. برای خرید لباس بچه خوب هم ناچارید هزینه بالایی بپردازید. دکمه های لباس نوزاد باید به اندازه کافی باشد تا بتوانید به راحتی به تن او بپوشانید یا در آورید. لباس نوزاد نباید تنگ یا چسبان باشد چون لباسی که به تن نوزاد بچسبد او را اذیت می کند. یقه، کشباف های سردست یا مچ پا نباید تنگ باشد و نکته دیگر اینکه لباس نوزاد را مناسب فصل انتخاب کنید. لباس های خیلی گرم بچه را مریض می کند. پزشکان می گویند لباس نوزاد باید فقط یک لایه از لباسی که شما می پوشید بیشتر باشد بهتر است به نوزاد زیر پوش بپوشانید چون هم گرم تر است و هم دکمه ای ندارد که موجب اذیت او شود.

والدین عزیز برای آگاهی از روش های تربیتی درست به سایت رادیو قصه به قسمت تعلیم و تربیت کودک و برای کودکان خود به قسمت قصه کودکانه صوتی مراجعه کنید.

 

۶ماه تا یکسال: شیرینی کودک در این سن، به اوج می رسد و سعی می کند خودش را برای پدرومادرش لوس کند. با انتخاب لباس مناسب می توانید از زیبایی فرزندتان لذت ببرید. بچه در این سن دست و پایش را تکان می دهد و چهار دست و پا می رود. به همین دلیل باید برای او لباس راحت بخرید. لباسی که به اندازه کافی گشاد باشد و کودک در آن مشکل تکان خوردن ناشته باشد.

 بچه ها در این سن به غذا خوردن می افتند و معمولا لباس هایشان را کثیف می کنند. پس جنس هایی را انتخاب کنید که به راحتی در ماشین لباس شویی شسته شوند. و به راحتی لکه های روی آن ها پاک شود.

یک تا ۲ سال: بچه ها در این سن دیگر راه افتاده اند. برای خرید لباس باید به این نکته دقت کید که آن ها لباس هایشان را کثیف می کنند. بنابراین بهتر است لباس های گران مهمانی را فقط در مواردی خاص تن او کنید. آن ها ممکن است که در حین بازی کردن یا راه رفتن زمین بخورند و لباسشان را پاره کنند پس در این سن اشکالی ندارد که از لباس های ارزان قیمت استفاده کنید.

۲تا ۵ سال: از آنجایی که بچه ها در این سن لباسشان را می شناسند پس بهتر است در انتخاب لباس مناسب برایشان از خودشان کمک بگیرید.خیلی از بجه ها دوست دارند خودشان لباسشان را عوض کنند بهتر است به او این اجازه را بدهید تا احساس استقلال و اعتماد به نفس داشته باشد پس بهتر است لباس هایی برایش تهیه کنید که به آسانی پوشیده و در آورده می شود.

پاپوش هایی برای نوروز:

از آن جایی که کودکان به راحتی نمی فهمند چه کفشی اندازه پای آن هاست و چه کفشی نیست. این وظیفه شماست که تشخیص دهید چه کفشی برای فرزنتان مناسب است.

نوزادان چون راه نمی روند پس کفش برای آن ها نقش گرم نگه دارنده و زیباتر کردن لباسشان را دارد. معمولا این کفش ها پارچه ای هستند. اندازه مناسب آن ها را به راحتی می توانید حدس بزنید. حتی اگر تیپ و قیافه خیلی برایتان مهم نیست، می توانید به جای کفش یک جوراب ضخیم پای آن کنید.

در ادامه نمونه هایی از لباس نوزاد، لباس کودک پسر، لباس کودک دختر ارائه خواهد شد که می‌توانید از آن‌ها الهام بگیرید.

لباس دخترانه

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *