انتخاب رنگ اتاق کودک +بخش اول

انتخاب رنگ اتاق+قصه شب صوتی

از آنجایی که رنگ ها تاثیر بسزایی در روحیه واحساسات کودکان دارند، انتخاب رنگ مناسب برای اتاق کودک از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که رنگ اتاق کودکان تاثیر بسیاری در تقویت اعتماد به نفس،پرورش احساسات کودکانه آن ها وهم چنین در درمان آن ها دارد. رنگ ها قابلیت الهام بخش، نشاط آور و آرامش بخشی دارند.

تاثیر رنگ اتاق بر احساسات کودکان:

براساس روانشناسی رنگ ها می توان گفت هر رنگ می تواند تاثیر خاصی در روحیه و احساسات کودکان بگذارد که این تاثیر ها بر احساسات به شرح زیر است:

۱- قرمز: این رنگ بسیار انرژی بخش و نشاط آور است باعث افزایش ضربان قلب و تنفس میشود.

ولی با این وجود قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض این رنگ باعث رفتار خشونت امیز میشود.

۲-نارنجی: این رنگ سبب تقویت اعتماد به نفس در کودکان و ایجاد حس برون گرایی واستقلال میشود. و می تواند روابط کودکان را با دوستانشان صمیمی تر کند.

۳-زرد: بسیاری از افراد معتقد هستند، که این رنگ میتواند به تمرکز کمک کند، و هم چنین حاله های روشن ترمی تواند حافظه را افزایش دهد. ولی این رنگ هم در دوزهای بالا می تواند سبب اشفتگی خاطر شود.

۴- سبز وآبی: هردوی این رنگ ها اثر آرامش بخشی دارند و برخلاف رنگ قرمز ضربان قلب را کاهش میدهد.

۵-بنفش: رنگ بنفش که بسیاری از آن، به رنگ رفاه یاد میکنند. این رنگ بسیارعمیق و احساسی است، که برای الهام بخشی، حساسیت ومحبت در کودکان عالی است.

رنگ اتاق کودک+قصه صوتی کودکانه

والدین عزیز، شبی آرام را با سایت رادیو قصه کودکانه برای شنیدن قصه شب و قصه کودکانه صوتی برای فرزندان دلبندتان به وجود آورید.

تاثیر رنگ اتاق بر اعتماد به نفس کودکان:

 رنگ اتاق کودکان باید به گونه ای باشد که موجب افزایش استعداد ها و حافظه و قدرت یاد گیری آن ها ودر نهایت سبب افزایش اعتماد به نفسشان شود. به عنوان مثال رنگ زرد باعث افزایش حافظه و بالا رفتن تمرکز می شود،و پس از مدتی می تواند سرعت یادگیری را افزایش دهد ودر نهایت باعث بالا رفتن اعتماد به نفس در کودک شود. و هم چنین استفاده از رنگ هایی مثل آبی و سبز اضطراب و استرس را از کودک دور می کند و حس آرامش را برای کودک به ارمغان می آورد.

چگونه رنگ اتاق کودک را انتخاب کنیم؟

 انتخاب رنگ اتاق کودک از مهم ترین مسائلی است که باید مورد توجه والدین عزیز قرار بگیرد. والدین می توانند از انواع رنگ های سرد و گرم برای طراحی اتاق کودک استفاده کنند، و هم چنین بهتر است از نظر و سلیقه خود کودک نیز استفاده شود.

در ادامه این مطلب مجموعه خوبی از رنگ اتاق کودک دختر را به نمایش خواهیم گذاشت. برای مشاهده رنگ اتاق کودک پسر و رنگ اتاق نوزاد می توانید به بخش دوم این مطلب مراجعه نمایید.

 

رنگ اتاق کودک

رنگ اتاق دخترانه

رنگ اتاق کودک دختر

رنگ اتاق دخترانه

one classic chair in a empty room – rendering

رنگ اتاق کودک و نوجوان

 

واز آن جایی که رنگ اتاق کودک بر روی زیبایی اتاق کودک تاثیر گذار است باید در انتخاب رنگ مناسب دقت بخرج دهید.

شما می توانید ما را از طریق رادیو قصه کودکانه برای شنیدن قصه صوتی کودکانه و قصه شب با صدای خاله قصه گو سمینا دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *