آموزش مهارت های مالی به کودکان

مهارت های مالی در کودکان+ قصه شب

والدین گرامی رادیو قصه کودکانه برای کودکان شما انواع داستان ها را به صورت قصه های کودکانه صوتیو قصه صوتیو داستان کودکانه با صدای خاله سمینا آماده کرده است.

پول برای برآورده کردن نیازها و خواسته‌ها در جامعه‌ی ما بسیار ضروری است و همه به مهارت های مدیرت مالی نیاز دارند. این مهارت‌ها از عقاید، نگرش‌ها، عادت‌ها و ارزش‌هایی که در دوران کودکی و در حین رشد، در مورد پول کسب می‌کنیم، ناشی می‌شود.

بدیهی است که آموزش مالی برای همه امری ضروری است. کودکانی که می آموزند برای مخارج و هزینه‌هایشان برنامه‌ای داشته باشند و آن را اجرا کنند، اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت. به‌علاوه آن ها بیش از سایر کودکان به توانایی‌هایشان درتصمیم گیری اعتماد دارند و متکی به خود هستند.

آن ها زودتر می‌توانند با مفاهیم مهم اقتصاد و مالی مانند اعتبار، مالیات و بیمه آشنا شوند و شروع به سرمایه گذاری برای زندگی آیند‌ه‌شان کنند.

مشورت به جای خودسری:
اجازه دهید کودکتان در جلساتی که شما و همسرتان برای تبادل نظر و تصمیم گیری در خصوص مسائل مالی و اقتصادی خانواده دارید، شرکت و حتی اظهارنظر کنند. در این صورت او خواهد آموخت که در تصمیم گیری های مهم زندگی باید با سایر اعضای خانواده در خصوص آن موضوع مشورت کند و نظرات آنان را بشنود.

مهارت های مالی در کودکان+ قصه شب

او باید بداند که همواره نظر بهتر و کامل تری از نظری که او دارد، ممکن است وجود داشته باشد و برای اتخاذ بهترین تصمیم باید حرف دیگران و به ویژه خانواده خود را بشنوند تا تصمیم درست تر و پخته تری را در ارتباط  با موضوعات مختلف بگیرد.

 پس انداز کردن پول ها:

به عقیده ی بسیاری از افراد ثروتمند و موفق در جهان، مهم ترین آموزشی که والدین می توانند به کودکان خود در مورد مهارت های مالی ارائه دهند، آموزش نحوه پس انداز کردن می باشد. با آموزش نحوه پس انداز کردن، کودک می آموزد که چگونه برای آینده خود و دست یابی به اهدافی که در ذهن دارد برنامه ریزی دقیق و منظمی داشته باشد.

رادیو قصه کودک از طریق قصه های صوتی و داستان های کودکانه سعی دارد که شبی آرام برای فرزندان شما به وجود آورد.                                                                                                                   

سنجیدن فرصت های مختلف:

کودکان شما باید بیاموزند که از فرصت های خود به خوبی و نهایت استفاده را ببرند، در حقیقت آنان باید بداند در چه شرایطی تصمیمی مناسب بگیرند و برای کدام فرصت هزینه بیشتری را صرف کنند.

وقتی حرف از آموزش های مالی کودکان به میان می آید، بسیاری از صاحب نظران با آن مخالف اند و نگرانی خود را این گونه ابراز می کنند که نباید با کودکان خردسال در مورد پول صحبت کرد.

مهارت های مالی در کودکان+ قصه شب

طبیعی است که هیچ یک از والدین دوست ندارند ذهن کودک عزیزشان را با مفاهیمی صرفا مالی درگیر و مغزشان تبدیل به ماشین حساب شود. اما همه ما شاهد این هستیم که کودکان از زمانی که متوجه اهمیت و قدرت اسکناس در به دست آوردن خواسته هایشان می شوند، به آن علاقه پیدا می کنند؛ حتی اگر هنوز تعریف کامل و درستی از آن نداشته باشند.
 
پس بهترین کار این است که با آموزش غیرمستقیم آن ها را برای چنین روزی آماده کنیم. بهترین زمان برای آموزش همین سنین خردسالی است؛ وقتی که فرزند ما به سنین بزرگسالی برسد درحالی که آموزش صحیحی ندیده، دیگر تغییر عادات اشتباه سخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *