آموزش تلاش و پشتکار به کودکان

آموزش تلاش و پشتکار به کودکان+ قصه شب

رادیو قصه کودک برای کودکان شما انواع داستان ها را به صورت قصه های کودکانه صوتیو قصه صوتی کودکانه و داستان کودکانه با صدای خاله سمینا آماده کرده است.

ضریب‌هوشی بالا برای رسیدن به موفقیت در زندگی بسیار تأثیرگذار است اما تضمین کننده آن نیست. نقش انضباط فردی و پشتکار را نباید دست‌کم گرفت. روانشناسان اروپایی معتقدند باید به کودکان کمک کرد تا تلاش، پیشتکار و سماجت را فرا بگیرند.

اگر شما والدین بر این عقیده باشید که هرکس توانایی و قابلیت مشخص ذاتی دارد و استعداد کاملا ذاتی است، هنگام رو یا رویی با ناکامی ها و مشکلات معمولاً خود را ناتوان می پندارید وبه راحتی تسلیم می‌شوید و دست از مواجه با مشکل بر می دارید، حال آن که تکیه بر تلاش و پشتکار داشتن باعث می‌شود با مشکلات رویارو شوید و به دنبال رفع آن‌ها باشید نه کناره گیری از مشکلات، بسیاری از چنین دیدگاه‌هایی در رفتار ما با کودکان تأثیر می‌گذارد، اگر ما همیشه به دنبال نتیجه کار باشیم و به فرایند آن توجه نکنیم، پشتکار و تلاش آن‌ها را نادیده گرفته ایم.

برای آموزش تلاش و پشتکار به کودکان، لازم است هرگز کارهای آن‌ ها را شما به اتمام نرسانید، بارها پیش می‌آید که پدر و مادر فکر می‌کنند اگر کارهای بچه‌ها را به اتمام برسانند به آن‌ها کمک کرده‌اند ولی نمی‌دانند که با این کار صبر کودکان را کاهش می‌دهند و مانع رشد پشتکار و تلاش کودکان می‌شوند.

برای آموزش پشتکار در کودکان با سن بالا، می‌توانید در هر ماه یک بار به مکان هایی بروید که آرام قدم زدن از اصول آن است مانند: موزه، نمایشگاه و… همچنین می‌توانید ساعت و یا موبایلی را تنظیم کنید و از کودک بخواهید تا کار را تمام نکرده و زنگ نخورده، مکان مورد نظر را ترک نکند. کارهایی مانند کشیدن نقاشی، الگوها و …

 آموزش تلاش و پشتکار به کودکان+ قصه شب

رادیو قصه از طریق قصه های صوتی و داستان های کودکانه سعی دارد که شبی آرام برای فرزندان شما به وجود آورد.

کودکتان را از  پر قو بیرون بیاورید:

کودکتان را برای فردایش تربیت کنید، نه برای امروز. پس همه چیز را به راحتی در اختیارش قرار ندهید و اجازه بدهید که او برای به دست آوردن بعضی چیزها زحمت دست دراز کردن و برداشتن را متحمل شود.

به بیان بسیاری از روانشناس: این که وظایف را در حد توان کودک به او محول کنید و در حین انجام آن کارها، خودتان مراقبش باشید، برای مثال برای این که کودک هر شب سر ساعت کیسه زباله را بیرون ببرد، به او پول توجیبی دهید و در حین این کار نیز خودتان همراه او باشید.

این روزها اکثر پدر و مادرها به دنبال پرورش فرزندانی تیزهوش هستند، اما برای موفق شدن هوش به تنهایی کافی نیست، به عبارت دیگر هوش بدون پشتکار کافی موفقیتی را در پی نخواهد آورد.

 آموزش تلاش و پشتکار به کودکان+ قصه شب

کودک را به کارهایی که در آن ها استعداد و علاقه ندارد مجبور نکنید:

احساس اجبار به انجام یک کار، روحیه تلاش گری کودکان را کمرنگ می کند. سعی کنید استعداد ها و علایق کودکتان را بشناسید و پشتکار او را در همان زمینه بیشتر تقویت کنید.

روشن است که یک انسان هر چقدر هم که باهوش و با استعداد باشد، اگر به اندازه لازم و کافی سعی و تلاش نکند بهره زیادی از موهبت های خدادادیش نخواهد برد. پس لطفاً علاوه بر توجهی که به فراهم کردن محیطی غنی برای افزایش هوش کودکتان مبذول می دارید، به همان اندازه به پرورش روحیه تلاش و پشتکار در آن ها هم توجه کنید.

مثبت بمانید:

پس از این که شما مفهوم پشتکار را به کودکتان یاد دادید ،کاری کنید کل خانواده تان با مفهوم آن در زندگی شان در گیر باشند. به خاطر داشته باشید که این مفهوم کاملا انتزاعی است. خب بنا براین کودک شما ممکن است قادر نباشد آن را درک کند یا فورا مفهوم آن را به کار ببرد.

کلید یادگیری پشتکار این است که که مثبت بمانید. حتی اگر به نظر برسد کودک شما آن را نفهمیده باشد، تشویق باعث می شود به زودی آن را یاد بگیرد. به زودی مثبت بودن شما به کودکتان هم منتقل می شود.

 در نهایت هیچ وقت تسلیم کودکتان نشوید:

مسلما این مهم ترین مرحله است. وقتی پشتکار را به کودک آموزش می دهید شما باید خودتان هم مصر باشید. حتی اگر فرزند شما تسلیم شد شما نباید تسلیم او شوید. وقتی کودک شما می بیند که شما تسلیم نمی شوید او برای موفقیت سخت ترو بیشتر تلاش خواهد کرد.

بچه های نازنین برای شنیدن قصه های صوتی کودکانهوقصه شببا صدای خاله قصه گو سمینا برای گروه های سنی(الف، ب، ج) به سایترادیو قصه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *