معرفی کتاب + قانون هاي رنگي زندگي

قانون هاي رنگي زندگي+قصه شب

قانون هاي رنگي زندگي+ قصه شب

كتاب قانون های رنگی زندگی: كتابي است كه كودكان را با احكام آشنا مي كند. نويسنده اين كتاب مرتضي دانشمند است و در ۲۰ صفحه توسط  انتشارات به نشر كه وابسته به آستان قدس است در سال ۱۳۹۶ منتشر شد. موضوع اين كتاب در مورد كتاب كودك و نوجوان، قصه هاي ديني و مذهبي است.

حجت الاسلام مرتضي دانشمند، متولد ۱۳۳۷ در شهر «دیزیچه» از توابع شهرستان مباركه اصفهان متولد شد و تا سوم دبستان در آنجا زندگي مي كرد. پدرش بخاطر ترويج دين به همراه خانواده اش به شهرستان آبادان عزيمت مي كند.

 مرتضي دانشمند در مدرسه بزرگمهر در آبادان درس مي خواند و ديپلمش را مي گيرد. در سال ۱۳۵۶ كه در اوان انقلاب اسلامي به بهانه ادامه تحصيل براي علوم اسلامي به قم مي آيد. در جوار حرم حضرت معصومه (س) علوم اسلامي را مي خواند و همچنين در مقطع كارشناسي رشته حقوق مي خواند و كارشناسي ارشدش را با ، رشته علوم حديث با گرايش كلام و عقايد در دانشکده علوم حدیث قم به پايان مي رساند. موضوع پايان نامه دانشمند «روش‌های انتقال آموزه‌های اعتقادی به کودکان ۷ تا ۱۴ سال در قرآن و روایات» بود.

دانشمند علاوه بر دروس حوزه و دانشگاه به زبان هاي عربي و انگليسي هم مسلط بود، همچنين براي تبليغ  آموزه هاي ديني به لبنان، حجاز و سوريه هم سفر مي كرد. وي در همان سال هايي كه طلبگي را آغاز كرده بود نوشتن براي كودكان و نوجوانان را در اولويت قرار داده بود.

حجت الاسلام مرتضي دانشمند بيشتر اوقاتش را با مطالعه كردن، نوشتن، تدريس و پژوهش پر مي كرد، و با انواع مجلات كودك و نوجوان همكاري داشته است. وي تاليفات زيادي در زمينه شعر و قصه و همچنين مقالات مختلفي در رابطه با قلمرو غلوم قرآني  منتشر كرد.

از آثار مرتضي دانشمند مي توان «این همان مرد است»،«اختراع بزرگ من کودک»،«رو برگ گل نوشته»، « تو هم بیا»، «بانوی مهتاب»، «ثروتمندی که گدا شد»، «سفر به چشمه نماز»، «خدای مهربان مورچه‌ها»، «راهی به سوی بهشت»، «زیر شاخه زیتون»، «زنان سپید پوش»، «کودکی که با پیامبر سخن گفت»، «فرشته‌ای در زمین»، «نوجوانان می پرسند»، «یک صدف از هزار»، «یک نفر به اندازه همه»، «الف لام میم ذلک الانقلاب عام»، «آقای دست و دل باز»، «خواب عجیب پیامبر(ص)»، «آن روز شیرین»، «سکه‌ای از آسمان»، «می‌خواهم دانشمند شوم»، «آن سوی تن»، «امیران کوچک»، «پیام‌های آسمانی (تفسیرقرآن)»، «پرسش‌های دیروز و امروز»،«دعای گنجشک‌ها»، «از نزدیکانت آغاز کن» و «هدیه‌های آسمان» اشاره كرد.

دانشمند معتقد است بايد فضايي مناسب و ايده آل براي نويسندگان در بخش ادبيات كودك باز شود، چون چشم انداز هاي حوزه عملي و نظري نياز به واكاوي، بازنگري و فزون كاوي دارد. بررسي كردن ادبيات در تمامي گروه سني بدون توجه به بحث مباني انسان شناسي آئيني ادبيات، بسيار ناكارآمد است، زيرا مباني انسان شناسي اصلي ترين ركن نويسنده در حوزه ادبيات كودك و نوجوان است و اولين پرسش هايي كه در اين زمينه بوجود مي آيد اين است كه انسان و بعد از آن كودك و نوجوان چه كسي مي تواند باشد و يا اصلا چيست؟ تا كجا امتداد دارد و اصلا وجود دارد؟ آيا طبق تعبير بوف كور  كه در –  توصيف رجاله ها – آمده است  موجوداتي هستند كه هركدام دهاني دارند با مشتي روده كه از آن آويزان شده است؟

قانون هاي رنگي زندگي+قصه شب

حجت الاسلام مرتضی دانشمند هم چنان به  تالیف کتاب هایي برای کودکان مي پردازد.

كلمات كليدي:ادبيات كودك, كتاب كودك, احكام, كودك و نوجوان, راديو قصه

فوق توصيف: كتاب قانون های رنگی زندگی: كتابي است كه كودكان را با احكام آشنا مي كند.

برای مطالعه و بررسی بیشتر کتاب کودک به بخش کتاب کودک مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *