آموزش خوش رفتاری به کودکان

آموزش خوش رفتاری به کودکان + قصه شب

والدین گرامی رادیو قصه کودکانه برای کودکان شما انواع داستان ها را به صورت قصه های کودکانه صوتیو قصه صوتیو داستان کودکانه با صدای خاله سمینا آماده کرده است.

همه پدر و مادر ها دوست دارند که فرزندشان، یک کودک با ادب و خوش‌رفتار باشد. بسیاری از والدین نمی‌دانند برای تربیت کودک  با ادب باید چگونه رفتاری داشته باشند. همه کسانی که هنوز بچه ندارند هم احساس می‌کنند که فرزند آینده‌شان قطعا یک کودک با ادب خواهد بود. البته داشتن فرزندی خوش‌رفتار و مودب اصلا موضوع تخیلی و عجیبی نیست. کافی است به فرزند، خود کنترلی را آموزش بدهید تا بتواند در موقعیت‌های مختلف به بهترین شکل ممکن رفتار کند.

رفتار مناسب در موقعیت‌های اجتماعی مختلف:

یکی از مهارت‌های مهمی کودک خوش‌ آموخته، شیوه تشخیص شرایط اجتماعی در هر محیط است. هر کودک باید بداند که هنگام ورود به مهدکودک، جشن تولد دوستان، مهمانی‌های خانوادگی، مدرسه، اردو و… باید چه رفتار و برخوردی داشته باشد. در واقع، یک کودک با رفتار مطلوب و مناسب به درستی با چارچوب‌ها و فضای محیط‌های مختلف آشناست و می‌داند که چطور و چگونه باید واکنش‌ها و رفتارش را در قبال افراد و محیط‌های مختلف مدیریت کند.

آموزش خوش رفتاری به کودکان + قصه شب

کودکی که به خوبی جو و شرایط هر محیط را می‌سنجد و شناسایی می‌کند، واکنش‌های مناسبی در محیط‌های نامطلوب از خود نشان می‌دهد. برای مثال، اگر در مدرسه یا مهدکودک، کودکانی باشند که قلدری و بدررفتاری می‌کنند، کودک خوش رفتار می‌تواند از خود به درستی مراقبت کند.

یکی از راه‌های تربیتی برای تقویت این مهارت در کودکان، آموزش احساسات آدمی به کودک است. اگر فرزندتان با مطالعه کتاب‌ها، شنیدن داستان‌ها، دیدن کارتون ها و صحبت کردن با شما بتواند با احساسات افراد به خوبی آشنا شود، موقعیت‌های مختلف اجتماعی و افراد حاضر در آن ها را بهتر تعبیر و تفسیر خواهد کرد.

اگر کودک نداند که در هر مکان و فضایی باید رفتارهایی مناسب ارائه بدهد، از انعطاف‌پذیری کمی در زندگی خود بهره‌مند خواهد شد و چنین کودکی در دوران نوجوانی و بزرگسالی هم آسیب‌های بسیاری می‌بیند. انعطاف‌پذیری یکی از وسیله های شناخت هر محیط است.

رادیو قصه کودک از طریق قصه های صوتی و داستان های کودکانه سعی دارد که شبی آرام برای فرزندان شما به وجود آورد.                                                                                                                   

آموختن رفتار و کار خوب به کودک:
وظیفه ی هر پدر و مادری کاشتن درخت دانایی ، درستی و دوستی در وجود فرزندانشان است ، تا کندن علف های هرز . ما در دنیای امروز باید زندگی فرزندان و عزیزانمان را آنقدر با کار خوب ، پر کنیم که وقت برای کارهای بد و ناپسند و یا فکرِ بد و یا به زبان درست ، فعالیتِ ذهنیِ بد را نداشته باشند.

آموزش خوش رفتاری به کودکان + قصه شب

بنابراین دگرگونی ای که در دنیای امروز به وجود آمده است ، تغییری است که به ما این پیام را می دهد که به عنوان پدر و مادر ، قرار است که آموزش دهیم نه این که فقط فرزندمان را از کار بد باز بداریم و شعاری که باید پشت سر آن شعور باشد ، این است که :
می دانیم ، متاسفانه بیشتر انحرافات و گرفتاری های کودکان در وقت بیکاری و فرصت تعطیل تابستان است. زیرا کاری به جهت انجام دادن دارند . بنابراین وظیفه ی پدر و مادر ، پر کردن تمام وقت دوران بیداری ، فرزندانشان با کار خوب است نه کوشش برای یافتن کار بد و اشتباه و اشکال. متاسفانه در محیط آموزشی نیز همچنان چنین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *