مهارتهای اساسی برای کمک به کودک در موفقیت

ایجاد نظم و ترتیب در کودکان+ قصه صوتیمنابع برای خانواده ها

 

آموزش مهارتهای زندگی به کودکان: ۷ مهارت اساسی برای کمک به کودک در موفقیت

دو دختر پیش دبستانی برای ساختن سازه ای با هم همکاری می کنند Two preschool girls working together to build a structure

مهارت های زندگی همراه با رشد است و می تواند به کودک شما در موفقیت در زندگی کمک کند. مهمترین مهارتهای زندگی کودک را که باید بشناسد و روشهای ورود آنها به برنامه روزانه خود را کشف کنید.

 

الن گالینسکی در کتاب پیشگامانه خود ، “ذهن در ساخت” ، هفت مهارت لازم برای موفقیت در همه جنبه های زندگی ، از جمله مدرسه ، روابط و کار را توصیف می کند. کودکان می توانند این مهارت ها را از اوایل کودکی یاد بگیرند.

مهمترین مهارتهای زندگی برای یادگیری کودکان چیست؟

 

تمرکز و کنترل خود

چشم انداز

ارتباطات

ایجاد ارتباطات

تفکر انتقادی

پذیرش چالش ها

خودآموز ، یادگیری درگیر

 

مهارت های زندگی چیست؟

 

معلمان گاهی اوقات این مهارت ها را به عنوان مهارت های “یادگیری یادگیری” توصیف می کنند که می تواند از طریق فعالیت های روزمره عمدی ایجاد شود.

 

در زیر ، هفت مهارت اساسی زندگی را بررسی می کنیم و چند روش ساده برای پرورش آنها ارائه می دهیم.

فعالیت های مهارت زندگی برای درگیر کردن در برنامه روزانه کودک شما

  1. تمرکز و کنترل خود

 

کودکان براساس برنامه ها ، عادات و برنامه های روزمره رشد می کنند ، که نه تنها احساس امنیت ایجاد می کند ، بلکه به کودکان در یادگیری کنترل خود و تمرکز نیز کمک می کند. با کودک خود در مورد آنچه هر روز انتظار دارد صحبت کنید. خانه خود را مرتب کنید تا کودک شما بداند کفش ، کت و وسایل شخصی را کجا قرار دهد. ما در دنیایی پر سر و صدا و پر از حواس پرتی زندگی می کنیم ، بنابراین فعالیت های ساکت مانند خواندن کتاب ، لذت بردن از فعالیت های حسی یا تکمیل یک معما با هم می تواند به کودک شما کمک کند تا سرعت شما را کم کند و باعث افزایش تمرکز شود.

  1. چشم انداز گرفتن

 

تفکر در مورد دیدگاه دیگری به طور طبیعی برای اکثر کودکان وجود ندارد ، اما می تواند توسعه یابد. درباره احساسات و انگیزه های شخصیت ها در کتابهایی که می خوانید ، بحث کنید ، به عنوان مثال ، “من تعجب می کنم که چرا گربه و خوک به مرغ قرمز کوچک کمک نمی کنند.” درباره احساس دیگران مشاهداتی انجام دهید ، به عنوان مثال ، “الکس از اینکه نوبت به او نرسید واقعاً ناراحت بود. من تعجب می کنم که برای بهتر شدن حال او چه کاری می توانیم انجام دهیم. ”

  1. ارتباطات

 

کودکان هر روز برای ایجاد مهارت های سالم اجتماعی-عاطفی ، از جمله توانایی درک و برقراری ارتباط با دیگران ، به تعاملات شخصی لمسی بالا نیاز دارند. اگرچه سرعت رشد این مهارتها ممکن است متفاوت باشد ، کودکان باید یاد بگیرند که چگونه نشانه های اجتماعی را “بخوانند” و با دقت گوش دهند. آنها باید آنچه را که می خواهند برقرار کنند و موثرترین راه برای به اشتراک گذاشتن آن در نظر بگیرند. فقط صحبت با یک بزرگسال علاقه مند می تواند در ایجاد این مهارت ها کمک کند. هر روز وقت خود را صرف گوش دادن و پاسخ دادن به کودک بدون حواس پرتی کنید.

  1. ایجاد اتصالات

 

گالینسکی می گوید ، یادگیری واقعی زمانی اتفاق می افتد که بتوانیم ارتباطات و الگوهایی را بین چیزهای به ظاهر متفاوت ببینیم. هرچه ارتباطات بیشتری برقرار کنیم ، معنا و معنای بیشتری نسبت به جهان برقرار می کنیم. کودکان کوچک هنگام مرتب سازی وسایل اساسی خانه مانند اسباب بازی ها و جوراب ها ، شروع به دیدن اتصالات و الگوها می کنند. کارهای ساده ، مانند انتخاب لباس متناسب با آب و هوا ، به آنها در ایجاد ارتباط کمک می کند. به ارتباطات انتزاعی بیشتری در زندگی یا داستانهایی که می خوانید ، اشاره کنید ، به عنوان مثال ، “این کتاب به من یادآوری می کند وقتی پوسته دریا را در ساحل چیدیم.”

  1. تفکر انتقادی

 

ما در دنیای پیچیده ای زندگی می کنیم که در آن بزرگسالان ملزم به تجزیه و تحلیل اطلاعات و تصمیم گیری در مورد موارد بی شمار هر روز هستند. یکی از بهترین راه ها برای ایجاد تفکر انتقادی ، بازی غنی و باز است. اطمینان حاصل کنید که کودک شما هر روز وقت دارد که به تنهایی یا با دوستانش بازی کند. این نمایش ممکن است شامل به عهده گرفتن نقش ها (تظاهر به عنوان آتش نشان یا ابر قهرمان) ، ساخت سازه ، بازی های رومیزی یا بازی در خارج از بازی های فیزیکی ، مانند برچسب زدن یا مخفی کاری باشد. از طریق بازی ، کودکان فرضیه هایی را فرموله می کنند ، ریسک می کنند ، ایده های خود را امتحان می کنند ، اشتباه می کنند و راه حل می یابند – همه عناصر اساسی در ایجاد تفکر انتقادی.

  1. پذیرفتن چالش ها

 

یکی از مهمترین ویژگی هایی که می توانیم در زندگی به وجود آوریم ویژگی مقاومت است – اینکه بتوانیم چالش ها را بپذیریم ، از شکست عقب نشینی کنیم و به تلاش ادامه دهیم. کودکان یاد می گیرند وقتی محیطی با ساختار مناسب ایجاد می کنیم چالش ها را بپذیرند – نه به اندازه محدود کننده ، بلکه به اندازه ای که احساس امنیت در آنها ایجاد شود. کودک خود را تشویق کنید چیزهای جدیدی را امتحان کند و خطر منطقی مانند بالا رفتن از درخت یا دوچرخه سواری را برای شما فراهم کند. هنگامی که او آماده به نظر می رسد ، یک چالش جدید ارائه دهید ، به عنوان مثال ، “من فکر می کنم شما آماده هستید که کفش های خود را ببندید. بیایید امتحان کنیم. ” بیشتر از تلاش به موفقیت متمرکز شوید ، به عنوان مثال ، “یادگیری بستن کفش واقعا سخت بود ، اما شما همچنان تلاش می کردید. آفرین.”

  1. خودآموز ، یادگیری درگیر

 

کودکی که عاشق یادگیری است به بزرگسالی تبدیل می شود که بندرت در زندگی خسته نمی شود. برای تشویق به عشق به یادگیری ، سعی کنید تلویزیون را محدود کنید و مطالعه ، بازی و کاوش بی پایان را تشویق کنید. کنجکاوی و اشتیاق خود را برای یادگیری در زندگی خود با مراجعه به کتابخانه با هم ، نگه داشتن وسایل صنایع دستی ، در دسترس قرار دادن بازی ها و اجازه دادن به برخی از آشفتگی ها در خانه الگوی خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *