کاردستی و کودک

کاردستی و کودک+قصه شب

کودکان ۵ الی ۶ سال به استفاده از ابزارو وسایل مختلف علاقه مندند وبا استفاده از روش های جدید می توانند کار دستی های زیادی بسازند.

کودکان به ساختن وسایل حجم دار علاقه زیادی دارند. آن ها کارهایی از قبیل برش دادن،  نقاشی کردن و گره زدن را به خوبی انجام می دهند. یکی ازویژگی های کار دستی این است که در کودک ایجاد احساس اشتیاق می کند هر چقدر که آن محل که کودک درآن به ساخت کار دستی می پردازد و موضوع کاردستی تنوع و تازگی داشته باشد کودکان نیز به انجام آن علاقه بیشتری نشان میدهند. و از انجام آن احساس رضایت  خشنودی بیشتری دارند.

چگونه کار دستی باعث تقویت دقت و تمرکز می شود:

هر کاردستی با توجه به هدفی که در آن است باعث تقویت قوه تجزیه و تحلیل می شوددر واقع مهم ترین تاثیر کاردستی تقویت نیروی ذهنی و پرورش خلاقیت در کودک است. پس جهت پرورش خلاقیت در کودکان میتوان وسایل مختلف را در اختیار کودک قرار داده تا با ارائه ی پیش زمینه ی مناسب، توجهشان به شکل،اندازه، رنگ و جنس مواد جلب شود.

کار دستی به کودک کمک می کند تا مشاهده کند، کشف کند و در آخر فرق بین ساختن و نقاشی کردن را تجربه کند.

رابط کاردستی با بالا بردن روابط اجتماعی کودکان:

کودک در حین درست کردن کاردستی برای رفع مشکلاتش با دیگران در ارتباط است. او هم چنین بعد از پایان کارش منتظر واکنش اطرافیان راجب اثر خود است. تعدادی از کار دستی ها به صورت دسته جمعی انجام می شود که این باعث می شود که  کودک یاد بگیردکه با دیگران نیز همکاری و مشارکت داشته باشد.

کاردستی و کودک+قصه شب

والدین گرامی، شبی آرام را با سایت رادیو قصه کودکانه برای شنیدن قصه صوتی کودکانه و قصه شب برای فرزندان دلبندتان به وجو آورید.

پرهیز از الگو دهی به کودک:

مربیان و والدین باید توجه داشته باشند که از ارئه الگو ودستور العمل های مستقیم و طرح های کپی شده در انجام کار دستی پرهیز کند  در این مورد به کودک خود آزادی عمل دهند. و فقط موضوع و مواد کار را مشخص کرده و برای کودکان ایجاد انگیزه کنند تا آن ها بتوانند خودشان زمینه ی جدیدی را کشف کنند.

تاثیر کاردستی برروح روان کودک:

از آن جایی که کودکان دوست دارند که بیکار باشند دائم میخواهند خودشان را با انجا کاری سرگرم کند کار دستی این نیاز کودک را به خوبی تامین میکند و باعث احساس شادابی در او می شود.

کاردستی ها به چند گروه تقسیم میشوند:

۱- کاردستی های مهارتی: برای بالا بردن استعدادهای کودک در استفاده مناسب از ابزار و وسایل، این نوع کاردستی ها موثر است.

۲-کار دستی های خلاق: این کاردستی ها باعث افزایش قدرت خلاقیت کودکان می شود.

شما می توانید مارا از طریق رادیو قصه کودکانه برای شتیدن قصه صوتی کودکانه و قصه شب با صدای خاله قصه گو سمینا دنبال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *