عیدی دادن به کودکان + بخش اول

عیدی دادن به کودکان + قصه شب

عیدی دادن به هم دیگر رسمی است که در میان تمامی مردم جهان به ویژه رایج است. در رسم و رسوم مردم ایران در ایام نوروز این است که کوچکترها به دیدن بزرگترها رفته و بزرگترها نیز به آن ها عیدی می دهند. زیرا عیدی دادن در فرهنگ ایرانیان خوش یمن و مبارک است.

عیدی دادن به کودکان + بخش دوم

در گذشته عیدی به کودکان بیشتر به صورت هدیه داده می شد، ولی امروز به صورت پول نقد است. از آن جایی که کودکان ارزش پول نقد را درک نمی کنند، از گرفتن عیدی به عنوان پول نقد هیجان زده نمی شوند.

عیدی کودکان را از آن ها نگیرید:

اغلب والدین پول های نقدی را که کودکان به عنوان عیدی گرفته اند را از آن ها می گیرند. حال یا به بهانه این که برایشان نگهداری می کنند، یا به بهانه های دیگر. با این کار شما کودکان خود را از لذت عیدی داشتن و خرید کردن محروم می کنید و این کار درستی نیست.

بایستی عیدی بچه ها را به خود آن ها بدهید، و اگر کودک شما کم سن و سال است و هنوز نمی داند که با پول های خود چه کند، بهتر است که شما به عنوان والدین او را به مغازه ای ببرید و ضمن توضیح، از کودک بخواهید هر چه می خواهد از جمله اسباب بازی و … را برای خرید انتخاب کند.

اسکناس نو و با تعداد بیشتر به کودک بدهید:

سعی کنید قبل از فرا رسیدن سال نو، اسکناس های نو و تازه ای را تهیه کنید و آن ها را به عنوان عیدی دادن به کودکان اختصاص دهید. چون استفاده از اسکناس های نو به عنوان عیدی به کودک، تاثیر بیشتری را بر روی کودک می گذارد.

عیدی دادن به کودکان + قصه شب

در کودکان با سن پایین تر ملاحضه می شود که بیشتر از مبلغ اسکناس از تعداد اسکناس خوشحال می شوند و لذت می برند. پس بهتر است به کودکان با سن پایین، مبلغ عیدی را با اسکناس های ریزتر و نو هدیه دهید.

عیدی کودک را پس انداز کنید:

بهتر است که هدیه های کودکان را با نام خودشان در حساب قرض الحسنه پس انداز کنید، تا سودی هم به آن تعلق بگیرد. بهتر است قسمتی از عیدی کودکان را به حساب های مخصوص قرعه کشی اختصاص دهید.

شما می توانید ما را از طریق رادیو قصه برای شنیدن قصه کودکانه صوتی و قصه شب با صدای خاله سمینا دنبال کنید.

هنگام افتتاح حساب، کودک را نیز با خود ببرید. چون باعث می شود حس خوشایندی را پیدا کند و با بانک آشنا شود. اگر کودکان شما دو قلو هستند، برای هر کدام حساب جداگانه ای را افتتاح کنید، تا از همان آغاز کودکی استقلال و انظباط اقتصادی را یاد بگیرد.

با احترام و مهربانی به کودک عیدی بدهید:

در هنگام عیدی دادن بهتر است، که کودک را ببوسید و دستی از روی محبت و مهربانی بر سرشان بکشید و با احترام عیدی را به کودک تقدیم کنید. چون به این نحوه عیدی دادن به کودک تاثیر بسیار مطلوب و مثبتی بر روح و روان شان می گذارد.

عیدی دادن به کودکان + قصه شب

ایده هایی برای عیدی دادن به کودک:

۱-داشتن عکس کودک را که می خواهید به او عیدی بدهید. عکس او را روی تیشرت، ظروف غذا و لیوان چاپ کنید، که این کار را در دفاتر تبلیغاتی برای شما انجام می دهند.

۲- با استفاده از خمیر گل چینی می توانید، عروسک های کوچک و زیبا تهیه کنید.

۳- کتاب های داستان و آموزنده و مخصوص سن مختلف کودکان را تهیه کنید و به هر یک از کودکان متنایب با سن آن ها عیدی دهید.

۴- گلدان های کوچک، گل های زیبا و رنگارنگ طبیعی را از گل فروشی ها تهیه کنید و گلدان ها را رنگ آمیزی کنید.

۵- می توانید با استفاده از رنگ و مداد شمعی تعدادی تخم مرغ را رنگ آمیزی کنید.

والدین عزیز برای آگاهی از روش های تربیتی درست به سایت رادیو قصه به قسمت تعلیم و تربیت کودک و برای کودکان خود به قسمت قصه کودکانه صوتی مراجعه کنید.

عیدی دادن به کودکان + بخش دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *