صبحانه مناسب کودک + بخش دوم

سلامت کودک+ انواع صبحانه(2)

صبحانه سالمي كه بتواند مواد غذايي مورد نياز بدن را تامين كند عالي ترين كار براي شروع يك روزكامل است. كودك با اين وعده غذايي روز خوب و پرانرژي را آغاز مي كند.

بخش اول

بخش سوم

هنگامي كه از خواب بيدار مي شويد براي اينكه مغز بتواند عملكرد خوب و مناسبي داشته باشد نياز به سوخت و ساز زيادي دارد. طبق مطالعات انجام شده كودكاني كه صبحانه مي خورند عملكرد مغزشان بهتر است.

 پروتئين و فيبر بهترين مواد غذايي هستند ولي موادي كه شكر دارند گزينه خوبي نيستند. زيرا
اين مواد سطح قند خون را بالا مي برد و خيلي زود پايين مي آورد، در اين هنگام كودك احساس گرسنگي و خواب آلودگي مي كند. در حالي پروتئين و فيبرها چون به آرامي توسط بدن جذب مي شوند و كودك مدت زمان زيادتري سير است، تغيير چنداني در قند خون كودك ايجاد نمي كند.

۵ پيشنهاد براي صبحانه سالم كودكان مدرسه اي:

تخم مرغ اسکرامبل با نان تست

اين صبحانه فوري چون گرم است بيشتر مورد پسند و علاقه كودكان است. وسط نان تست را به شكل دايره خالي كرده و بعد يك طرف آن را كره بماليد تابه را نيز چرب كنيد نان ها را از طرفي كه چرب نيستند داخل تابه قرار دهيد و تخم مرغ را وسط آن بشكنيد و كمي نمك و فلفل سياه بريزيد وقتي كه تخم مرغ كمي سفت شد نان را برگردانيد تا طرف ديگر نيز بپزد.

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر را به همراه ۲ ليوان آب در كاسه بريزيد و داخل مايكروفر قرار دهيد تا بپزد بعد از اينكه آن را خارج كرديد با مغزهاي مختلف مانند پسته وگردو و …كمي كره به همراه ميوه هاي مختلف صبحانه كاملي براي كودكان بشمار مي رود.

سالاد ميوه:

سالاد ميوه مخلوطي از چند نوع ويتامين ها است كه داخل يك ظرف قرار گرفته است. اين سالاد را مي توانيد در دو قاشق مربا خورري عسل بخوابانيد.

سمبوسه پنير:

پنير سفت را با مغز گردوي خرد شده و كمي نعناع خشك مخلوط كنيد سپس نان لواش را بصورت مستطيل برش دهيد و اين مواد را دخل آن بريزيد و با مقداري آرد و آب خميري درست كنيد كه نان را با آن ببندبد و در روغن سرخ كنيد. مي توانيد تمام سطح سمبوسه را با عسل آغشتهكنيد.
دسر

كمي مغز آجيل و برشتوك را در كاسه بريزيد و روي آن را با ماست خامه اي بپوشانيد و براي اينكه خوش طعم شود و كودك با اشتياق بيشتري بخورد مي توانيد كمي كارامل هم به آن اضافه كنيد. محتويات اين دسر پر از كلسيم و ويتامين است و انرژي يك روز كامل كودك در مدرسه تامين مي شود.

كلمات كليدي: سلامت كودك, صبحانه سالم

فوق توصيف: صبحانه سالمي كه بتواند مواد غذايي مورد نياز بدن را تامين كند عالي ترين كار براي شروع يك روزكامل است.

شما مي وانید ما را از طریق رادیو قصه کودک برای شنیدن قصه شب و قصه صوتی کودکانه با صدای خاله سمینا دنبال کنید.

تحريريه: نوشين صحبتي

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *