روش های بلند شدن قد کودکان + بخش اول

روش های بلند شدن قد کودکان + قصه کودکانه

بیشتر افرادی که قد بلندی ندارند دلشان می خواهد که فرزندانی بلند قدی داشته باشند. به همین دلیل بچه ها باید در سن رشد از مواد مغذی مفیدی بهره ببرند. البته ممکن است با مصرف مواد غذایی مفید حتی بعد از سنین رشد نیز چند سانتی به قد افراد اضافه شود. اما بهتر است از همان سنین کودکی به فکر قد و قامت کودکان بود.

روش های بلند شدن قد کودکان + بخش دوم

مهم‌ترین عامل محیطی تاثیرگذار روی قد کودک، میزان تغذیه است. پیروی از یک رژیم متنوع و متعادل شرط لازم برای دستیابی به حداکثر استعداد ژنتیک برای افزایش طول استخوان‌ها است. پروتئین به خصوص نوع حیوانی آن از اجزای اصلی مورد نیاز برای رشد است. گوشت و تخم‌مرغ منبع اصلی تامین پروتئین حیوانی هستند.

رشد قد به چه عواملی بستگی دارد:

دانشمندان معتقدند رشد قدی کودکان بستگی به عوامل هورمونی و ژنتیکی دارد و به همین دلیل نباید از درمان هورمونی انتظاری غیرواقعی و بیش از حد داشت. لازم است بدانید هورمون رشد در غده‌ای به نام هیپوفیز ساخته می‌شود و اگر کم باشد، می‌تواند موجب عقب‌ماندگی رشد و کوتاهی قد و به تاخیر افتادن بلوغ شود.

یادتان باشد اگر چه هورمون رشد، قد را بلند می‌کند، اما در عوض بلوغ را جلو انداخته و در نتیجه باعث کوتاه شدن دوره رشد و بسته شدن زودرس انتهای استخوان‌های دراز شده و درنهایت ممکن است موجب محدود شدن رشد و کوتاهی قد شود.

 روش های بلند شدن قد کودکان + قصه کودکانه

رابطه ژنتیک و افزایش قد:

 قد کودک یک صفت پلی ژنتیک است. ژن های متعددی روی بلندی قد کودکان تاثیر می گذارند. البته این به این معنا نیست که داشتن دو پدر مادر کوتاه قد شما را ملزم به کوتاه ماندن می کند و همچنین داشتن یک پدر مادر بلند قد تنها فاکتور های بلند قد شدن شما نخواهد بود.

قد شما تا زمانی که به اواسط دهه ی بیست سالگی عمر خود برسید می تواند بلند تر شود البته به شرط آن که هنوز صفحات رشدتان باز باشند. برای پیش بینی قد خود از روی قد پدر مادرتان کافی است قد آن ها را با هم جمع کرده و درصورتی که پسر هستید به علاوه ی ۱۳ و تقسیم بر ۲ کنید و اگر دختر هستید باید از مجموع قد پدرمادرتان ۱۳ سانتی متر کم کرده و تقسیم بر ۲ کنید. البته این محاسبات کاملا تقریبی بوده و قطعی نیستند.

بچه های عزیز برای شنیدن قصه های صوتی کودکانه و قصه شب با صدای خاله سمینا برای گروه های سنی (الف، ب، ج) به سایت رادیو قصه کودکانه مراجعه کنید.

ورزش:

داشتن فعالیت های فیزیکی کافی، برای رشد و توسعه یک کودک حیاتی است. اگر کودک به انداز کافی فعالیت جسمانی در طول روز نداشته باشد، دچار بسیاری از پیامدهای ناخوشایند خواهد شد. برای مثال، ممکن است کودک به عارضه چاقی کودکان مبتلا شود.

به علاوه، ورزش نکردن بر قد کودک تأثیر منفی می‌گذارد، زیرا در چنین وضعیتی استخوان‌ها و عضلات ضعیف‌تر از آن خواهند بود که بتوانند به بدن کمک کنند تا به اندازه تمامی ظرفیت بالقوه‌اش رشد کند. ظاهراً دلیل این امر ظهور گسترده سرگرمی‌های الکترونیکی از جمله رایانه‌ها و بازی‌های دیجیتالی است.

 روش های بلند شدن قد کودکان + قصه کودکانه

بارفیکس:

آویزان شدن از یک میله افقی با بازوهای کشیده روشی موثر در افزایش قد کودکان است. برای استفاده از این روش ۱۰ ثانیه در وضعیت یکسان آویزان بمانید و بعد چندین مرتبه این حرکت را تکرار کنید.

روش بهتر هم آن است که پاهایتان را جمع کنید و چند ثانیه در حالتی موازی با زمین نگه‌ دارید. اگر بخواهید این ورزش اثر مثبتی روی قد شما داشته باشد، باید این نرمش را چندین بار در هفته انجام دهید.

روش های بلند شدن قد کودکان + بخش دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *