دندان در آوردن کودک و روش های کاهش درد + بخش اول

دندان در آوردن کودک + قصه شب

دندان در آوردنِ نوزاد اگرچه برای پدر و مادرشان هیجان‌انگیز است، اما کودک کمتر از این تغییر ظاهری که ایجاد می شود خوشحال است.

دندان در آوردن کودک و روش های کاهش درد + بخش دوم

با ظاهر شدن نشانه‌های رشد دندان روی لثه های کودک، نوزاد با احساس درد و بی تابی، ورم و آب ریزش دهان روبروخواهد شد. همچنین ممکن است در خوابیدن و خوردن هم برای مدت کوتاهی دچار مشکلاتی شود.

 دندان در آوردن کودکان دوره ای بسیار مهم و البته پردردی برای کودکان است. به راحتی می توان درک کرد که شکافته شدن لثه برای بیرون زدن دندان چقدر دردناک است.

علائم دندان در آوردن:

نوزادان با هم دیگر متفاوت هستند و نمی‌توان فرمول خاصی را برای همه‌ آن ها ارائه داد، اما به طور کلی نشانه‌هایی وجود دارد که شما با توجه به آن ها می‌توانید دلیل ناراحتی نوزادتان را متوجه شوید. نیش زدن دندان‌های شیری در کودکان معمولا با علائمی شبیه سرماخوردگی همراه است.

یکی از اولین نشانه‌های دندان در آوردن سرازیر شدن آب دهان کودک است. نوزادی که اولین دندان‌هایش در راه است، آب دهان فراوانی تولید می‌کند و زمین و زمان را نیز خیس می‌کند.

دندان در آوردن کودک + قصه شب

کسی به طور کلی نمی‌داند چرا کودکان در این زمان بزاق دهان بیشتری را ترشح می‌کنند، اما از نظر علمی تاحدودی ثابت شده که لثه‌های متورم و افزایش حرکت ماهیچه‌های دهان میل به جویدن و گاز زدن را در کودکان بیشتر می‌کند و این امر باعث می‌شود غدد بزاقی تحریک شده و بزاق بیشتری را تولید کنند.

ممکن است در این دوره احساس کنید کودک‌تان بی‌قرار‌تر و بد اخلاق‌تر از قبل شده، خوب نمی‌خوابد و استراحت کافی ندارد، اشتهایش کم شده، بهانه‌گیری می‌کند و تب خفیف و آبریزش بینی نیز دارد. اگر مطمئن هستید سرما نخورده، نگران نباشید.

 این ها همه از علائم نیش زدن اولین دندان‌هاست. با توجه به تشابه علائم نیش زدن دندان‌ها با سرماخوردگی، بهتر است پیش از هر اقدامی با پزشک معالج مشورت کنید تا مطمئن شوید راه درست را در پیش گرفته‌اید.

رادیو قصه برای کودکان شما انواع داستان ها را به صورت قصه های کودکانه صوتی با صدای خاله سمینا آماده کرده است.

کاهش درد دندان در آوردن در کودکان

  حوله لطیف و بابونه: 

یک حوله نرم و لطیف کوچک را با چای بابونه مرطوب کنید و آن را در فریزر قرار دهید تا کمی سفت شود. بابونه به آرام شدت لثه ها کمک می کند و علاوه بر آن بافت حوله و سردی آن به کرخت شدن لثه ها و بهتر شدن آن ها نیز کمک می کند.

مسكن‌ها:
اگر هيچ يك از اين موارد در مورد كودك شما كارساز و چاره ساز نبود، نياز به يك كاهش دهنده درد داريد. معمولاً پزشكان مصرف داروهايي مثل استامينوفن را در این مواقع توصيه مي‌كنند، اما دقت داشته باشيد كه هيچ‌گاه به شيرخواران زير سه ماه بدون تجويز پزشك هيچ دارويي ندهيد.

دندان در آوردن کودک + قصه شب

 در مورد نوزادان شش ماهه، مي‌توانيد با نظر پزشك مسكن‌ ديگري استفاده كنيد. به خاطر داشته باشيد كه اين داروها مي‌‌توانند معده را تحريك كنند و مشكلاتي را در کودک به وجود آورند؛ مثل بالا آوردن غذا و شيري كه نوزاد خورده است.

آسپرين يكي ديگر از مسكن‌هاست، اما نبايد كودكان، نوجوانان و جوانان زير ۱۹ سال به طور سرخود از آن استفاده كنند. آسپيرين را به كودك خود ندهيد و آن را روي لثه‌اش نماليد، چرا كه ممكن است باعث بروز يك بيماري خطرناك (سندرم ري) شود و زندگي‌اش را تهديد كند.

 هویج تازه

دقت داشته باشید که هویج نباید یخ زده باشد. حتما از هویج کامل استفاده کنید تا کودک نتواند آن را گاز بزند و در گلویش بپرد. بهتر است از هویج های بزرگ وبسیار سرد استفاده کنید که در آرام کردن درد و التهاب لثه به کودک کمک کند.

دندان در آوردن کودک و روش های کاهش درد + بخش دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *