دندان در آوردن کودک و روش های کاهش درد + بخش دوم

دندان در آوردن در کودکان + قصه صوتی

یکی از اصلی‌ترین عارضه‌ها و علایم رویش دندان در کودکان، بی‌قراری و بی‌اشتهایی کودک و خارش لثه است که به دنبال لرزش ریشه برای بیرون‌زدن دندان بروز می‌کند.

دندان در آوردن کودک و روش های کاهش درد + بخش اول

برای تسکین و آرام کردن این خارش، کودکان همه چیز را به دهان خود می‌برند و فشار می‌دهند، که این فشار آوردن خودش به رشد سریع‌تر دندان های کودک کمک می‌کند.

از دیگر علائم دندان در آوردن در کودکان تب خفیف، یبوست و کشیدن گوش است. در این شرایط بهترین کار برای کمک به کودک پیدا کردن روشی جهت به حداقل رساندن درد و بی قراری است.

بعضی از پدر و مادرها از ژل‌های دندان برای آرام کردن  درد فرزندشان استفاده می‌کنند، اما طبق اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا این ژل‌ها دارای مقداری ماده سمی belladonna است. واکنش بدن به این ماده در کودکان زیر دو سال غیر قابل پیش بینی است و کودکان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

علائم و نشانه های دندان درآوردن کودکان:

 کودکان با علائم و نشانه های مختلفی دندان درمی آورند. میزان درد دندان درآوردن نیز در  کودکان متفاوت است. این علائم چند روز ادامه دارند. برخی کودکان خوش شانس هستند که به هنگام دندان درآوردن رنج و عذاب زیادی متحمل نمی شوند. یک سوم از کودکان آب دهان شان سرازیر می شود، یک سوم دیگر از کودکان کج خلق و بی قرار می شوند و یک سوم مابقی نیز دچار مشکلات مربوط به خواب می شوند.

۱-نیش زدن دندان ها

۲- تورم لثه ها

دندان در آوردن در کودکان + قصه صوتی

۳- تلاش کودکان برای جویدن و مکیدن هر چیزی که در دست خود دارد

۴- سرازیر شدن آب دهان کودک

۵- کج خلقی و بد اخلاقی

۶- مالیدن صورت

۷- مشکلات مربوط به خواب و بی خوابی

۸- امتناع و خودداری از غذا خوردن

۹- مالیدن گوش ها

اگر متوجه چند نشانه از نشان های فوق در کودک تان شدید، احتمالاً به زودی متوجه دندان درآوردن او نیز خواهید شد.

از حلقه و اسباب بازی های دندانی برای کودک استفاده کنید:

حلقه دندانی را بخرید که برای گاز گرفته شدن طراحی شده اند ؛ مدلی را انتخاب کنید که مناسب سن کودک شماست.

 حلقه و اسباب بازی را بخرید که یک تکه باشد و قسمت جداشونده، نداشته باشد تا از خطر خفگی کودک جلوگیری کنید. آن ها را هر روز بشویید تا روی آن ها میکروب تجمع نکند.

دندان در آوردن در کودکان + قصه صوتی

غذاهاي منجمد:

سرما و يخ به كاهش درد لثه كودكاني كه در حال دندان درآوردن هستند بسيار كمك مي‌كند. مي‌توانيد غذاهايي كه كودك در آن سن مجاز به خوردن آن هاست را در فريزر منجمد كنيد تا كودك آن ها را بجود و سرماي آن درد دندانش را كاهش دهد. موز يخ زده يا شير منجمد نيز روش‌هاي خوبي براي كم كردن درد کودک هستند.

ماساژ دادن لثه کودک:

والدین می‌توانند انگشت خود را پس از شستشوکامل روی لثه نوزاد قرار داده و آن را ماساژ دهند، این کار موجب تسکین موقت درد در کودک می‌شود.

رادیو قصه برای کودکان شما انواع داستان ها را به صورت قصه های کودکانه صوتی با صدای خاله سمینا آماده کرده است.

دندان در آوردن کودک و روش های کاهش درد + بخش اول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *