درک جنسیت در کودکان + بخش دوم

درک جنسیت در کودکان + قصه شب

والدین تنها وظیفه ی تهیه نیازهای اساسی کودک مثل غذا و پوشاک و … را ندارند، بلکه باید آگاهی و تربیت جنسی را نیز از طریق صحیح و مناسب به فرزندان خود آموزش و منتقل کنند. اگر راهنمایی های درست  و به موقع از سوی والدین انجام نشود، امکان دارد که فرزندان شما گرفتار کسانی شوند که اطلاعات غلط و بی حد و حصری در اختیار آن ها قرار می دهند و کودکان را دچار انحرافات جنسی می کنند.

درک جنسیت در کودکان + بخش اول

تربیت جنسی را به صورت های گوناگون تعریف کرده اند اما به عقیده روانشناسان، فراهم آوردن زمینه رشد جنسی به گونه ای که همراه با استفاده لازم از غریزه از انحرافات و لغزش های جنسی پیشگیری شود کامل تر است.

توضیح اضافی ممنوع:

بهتر است تا زمانی که کودک سوالی را از شما نپرسیده، بی جهت ذهن او را درگیر و مشغول این مسائل نکنید. بچه ها خودشان در حدود سه سالگی مشتاق دانستن این مسائل هستند.

پس صبور باشید و اجازه دهید خود کودک از شما سوال کند. چون این موضوع نشان می دهد ذهن آن ها، آمادگی پذیرش و تفکیک های جنسیتی را دارد.

کودکان چه نوع رفتارهای جنسی را از خود بروز می دهند:

کودکانی که به تازگی به راه افتاده اند و به اصطلاح تاتی تاتی می کنند، بیشتر اوقات وقتی برهنه می شوند چه در زمان حمام ، چه در زمان شستشو و تعویض لباس، اندام های جنسی خود را لمس می کنند.

آنان در این مرحله احساس شرم و حیا نمی کنند، از آن جایی که برای کودکان لمس کردن اندام بدن خود خوشایند است، والدین نباید واکنش های تندی را نسبت به این عمل کودک از خودشان نشان دهند. که آن ها را دچار شرمساری می کند، زیرا این عمل کودکان به لحاظ سنی توجیه پذیر است.

والدین عزیز برای آگاهی از روش های تربیتی درست به سایت رادیو قصه به قسمت تعلیم و تربیت کودک و برای کودکان خود به قسمت قصه کودکانه صوتی مراجعه کنید.

درک جنسیت در کودکان + قصه شب

تاثیر رسانه بر جنسیت کودکان:

عامل دیگری که بر جنسیت تاثیر می گذارد، وجود رسانه هاست. تلوزیون، مجلات و بازی های ویدیویی همواره نگرش هایی را ارائه می دهند که درون چهارچوب ذهنی کودک جای می گیرند.

ممکن است این پیام ها همیشه با ارزش های خانوادگی افراد مختلف هماهنگی نداشته باشد. والدین محترم می توانند با درک بهتر خود از پیچیدگی های جنسیت به فرزندانشان کمک کنند تا با عزت نفس بیشتری رشد کنند و صاحب دانش شوند که مسئولیت پذیری آن ها را در آینده افزایش بدهند.

چرا تربیت جنسی مهم است و نیاز به آموزش دارد:

انسان دارای دو بعد جسمانی و روحانی است. از نظر تاثیر و تاثر متقابل این ابعاد از یک دیگر تربیت او نیز باید همه جانبه و در عین حال هماهنگ باشد. به ویژه آن که رشد این ابعاد همراه با هم و به صورت هم زمان اتفاق نمی افتد.

 پس تربیت باید در هر زمینه ای با رشد آن زمینه مناسب باشد. اندیشمندان و روانشناسان به این نتیجه رسیده اند که در دوران کودکی پایه های اساسی ساختمان شخصیت انسان شکل می گیرد. و دوره نوجوانی به بعد زمان تثبیت شخصیت انسان است.

والدین باید توجه کنند که برای تربیت فرزند باید از کودکی سرمایه گذاری کرد. اگر تربیت به صورت کامل و جامع پیاده شود، باید تربیت جنسی کودک حلقه ای از حلقه های آن باشد و باید بدانیم مسائل جنسی به طور چشم گیری همه ابعاد زندگی را تحت تاثیر خود قرار می دهد. پس توجه به آن بسیار مهم و از ضروریت بسیاری برخوردار است.

شما می توانید ما را از طریق رادیو قصه برای شنیدن قصه کودکانه صوتی و قصه شب با صدای خاله سمینا دنبال کنید.

درک جنسیت در کودکان + بخش اول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *