تقویت شجاعت در کودکان

تقویت شجاعت در کودکان + قصه شب

رادیو قصه کودک برای کودکان شما انواع داستان ها را به صورت قصه های کودکانه صوتیو قصه صوتی کودکانه و داستان کودکانه با صدای خاله سمینا آماده کرده است.

از جمله مهارت های لازم برای مصون ماندن کودکان و نوجوانان در مقابل رفتارهای پرخطر نظیر موادمخدر و روان گردان ها،مهارت شجاعت، جرأتمندی و ابراز وجود است.

شجاعت مهارتی است که به کودک اجازه می دهد تا بدون بهره گیری از هرگونه خشونت، پرخاشگری و تجاوز به حقوق دیگران، بتواند ضمن احترام به حقوق دیگران در قالبی بسیار معقول، آرام، با اعتماد به نفس کامل، نسبت به ابراز مستقیم و صادقانه افکار، احساسات، خواسته ها و ارزش های خود درباره یک موضوع یا موقعیت مبادرت کند و از حق و حقوق خود دفاع کند. بدون این که به شأن فردی و اجتماعی اش لطمه ای وارد شود.

افزایش حضور کودک در میان هم سالان خود:

پدر و مادر باید کودک خود را در میدان عمل قرار دهند تا از هم سالانشان الگو برداری کند. حضور کودک در محیط هایی که کودکان به صورت طبیعی با هم برخورد می‌کنند، دریافت های کودک را افزایش می‌دهد و کودک در آینده از این شیوه ها استفاده می‌کند.

رادیو قصه از طریق قصه های صوتی و داستان های کودکانه سعی دارد که شبی آرام برای فرزندان شما به وجود آورد.

ویژگی کودکان شجاع:

۱-کودکان شجاع به خوبی از احساسات درونی خود صحبت می کنند.

۲- این کودکان تلاش برای خشنود نگه داشتن اطرافیان ندارند و در صورت نیاز نظرات خود را در مورد هرچیزی به صورت صریح بیان می کنند.

۳- این کودکان به خوبی با دیگران می جوشند، به همین دلیل روابط اجتماعی بالایی دارند.

تقویت شجاعت در کودکان+ قصه کودکانه

۴- وقتی که در حال بیان احساسات و نظرات و عقاید خود هستند، صلابت دارند.

۵- در هر موردی که ابهام داشته باشند، از دیگران سؤال می کنند.

۶- برای خود ارزش و احترام قائلند و عزّت نفس دارند.

ایجاد ایمان در کودکان: 
اولین گام در این زمینه ایجاد ایمان و اعتقاد در کودک است ایمان به این که او می‌تواند و باید شهامت و شجاعت داشته باشد و منشا اثری باشد.
ایمان ستون پایداری است که ما را از افتادن و سقوط در این جهان متزلزل نگهداری می‌کند، بی‌ایمانی رنج‌آور است و همه چیز را از دست آدمی می‌رباید حتی جرات و شهامت را .
هرچه قدر زمینه ایمان آدمی بیشتر باشد توفیق در داشتن جرات و شجاعت زیادتر است و این از آن بابت که آدمی می‌خواهد یک پناهگاه روحی قوی داشته و خود را در سایه آن آرامش بخشد.
کودک طبیعتا در اوان کودکی شهامت و شجاعت دارد، ولی ایمان ندارد و این مربی است که باید این زمینه را به موازات رشد در او پدید آورد.

تقویت شجاعت در کودکان+ قصه کودکانه

صحبت با کودک از ترس‌هایش:

اغلب والدین در صحبت‌هایی که با یک دیگر دارند، تصور می‌کنند یکی از راه‌های تربیت فرزند شجاع و مقابله با ترس‌ها در کودک‌شان این است که کودک را مجبور کنند از ترس‌هایش صحبت کند. اغلب فشار آوردن به کودک برای حرف زدن از ترس‌هایش باعث می‌شود که احساس ناخوشایندی داشته باشد. اجبار کودک به صحبت از ترس‌هایش نه تنها راهی بد برای تربیت فرزند شجاع و تقویت حس شجاعت در او است، بلکه باعث می‌شود که کودک را در شرایطی قرار دهید که برای آن آماده نیست.

الگو باشید:

اگر می خواهید شجاعت در فرزندنتان شکل بگیرد و نهادینه شود، بهترین و موثرترین راه این است که خود شما نیز به عنوان والدین شجاع باشید.

بهترین روش آموزش، آموزش عملی است. کودکان رفتار والدین خود را نوعی ارزش می دانند و تلاش می کنند از آن تقلید کنند. پس از این به بعد به اعمال خود بیشتر توجه داشته باشید.

بچه های نازنین برای شنیدن قصه های صوتی کودکانهوقصه شببا صدای خاله قصه گو سمینا برای گروه های سنی(الف، ب، ج) به سایترادیو قصه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *