بیماری های شایع در کودکان + بخش اول

بیماری های شایع در کودکان + قصه صوتی

کودکان در فصل پاییز و زمستان به بیماری های مختلفی مبتلا می شوند. که هر یک مراقبت های خاص خود را دارند یکی از بیماری های شایع کودکان، روتاریوس است که سالانه باعث فوت هزار کودک در جهان می شود. کودکان در سنین پایین به دلیل سیستم ایمنی ضعیف تر در معرض ابتلا به یک بیماری از میان انواع بیماری های کودکان قرار دارند. پس بهتر است برای این شرایط آماده باشید.

بیماری های شایع در کودکان + بخش دوم

عفونت گوش:

کودکان مستعد ابتلا به عفونت گوش می باشند، چرا که آن ها دارای شیپور استاش کوچکی می باشند. این شیپور(مجرا) گوش میانی را به گلو متصل می کند.

هنگامی که سرماخوردگی باعث اتهاب می شود، این شیپور مسدود می شود و موجب می شود که مایعات زیادی در گوش میانی و در پشت پرده گوش جمع شوند.

والدین عزیز برای آگاهی از روش های تربیتی درست به سایت رادیو قصه به قسمت تعلیم و تربیت کودک و برای کودکان خود به قسمت قصه کودکانه صوتی مراجعه کنید.

بیماری های شایع در کودکان + قصه صوتی

این تجمع مایعات، اجازه ورود میکروب ها را می دهد.

علائم شامل: تب، ایرادگیری و نق نق زدن و پرودن گوش می باشد.

اغلب عفونت های گوش در نتیجه ویروس ها می باشد و به خودی خود از بین می روند.

واکسیناسیون دوران کودکی می تواند از عفونت های گوش جلوگیری نماید.

سرماخوردگی:

۵ بار در سال  انتظار بروز سرماخوردگی در کودکان را داشته باشید. سرماخوردگی یک بیماری شایع در بین بیماری ها کودکان است. شما به احتمال زیاد به اقدامات درمانی در حین سرماخودگی آشنا هستید، درمان تب ملایم، گرفتگی مجراهای بینی، سرفه و آماس گلو با استفاده از مایعات فراوان و استراحت میسر می باشد. اگر کودک شما احساس ناراحتی می کند، استفاده از قرص استامینوفن می تواند میزان تب را کاهش دهد.

سرخک:

این بیماری به طور معمول بعد از سن دو سالگی تا سن پیش دبستانی تمام می شود. شانس این وجود دارد که علائم سرخک در کودک شما به قدری کم باشند که شما نیز از وجود آن اطلاع پیدا نکنید. برخی کودکان دچار تب شدید، گرفتگی تنفسی و بعدها راش های پوستی تکه تکه ای می شوند.

شما می توانید ما را از طریق رادیو قصه برای شنیدن قصه کودکانه صوتی و قصه شب با صدای خاله سمینا دنبال کنید.

بیماری های شایع در کودکان + بخش دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *