بازی والدین با کودکان + بخش دوم

بازی والدین با کودکان+قصه شب

از قدیم الایام نسبت به بازی بازتاب و دیدگاه های مثبت و منفی وجود داشته است. بعضی معتقدند که بازی وقت تلفی و بیهوده و لذت های آنی، شادی های زود گذر و صرف انرژی های انباشته شده تلقی می شود. در حالی عده ای دیگر بازی را از زیباترین و پاکیزه ترین فعالیت ها در جهت رشد و شکوفایی کودک می دانند.

بازی والدین با کودکان+بخش اول

چند توصیه به والدین شاغل و کم حوصله:

بسیاری از والدین زمانی که از محل کار خود بر می گردند، اولین کار این است که برای کودک خود تلوزیون را روشن می کنند. چند روش که باعث فعالیت بیشتر کودک و محکم شدن رابطه کودک با خانواده می شود:

۱-یک کتاب از مجموعه کتاب های کودک انتخاب کرده و برای او شرایطی را فراهم کنید که بتواند مانند گوینده رادیو برای شما قصه بخواند.

۲- چند پازل متناسب با سن او، و از میان شخصیت ها و تصاویری که دوست دارد تهیه کنید و از او بخواهید آن را برای شما درست کند.

۳- از کودک بخواهید در تمیز کردن و مرتب کردن کمد و کشوی لباس به شما کمک کند و در سنین بالاتر مسئولیت مرتب کردن کمد خود را بر عهده بگیرد.

۴- از او بخواهید برای شما یک کاردستی درست کند و در سنین پایین تر وسایلی مثل قیچی و… در اختیار او قرار ندهید.

۵- از کودک خود بخواهید کارهایی را که در طول روز انجام داده و اتفاقات جالب را که برایش پیش آمده در قالب یک نقاشی برای شما بکشد.

شما والدین باید از قبل برای روزهایی که مشغله زیاد دارید فکرکنید، بلکه رسیدگی به فرزندان نیز از مهم ترین وظایف شماست، برای او هم برنامه ریزی مخصوص خود را داشته باشید.

والدین گرامی برای فراهم ساختن شبی آرام به سایت رادیو قصه برای شنیدن قصه شب و قصه صوتی کودکانه مراجعه کنید.

بازی والدین با کودکان+قصه شب

تاثیرشرکت والدین در بازی کودکان

والدین در هنگام شرکت در بازی کودکان، آنان را بهتر می شناسند. بازی خستگی کارهای جدی را از زندگی والدین دور می کند و با مشارکت خود علاوه بر اینکه به شادابی و نشاط بازی می افزایند، مسائل اخلاقی ، اجتماعی را در قالب بازی می توانند به کودک آموزش دهند. بازی والدین با کودک نباید او را از ارتباط و بازی با همسالانش دور کند.

خانواده یکی از عامل های مهم در رشد پرورش خلاقیت کودکان محسوب می شود، که نقش اساسی در خلاقیت های کودکان دارد. از آنجایی که کودک حساس ترین مراحل رشد خلاقیت را در محیط خانه می گذراند، محیط مناسب خانوادگی در رشد و شکوفایی خلاقیت کودک سهم مهمی ایفا می کند. در واقع والدین با درگیرشدن در فعالیت و کارهای کودکان در رشد خلاقیت کودک خود تاثیر می گذارد.

چند توصیه برای بازی با کودک:

۱-بازی کردن فقط وظیفه مادر نیست و پدر هم باید با کودک بازی کند.

۲- از کلمات «باید، نباید، چرا» در طول بازی استفاده نکنید.

۳-در هنگام بازی بر رابطه تان با کودک تمرکز کنید.

۴- کاری را برای کودک انجام ندهید که خود توانایی انجام آن را دارد، زیرا احساس توانمندی را از او سلب می کند.

۵- لحن شما هنگام رعایت نکردن قوانین بازی باید عاری از خشونت ولی مقتدرانه باشد.

۶-اجازه دهید او خودش بازی و نقش آن را انتخاب کند.

شما می توانید به سایت رادیو قصه کودک برای شنیدن قصه شب و قصه صوتی کودکانه با صدای خاله سمینا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *