آموزش صحیح مسواک زدن به کودکان

رادیو قصه برای کودکان شما انواع داستان ها را به صورت قصه های کودکانه صوتیو قصه صوتیو داستان کودکانه با صدای خاله سمینا آماده کرده است.

مسواک زدن به روش های صحیح و تمیز کردن تمامی فضاهای بین دندانی، اصل و اساس بهداشت دهان و دندان، و داشتن نفسی تازه و لبخندیشاداب هستند. آموزش صحیح مسواک زدن به کودکان نیز در سالم و زیبا نگه داشتن دندان کودکان شما نقش بسزایی را ایفا می کند. برای دستیابی به سلامت دهان و دندان کودکان، توصیه‌ها و دستور‌العمل‌های دندانپزشک خود را دنبال کنید و همیشه از بهترین مسواک، نخ دندان و محصولات شست‌و‌شوی دهان برای کودک استفاده کنید.

راههای آموزش مسواک زدن به کودکان نوپا:
تا زمانی که کودک ۲ یا ۳ ساله است بهترین کار این است که والدین دندان های او را خودشان مسواک بزنند، تا زمانی که سطح هماهنگی و توجه به جزئیات  موردنیاز برای مراقبت بهتر از دهان و دندان در کودک بالا برود. در حدود تولد ۲ یا ۳ سالگی کودک سعی کنید تا کم کم مسواک زدن را به او بیاموزید. برای این کار ابتدا خودتان مسواک زدن دندان های او را امتحان کنید، سپس کاری را که انجام داده اید مجدد برای او تکرار کنید

ساده ترین راه برای مسواک زدن دندان های کودک این است که او را در بغل خود نشانده و سر کودک را روی آرنج دست به شکل خم شده نگه دارید.
یک مسواک سر کوچک و نرم مو نایلونی که با توجه به سن کودک شما، برای او مناسب است انتخاب کنید سپس به آرامی مسواک را داخل دهان او کرده به سرعت دندان های کوچک او را بشویید.

بهتر است در هنگام مسواک زدن کودک، همانند زمانی که می خواهید به او غذا بدهید، با کودک خود بازی کنید. سعی نکنید به زور دهان کودک را باز کنید. به کودکتان فرصت دهید تا عمل مسواک زدن را دوست داشته باشد. تعدادی هدیه و چیزهای تشویقی آماده کنید و زمانی که او اجازه داد شما دندان هایش را مسواک بزنید آن ها را به کودکتان بدهید.

آموزش مسواک زدن به کودکان + قصه کودکانه

 

آموزش مسواک زدن به کودکان را چگونه و از کی آغاز کنیم:

مسواک زدن باید از دوران کودکی برای کودکان مهم باشد و تا بزرگسالی ادامه یابد. باید مسواک زدن را به صورت اصولی یاد بگیرند، تا دچار مشکلات دهان و دندان نشوند. نخ دندان کشیدن را نیز نباید فراموش کنند. 
بحث پوسیدگی دندان ششم کودکان، یکی از مشکلاتی است که درگیر آن هستیم، چرا که خانواده ها فکر می کنند این دندان شیری است و برای همین به درستی از آن مراقبت نمی کنند، در صورتی که این دندان، دندان اصلی است و باید به خوبی از آن مراقبت کرد و پوسیدگی آن مشکلات بسیاری را تا آخر عمر به همراه خواهد داشت. 
لازم است روش های پیشگیری از بیماری های دهان و دندان به عموم مردم آموزش داده شود مثل این که مسواک زدن نباید کمتر از سه دقیقه طول بکشد و استفاده از نخ دندان باید به صورت مداوم انجام شود. 
استفاده از نخ دندان و نوع آن در افراد مختلف متفاوت است؛ مثل این که نخ دندان نباید هنگام استفاده پاره شود و نخی که پاره می شود عملکرد مناسبی در برداشت پلاک های بین دندانی نخواهد داشت. همچنین استفاده از خمیردندان مناسب نیز در بهداشت دهان و دندان بسیار مؤثر است و استفاده از خمیردندان های فلورایددار توصیه می شود.

چه زمانی باید کودکان را برای معاینه به دندانپزشکی برد:

انجمن پزشکان متخصص اطفال آمریکا و بیشتر دندان پزشک های کودکان می گویند که وقتی کودک یک ساله شد، در صورتی که مشکلی وجود داشت که پزشک معالج آن فراموش کرد یا نتوانست تشخیص دهد، بهتر این است که او را نزد دندان پزشک ببرید. 
اگر کودکتان هنوز در سن ۱۶ماهگی اولین دندان هایش در نیامده است یا متوجه پوسیدگی دندان در او شدید، آن را با پزشک متخصص کودک خود در میان بگذارید که وی نیز احتمالاً شما را به یک دندان پزشک ارجاع خواهد داد.

روش صحیح مسواک زدن:

آموزش مسواک زدن به کودکان + قصه کودکانه

رادیو قصه کودک از طریق قصه های صوتی و داستان های کودکانه سعی دارد که شبی آرام برای فرزندان شما به وجود آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *