آداب و رسوم کریسمس

قصه صوتی+کریسمس

کریسمس یا نوئل، جشنی است در آیین مسیحیت که به منظور گرامی داشت زادروز عیسی مسیح برگزار می شود. بسیاری از اعضای کلیسای کاتولیک روم و پیروان آیین پروتستان، کریسمس را در روز ۲۵ دسامبر جشن گرفته و بسیاری آن را در شامگاه ۲۴ دسامبر نیز برگزار می کنند.

هدایای کریسمس:

بزرگان فامیل رسم دارند، که برای کوچکتر ها و فرزندان خود هدایایی را در نظر بگیرند. آنان این رسم را دارند که هدایای کودکان خود را زیر درخت کریسمس گذاشته و به آنها می گویند، که بابانوئل نیمه شب این هدیه ها را برای آنان آورده.

در برخی از کشورها، در سال های اخیر رسم بر این است که تعدادی از جوانان لباس بابا نوئل را بر تن کرده، و هنگام شب به منازل نیازمندان که درگیر مسائل اقتصادی هستند می روند و با دادن کادو و هدیه به کودکان، آنان را خوشحال و شاد می کنند.

رفتن به خانه های سالمندان، دادن هدیه و برگزاری جشن از دیگر کارهایی است که در این روز انجام می دهند.

آداب و رسوم کریسمس در سرتاسر دنیا:

در سرتاسر جهان، جشن کریسمس انعکاس دهنده ی فرهنگ و سنت های محلیشان است. این جشن ها می تواند با توجه به جنبه های مختلف داستان قومیتی، به نحوه حیرت انگیزی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

والدین عزیز کریسمس کودکان خود را با قصه شب و قصه صوتی کودکانه از رادیو قصه زیباتر کنید.

مثلا سنت جشن کریسمس در فرانسه، در ۲۵ دسامبر آغاز می شود، که سنت عید نیکولاس است. ناقوس کلیسا طنین انداخته می شود و همه آواز دسته جمعی فرانسوی به نام نوئلزا را می خوانند.

در این روز خانواده ها به کلیسا رفته و سپس، از جشن غذاهای عالی لذت می برند.

قصه صوتی+ کریسمس

در آلمان نیز، چند روز مانده به تولد مسیح در هر محله ای چند خانم، لباس فرشته می پوشند و بین مردم شکلات پخش می کنند.

داخل فروشگاه ها از دو هفته قبل از کریسمس، به بچه ها می گویند، یک لنگه پوتین خود را بیاورید تا بابانوئل، هدیه خود را در داخل آن بگذارد. حتی پوتین پارچه ای هم باشد قبول است. و داخل آن شکلات و خوراکی های سالم میگذارند و سر تاریخ معین بچه ها به آن فروشگاه ها رفته و پوتین های خود را می گیرند.

تقریبا از حدود یک ماه قبل از عید همه دنبال خرید و تزیین درخت کریسمس هستند. چون معتقداند درخت و سبزینه ی درخت کاج، باعث سبزی و استواری و خرمی در سال جدید می شود.

و همه افراد هدایای خود را بهم زودتر می دهند، اما تا شب کریسمس آن را باز نمی کنند و شب کریسمس همه دور هم جمع می شوند و هدیه ها  را باز می کنند. غذای رسمی شب کریسمس اردک است. کریسمس و کودکان نیز ماجراها و داستان‌هایی دارد که در مطلبی جدا به آن پرداخته خواهد شد.

شب کریسمس که شب تولد مسیح است، توی کلیسا ها رسم خوردن نان و شراب دارند. یک تکه از نان کوچک بدون نمک و یک جرعه شراب که پاستور کلیساها که همان پدر روحانی است به همه افراد می دهد. و طلب بخشش از خداوند بزرگ می کنند.

شما می توانید ما را از طریق رادیو قصه برای شنیدن قصه شب و قصه کودکانه صوتی با صدای خاله سمینا دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *